Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tubettaja-tähti Lakko, 28, menetti kaksi lastaan

Vierailija
19.04.2021 |

Aika usein lääkärit painostavat vanhempia raskaudenkeskeytykseen vaikka asia olisi korjattavissa. Lääkärit ajattelevat ennen kaikkea rahaa. Sairaan lapsen hoito maksaa ja jos on esimerkiksi vaikeasti sydänvikainen niin leikkauksia voi olla useita.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9b688390-3317-4680-8850-fd4d3e…

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lakko ole puoleksi thaimaalainen? Ovat keskenään vähemmän läheistä sukua kuin "perus" pariskunnat. Saivathan Elisabeth ja Philipkin terveitä lapsia, vaikka ovat kolmansia serkkuja keskenään.

Vierailija
82/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa raskautta ei pitäisi olla mahdollista keskeyttää. Ei minkään sikiön poikkeavuuden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiön poikkeavuudet olivat niin vakavia, että kohtukuoleman riski oli suuri. Sehän se vasta traumatisoivaa olisikin ollut. Viimeisellä kolmanneksella sikiö kuolee kohtuun.

Vierailija
84/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on selvästikin geenivirhe. Ei tuo ihan sattumaa ole.

Totta. Se että edelleen yritetään lasta kertoo käsittämättömästä itsekkyydestä.

En voi ikinä kunnioittaa ihmisiä jotka tekevät lapsia vaikka tietävät että eivät joko kykene heistä huolehtimaan joko taloudellisesti tai henkisesti, tai niistä jotka tekevät lapsia liian vanhana tai sairaina.

Jos ihminen tietää että hänellä on geenivirhe niin MIKSI tehdä lapsi joka erittäin suurella todennäköisyydellä on vammainen tai sairas muuten?

Eihän tuo sitä tarkoita, etteivätkö he voisi saada terveen lapsen, kun terve munasolu ja siittiö kohtaavat, mutta selvästikin ainakin aika suuri osa soluista on virheellisiä. Ehkä ovatkin jo selvittäneet syytä tähän.

Tuskin siitä terve tulee, voi tulla kantaja sitten. 

Vierailija
85/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus syntyä terveenä. Suomessa on muuten 15 % ihmisistä vammaisia. Se on paljon, joten näitä pitää ehkäistä eikä lisätä. Lainasolut käyttöön, jos omilla ei saa tervettä.

Ketoo vain itsekkäistä vanhemmista. Huonoista vanhemmista. Nykyaikana geenitesti ei maksa paljoa. Suomessa on julkinen terveydenhoito jossa voi muuten itsensä hoitaa.

Jos tietää että itsellä on geenivirhe tai sairaus joka voi periytyä niin EI IKINÄ pidä tehdä lapsia.

Suuri osa vammoista paljastuu vasta synnytykden jälkeen. Pitäiskö tällainen lapsi sitten tappaa, kun hän ei ollutkaan terve?

Entäs kun oma kullannuppusi, joka näyttää normaalilta, mutta onkin adhd. Pitäiskö siinä vaiheessa hänet tappaa, kun diagnoosi varmistuu? Vai minkä luokittelet vammaisuudeksi?

Kyllä. Yksilöt, jotka eivät tuo rahaa yhteiskunnalle pitäisi tappaa.

Vierailija
86/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko syntyessään vammaiseksi todetut tappaa? Ei vauva tiedä mistään mitään, ei sitä haittaa kuolla.

Vierailija
87/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

klik bait ,ei mitään totuutta jutussa.

Pari geenivirhe alkiota vaan menny.

Ei lapsia.

Vierailija
88/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi todennäköisyyksistä. Jos molemmat vanhemmat kantavat harvinaista periytyvää geenivirhettä, mutta eivät itse sairasta sitä, niin usein annetaan seuraavat vaihtoehdot:

25% lapsi saa molemmilta terveen geenin, on itse terve eikä periytä.

25% lapsi saa äidiltä geenivirheen, mutta ei isältä. On itse terve, mutta jälkeläinen voi olla sairas

25% lapsi saa isältä geenivirheen, mutta ei äidiltä. Samat kuin edellä.

25% lapsi saa molemmilta geenivirheen ja on sairas.

En tiedä, miten noissa voidaan varsinaisia prosenttilukuja antaa, mutta tällaista on lähipiirissä ollut.

Vierailija
89/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin aluksi että kamalaa jos kaksi lasta menettää lyhyen ajan sisään, mutta luin jutun ja kyse olikin aborteista. Hohhoijaa ehkä oli ihan hyvä että mahdollisesti vaikeasti vammainen lapsi jäi syntymättä.

Näin juuri. Abortissahan ei mitään lasta edes ole. Pelkkä julkisuustempaus!

Puhuisitko yhtä ilkeästi ja julmasti keskenmenon kokeneelle?

Kyllä.

90/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala lukea joitakin tekstejä täällä.

Kenenkään en toivoisi joutuvan kokea, sitä mitä He ovat joutuneet kokemaan. Ensimmäisen jälkeen vielä sanottiin, että todella harvinaista ja joutuivat sitten kokemaan uudestaan.

Ihmiset surevat alkuraskauden keskenmenoja, kohdun ulkopuolisia jne ja toki suru on sallittua, mutta Heillä raskaus ollut todella pitkällä.

Todella surullinen Heidän puolesta.

Vierailija
91/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin aluksi että kamalaa jos kaksi lasta menettää lyhyen ajan sisään, mutta luin jutun ja kyse olikin aborteista. Hohhoijaa ehkä oli ihan hyvä että mahdollisesti vaikeasti vammainen lapsi jäi syntymättä.

Kyllä he ne lapset menetti. Lapsilla ei olisi ollut syntymän jälkeen elinmahdollusuuksia. Olet kyllä sairas.

Vierailija
92/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus syntyä terveenä. Suomessa on muuten 15 % ihmisistä vammaisia. Se on paljon, joten näitä pitää ehkäistä eikä lisätä. Lainasolut käyttöön, jos omilla ei saa tervettä.

Oli pakko lähteä googlaamaan, kun 15% kuulosti niin hatusta vedetyltä.

"Tämän EHSIS-kyselyn vastausten perusteella vammaisiksi määriteltiin ne henkilöt, jotka kokivat terveysongelman tai toimintarajoitteen rajoittavan osallistumistaan johonkin kymmenestä elämänalueesta, kuten opiskelua tai vapaa-ajan viettoa. Suomessa oli 511 000 vammaista 15–64-vuotiasta henkilöä eli 15 prosenttia."

Aika erikoisesti määritelty vammaisuus kyllä. Esim. masentunut on vammainen siis.

93/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi raskasta noin myöhäisillä viikoilla. Suomessa jää eloon 23-viikkoisia keskosia.

Olin aikoinaan samaan aikaan eräällä toisella palstalla n. 20 vuotta sitten, kun eräällä naisella oli lapsi syntynyt noilla viikoilla. Silloin oli kaikki hyvin. Pienikokoinen ikäisekseen, mutta muita ongelmia ei ollut. Olisi hauska tietää, miten noin pienet keskoset pärjäävät tässä maailmassa. Onko myöhemmin tullut jotain ongelmia. Onko se ihan täyttä elämää vai onko täytynyt varoa jotain... ovatko herkempiä sairauksille? jne.

Itse synnyin 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, eli viikkoja toki enempi. Painoin 850 grammaa. Nykyään toki pienempiä keskosia selviää. Olen nyt 48 vuotias ja silloin aikanaan keskoshoito ei ollut yhtä kehittynyttä kuin nykyään. Jonkin aikaa olin lämpökaapissa ja jonkin aikaa sairaalassa kasvamassa, mutta olin täysin terve tyttö. Joitakin vuosia kesti saada ns kasvukäyrissä muut pikkuiset kiinni, mutta täysin terveenä sain aikuiseksi kasvaa.

Vierailija
94/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu, täytyisi tajuta, että jos laittaa tänne sairaiden ihmisten leikkikentälle aloituksen, on se yllyttämistä näihin kauheisiin ja sairaisiin kommentteihin.

