Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistutko ympäristösi viihtyvyyden lisäämiseen keräämällä roskia?

Vierailija
19.04.2021 |

Minä osallistun, saan siitä hyvää mieltä. 😊

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun ympäristön viihtyvyyden lisäämiseen olemalla heittämättä roskia muualle kuin niiden kierrätysastioihin. Autossakin on monta erilaista roskapussia.

Vierailija
2/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään aina koiralenkillä samalla roskia, muovipussi vaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, harmittaa kun ihmiset roskaa niin paljon. Ei ole sivistynyttä käytöstä heittää röökiaskit, tyhjät kahvimukit ja kertakäyttömaskit maahan.

Vierailija
4/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin monta vuotta, tein päivittäin tunnin lenkin muovipussin kanssa ja keräsin näkemäni roskat. Nyt viime aikoina olen ollut niin huonovointinen, etten ole jaksanut, mutta toivottavasti vielä joskus jaksan.

Vierailija
5/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Huolehdin omasta käyttäytymisestäni, mutten uhraa aikaani muiden jälkien korjaamiseen, elleivät ne ole omassa asunnossani tai työpaikallani.

Vierailija
6/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki velvoittaa minut maanomistajana toimittamaan ihan omaan laskuuni niin jäteöljyt kuin sohvatkin pois metsästäni. Roskaaja ei Suomessa ole velvollinen huolehtimaan roskista, ympäristöministeriö määritti aikoinaan maanomistajalle kaiken vastuun. Vuodessa maksan noin 700 e siitä ilosta, että kaatopaikkamaksu kuuluu minulle, ei sohvan omistajalle.

Vierailija
7/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraslajeja poistelen ja roskia keräilen. Rantaa kävin siivoamassa kahtena päivänä. Ällöttää se muovimäärä, joka mikromuovina kaloihin kertyy, joten rantoihin panostan tällä hetkellä.

Vierailija
8/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki velvoittaa minut maanomistajana toimittamaan ihan omaan laskuuni niin jäteöljyt kuin sohvatkin pois metsästäni. Roskaaja ei Suomessa ole velvollinen huolehtimaan roskista, ympäristöministeriö määritti aikoinaan maanomistajalle kaiken vastuun. Vuodessa maksan noin 700 e siitä ilosta, että kaatopaikkamaksu kuuluu minulle, ei sohvan omistajalle.

Tulisiko sinulle halvemmaksi aidata nuo reunat?

Vierailija
9/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä minkä takia kukaan haaskaisi aikaansa tuntemattomien idioottien jälkien siivoamiseen, ellei saa siitä palkkaa.

Ehkä kyseessä on vaan joku sairaalloinen halu miellyttää?

Vierailija
10/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nuo "roskat" palauttaa omiin maihinsa.

Vierailija
11/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ongelmalle pitäisi tehdä jotain niiden jotka on sen aiheuttaneetkin eli roskaajien itse. Ei voi olla niin vaikeaa viedä roskiaan roskikseen. Jos sellaista ei ole lähellä niin pistää väliaikaisesti taskuun, laukkuun, pussiin, kantaa kädessä, mitä hyvänsä. Niin minäkin teen.

Vierailija
12/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika idiottimaista kerätä muiden roskia, sama asia kuin kävisit yleisiä vessoja puhtaaksi pesemässä.

Vierailija
13/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään joka päivä roskia ja tumppeja ja purkkia myös. En kerää itseni takia vaan luonnon. Olen pelastanut sorsan joka kärsi ihmisen roskaamisesta eli luontoon heitetystä roskasta. Opin tuolloin miten paljon luonto, eläimet ja linnut kärsivät ajattelmattomuudestamme ja välinpitämättömyydestämme.

Toissa vuonna keräsin 40kg roskia, viime vuonna 30 kg ja nyt kun lumet on sulanut niin olen kerännyt noin 5 kg ja satoja tumppeja ja kymmeniä purkkia. 

Vierailija
14/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika idiottimaista kerätä muiden roskia, sama asia kuin kävisit yleisiä vessoja puhtaaksi pesemässä.

Aika idioottimaista arvostella täällä muiden tekemisiä, kun ei itse tee mitään eikä tiedä tilanteesta mitään. Kiersin saman lenkin joka päivä ja joka päivä harmitti nähdä ne samat roskat. Kun keräsin ne, ei enää harmittanut, vaan tuli suorastaan hyvä mieli. Tuskin se sinulta on pois. - 4

Vierailija
15/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pitkävartinen kepukka (otin) ja iso muovipussi olisi hyvä roskien nappaamiseen, joku on heittänyt pihalle roskia ja se ärsyttää. ;)

Vierailija
16/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskiaiset keräämään omet roskansa ja rangaistuksena muidenkin

Vierailija
17/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaattessa ihan positiivinen ajatus, mutta toisaalta siinä lähettää roskaajille viestin, että voi roskata vapaasti kun kyllä muut siivoaa jäljet.

Selkärankari ei taivu siihen, että alistuisin kusipäiden palvelusväeksi. Ainakaan ilman liksaa.

Vierailija
18/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerätään koiran kanssa roskia sen lisäksi, että kerätään omat kakat(itsestäänselvyys). Pidän mukana pussia, johon kerään koiran maasta nostamat roskat kuten kahvimukit, karkkipussit, ilotulitusten jäänteet ym. Koiralla on kivaa puuhaa lenkillä ja se saa nostoista pienen makupalan ja lenkkimaasto pysyy siistimpänä. Toki olisi mukavaa, jos ihmiset osaisivat kerätä sotkunsa, mutta sivistystaso on Suomessa melko matala, joten roskaajia piisaa.

Vierailija
19/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisiko sinulle halvemmaksi aidata nuo reunat?

Mitäpä arvelet, että noin 8 km aitaa maksaa?

Vierailija
20/31 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään roskaajien ilmainen piika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi