Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Organisoimaton työ, mitä tekisit alaisena työpaikalla?

Vierailija
19.04.2021 |

Esimieheni ajattelee, että on "rento tyyppi". Lopputulos on se, että vastuu tietyistä isommista ja pienemmistä tehtävistä tulevat vastuunkantajatyypeille töissä. Meillä on nyt työyhteisössä sellaisia kaksi, minä ja toinen työntekijä. On tehtäviä, joita teen, kun huomaan, että pitää tehdä (välillä). Jos kukaan ei tekisi tehtävää, esimiehemme ei välttämättä huomaisi tätä mutta joku asia olisi esimerkiksi loppu tai olisi joku ongelma, joka olisi voitu välttää.
Olen kuitenkin nyt itse väsynyt siihen, että nämä tehtävät päätyvät aina minulle. Huonoimmillaan myös saatan sitten itsekin kärsiä sellaisesta, mitä ei hoideta, koska voi olla, että joku tavara on sitten loppu tai tulee isot selvittelyt. Eli kun asiat eivät ole kenenkään hoidossa, tulee sellaista "tulipalojen sammutusta".
Mitä tekisit tai mitä ehdottaisit ratkaisuksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jakaa selkeät vastuualueet. Nuo ”ei kenenkään” työ pitää eritellä ja jakaa jonkun töiksi.

Vierailija
2/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää jakaa selkeät vastuualueet. Nuo ”ei kenenkään” työ pitää eritellä ja jakaa jonkun töiksi.

Itse tykkäisin siitä, että päätettäisiin, että tietyssä vuorossa tehdään tietyt asiat. Ja että sitä seurataan. En tiedä, miksi esimies välttelee sitä, että päätettäisiin tämmöiset asiat. En tiedä, onko hänellä ollut ruusuinen kuva esimiestyöstä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseohjautuvuus, asioiden priottaminen toiminut tähän asti aika hyvin. Meillä täytyy olla itseohjautuva, mutta silti tehdä tarkkaa työtä vaikka työtehtäviä olisi monta käynnissä samaan aikaan. Ei käy esimies ohjaamassa. Mitä vähemmän näkyy sen paremmin hommat hoidettu. Mulla vähän tollanen tilanne ja kommunikoidaan työtehtävistä aika paljon kollegan kanssa. Nopeat askareet nyt menee sille joka ne ottaa ensimmäisenä käteensä. Tohon kysymykseen: Viikot ja päivät pitää suunnitella  yleensä vähän etukäteen mutta silti olla joustava ja valmis sopeutumaan sen kiireen mukaan mitä asioita pitää saada deadlineihin mennessä tehtyä. 

Vierailija
4/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseohjautuvuus, asioiden priottaminen toiminut tähän asti aika hyvin. Meillä täytyy olla itseohjautuva, mutta silti tehdä tarkkaa työtä vaikka työtehtäviä olisi monta käynnissä samaan aikaan. Ei käy esimies ohjaamassa. Mitä vähemmän näkyy sen paremmin hommat hoidettu. Mulla vähän tollanen tilanne ja kommunikoidaan työtehtävistä aika paljon kollegan kanssa. Nopeat askareet nyt menee sille joka ne ottaa ensimmäisenä käteensä. Tohon kysymykseen: Viikot ja päivät pitää suunnitella  yleensä vähän etukäteen mutta silti olla joustava ja valmis sopeutumaan sen kiireen mukaan mitä asioita pitää saada deadlineihin mennessä tehtyä. 

Tämä kuvaa meidänkin työtapaa. Monista asioista sovimme tuon toisen vastuunkantajan kanssa. Esimiehelle ei edes näy, mistä kaikesta sovimme ja mitä teemme.

Nyt olen siinä tilanteessa, että tuntuu, että olen työuupunut. Meillä on ollut yleisesti kiireisempää, se johtuu siitäkin. Sen vuoksi haluaisin omaa vastuutani asioista pois. ap

Vierailija
5/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvaa meidänkin työtapaa. Monista asioista sovimme tuon toisen vastuunkantajan kanssa. Esimiehelle ei edes näy, mistä kaikesta sovimme ja mitä teemme.

Nyt olen siinä tilanteessa, että tuntuu, että olen työuupunut. Meillä on ollut yleisesti kiireisempää, se johtuu siitäkin. Sen vuoksi haluaisin omaa vastuutani asioista pois. ap

Jos on hetkellinen tilanne niin varmaan kollegan kanssa voi sopia? Jos hälyttävää niin esimies on ainut joka voi ratkaista. Kuuluukin ottaa vastuu tuon aihepiirin ongelmista. Ei se häpeä ole kun kertoo ihan rehellisesti asiasta. Kyllä esimiehet ymmärtää kuinka pitkäksi ajaksi työntekijä voi joutua saikulle jos varoitusmerkkeihin ei puututa.

Vierailija
6/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te haalitte jotain nakkeja itsellenne. Ei, ette te siitä mitään muuta saa kuin uhriutua omissa oloissanne.

Jos suoritatte tehtäviä joiden olemassaolosta ei edes esimiehet tiedä, olkaa valmiita yt neuvotteluihin ja siihen että olette kärkisijoilla lentämässä pihalle, sillä eihän työtehtävistänne ole käsitystä kenelläkään.

Fools.

Vierailija
7/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te haalitte jotain nakkeja itsellenne. Ei, ette te siitä mitään muuta saa kuin uhriutua omissa oloissanne.

Jos suoritatte tehtäviä joiden olemassaolosta ei edes esimiehet tiedä, olkaa valmiita yt neuvotteluihin ja siihen että olette kärkisijoilla lentämässä pihalle, sillä eihän työtehtävistänne ole käsitystä kenelläkään.

Fools.

Laiska töitään luettelee. Kyllä se joskus tulee esimiehelle selväksi. Jotkut tarvitsevat jatkuvaa ohjausta tai taputusta askareistaan. Täytyy olla noheva selvitäkseen AP:n mainitsemista töistä.

Vierailija
8/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee. Nykyinen antaa kenkää ja vaihtaa itsekin puljua eikä sen koommin kukaan muistele työnorjaa joka joskus oli omin päin puuhastelemassa itseään tärkeäksi.

Vierailija
9/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaudu sille esimiehellesi, eikä tänne palstalle. 

Vierailija
10/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asiaa ottaa esille jossain palaverissa kaikkien kesken? Että meillä on tämä x-työ, joka ei kuulu kenellekään ja jota olet usein joutunut tekemään. Ja nyt sinulla on niin kiire, ettet ehdi. Että mitä sovitaan tämän suhteen?

Vierailija
11/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko asiaa ottaa esille jossain palaverissa kaikkien kesken? Että meillä on tämä x-työ, joka ei kuulu kenellekään ja jota olet usein joutunut tekemään. Ja nyt sinulla on niin kiire, ettet ehdi. Että mitä sovitaan tämän suhteen?

Huomaan, että minua stressaa se, että jos jätän nuo asiat tekemättä niin ei niitä hoideta. Mutta toisaalta sitäkään ei ymmärretä, että niihin menee tietty aika, vaikkei paljon aikaa menekään. ap

Vierailija
12/12 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neppailisin kiviä