Vierailija
95/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi raskasta noin myöhäisillä viikoilla. Suomessa jää eloon 23-viikkoisia keskosia.

Olin aikoinaan samaan aikaan eräällä toisella palstalla n. 20 vuotta sitten, kun eräällä naisella oli lapsi syntynyt noilla viikoilla. Silloin oli kaikki hyvin. Pienikokoinen ikäisekseen, mutta muita ongelmia ei ollut. Olisi hauska tietää, miten noin pienet keskoset pärjäävät tässä maailmassa. Onko myöhemmin tullut jotain ongelmia. Onko se ihan täyttä elämää vai onko täytynyt varoa jotain... ovatko herkempiä sairauksille? jne.

Itse synnyin 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, eli viikkoja toki enempi. Painoin 850 grammaa. Nykyään toki pienempiä keskosia selviää. Olen nyt 48 vuotias ja silloin aikanaan keskoshoito ei ollut yhtä kehittynyttä kuin nykyään. Jonkin aikaa olin lämpökaapissa ja jonkin aikaa sairaalassa kasvamassa, mutta olin täysin terve tyttö. Joitakin vuosia kesti saada ns kasvukäyrissä muut pikkuiset kiinni, mutta täysin terveenä sain aikuiseksi kasvaa.

Hyvä, näitä keskostarinoita on paljon. Kysymys kuuluukin, että mitä ne tähän ketjuun kuuluu ja mitä näillä ajetaan takaa? Ai, että olisi kannattanut katsoa miten käy? Huh huh, ei minkäänlaista käsitystä mitä kannattaa missäkin suustaan päästää.

96/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, näitä keskostarinoita on paljon. Kysymys kuuluukin, että mitä ne tähän ketjuun kuuluu ja mitä näillä ajetaan takaa? Ai, että olisi kannattanut katsoa miten käy? Huh huh, ei minkäänlaista käsitystä mitä kannattaa missäkin suustaan päästää.

Vierailija
97/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi joku geenivirhe, voiko tästä huolimatta saada terveen lapsen? Vain faktaa ei mutuilua

Kummilapsesta sanottiin, ettei tule elämään kohdun ulkopuolella geenivirheen takia. Se lapsi on kuitenkin nyt 20 vuotias. Epilepsiaa on sairastanut lapsesta saakka. On elänyt normaalin (?) lapsuuden ja nuoruuden. Pelannut koripalloa ja jalista suht korkeella, mitä nyt teini-iässä pystyi. Kirjoitti lukiossa Mn paperit. Nyt opiskelee Otaniemessä. Asuu poikaystävänsä kanssa.

Aha, vai niin, kiva. Tähänhän tää nyt ei liittynyt mitenkään.

Vierailija
98/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää nyt jo vihdoin että nämä raskaudet keskeytettiin koska lapsilla ei ollut edellytyksiä selvitä tässä maailmassa ja elää hyvää elämää. Hirveä kokemus ja varmasti vielä hirveämpi kun sen saman prosessin joutuu käymään läpi vielä useaan kertaan.

99/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen ...... Keskosuus nyt on ihan eriasia kun Heidän tilanne. Olisi toki hyvä ollut aloittaa ihan oma ketju aiheesta, mutta näinhän täällä palstalla tuppaa menemään. Oletkohan nyt hieman herkkähipiäinen ? Todella olen surullinen Heidän puolesta ja sitä, että olen sattunut syntymään keskosena ei todellakaan voi verrata Heidän tilanteeseen.

Vierailija
100/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valitusta.

Eli kun nainen tekee abortin kun haluaa niin se ei ole lapsi. No jos se ei ole lapsi niin miksi surra jotain mitä ei edes ole?

Joko abortoitu sikiö on lapsi ja sitä pitää sellaisena pitää lain edessä. Toinen vaihtoehto on se että se ei ole, joten on tekopyhää valittaa ja pillittää julkisuudessa kuin se olisi.

Jos odottaa kovasti lasta onhan se hirveää kuulla ettei saakkaan sitä