Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klarnan maksusysteemi on surkea

Vierailija
19.04.2021 |

Klarnan maksusysteemi on kyllä laittoman huono. On tapahtunut minulle kuten monelle muullekin, että rahat häviävät tililtä mutta maksutieto ei välity verkkokaupalle. Rahojenpalutus on lisäksi suoranaista vittuilua asiakkaalle - pitää toimittaa tiedot, miksi Klarna näkee omista systeemeistään/tililtään ja lisäksi nyt "hieman" ruuhkaa, niin minun kohdallani palautus kestänyt jo 21 päivää.

Ihan laiton ryöstösysteemi!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähän asti toiminut hyvin, mutta en olekaan maksanut Klarnan kautta verkkokaupalle kuin pari kertaa. Huomasin silloin, että prosessi toimii hitaammin kuin pelkästään verkkopankin kautta maksaminen.

Klarna-lasku on toiminut hyvin ja tieto on kulkenut.

Vierailija
2/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se noiden vippifirmojen kanssa on. Kannattaa tilata laskulla tai muuten jättää kokonaan käyttämättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Klarna on toiminut aina hyvin. Käytän sitä monta kertaa vuodessa eikä ole ongelmia ollut. Muutaman kerran olen tarvinnut asiakaspalvelun apua ja chatissä asiat ovat hoituneet nopeasti.

Vierailija
4/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Klarna on toiminut hyvin ja valitsenkin sen nettikaupoissa aina kun mahdollista. En tosin ole joutunut vaatimaan rahojani takaisin kuin kerran kun toimitus ei ikinä löytänyt perille. Sekin onnistui vaivattomasti yhdellä sähköpostilla.

Vierailija
5/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lisäsivät yhtäkkiä kuukausilaskuun ylimääräiset +500€ maksettavaa vaikka en ole kuukausiin tilannut mitään uutta Klarna-laskulle. Laitoin vihaisen sähköpostin ja siihenkin vastasivat myöhässä, eivät pahoitelleet tapahtunutta ja sama 500€ oli taas seuraavassa laskussakin. Soitin erittäin vihaisen puhelun ja vasta sitten suostuivat ottamaan tuon ylimääräisen 500€ pois laskulta, mistä lie olivat sen sinne edes saaneet. Huijarifirma!

Vierailija
6/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mä olen aina kuvitellut, että Klaran maksaa verkkokaupalle ja asiakas Klarnalle? Käytän aika paljon Klarnaa ja kerran on tullut maksuhuomautuskin jostain kokonaan unohtuneesta laskusta, mutta ei siitäkään sen kummempia sanktioita tullut.

Tykkään siitä, kun Klarna muistaa aina kiittää maksetusta laskusta.

Vierailija
7/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös Klarna toiminut todella hyvin ja olen käyttänyt sitä vuosien varrella paljon.

Vierailija
8/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, mä olen aina kuvitellut, että Klaran maksaa verkkokaupalle ja asiakas Klarnalle? Käytän aika paljon Klarnaa ja kerran on tullut maksuhuomautuskin jostain kokonaan unohtuneesta laskusta, mutta ei siitäkään sen kummempia sanktioita tullut.

Tykkään siitä, kun Klarna muistaa aina kiittää maksetusta laskusta.

Minä myös tykkään siitä, kun ilmoittavat ja kiittelevät maksusuorituksesta.

Vierailija
9/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan itse suosia yrityksiä, joiden maksuja ei välitetä Klarnan kautta. Eli en koskaan pikavippaa, mutten myöskään suosi kyseisiä firmoja rahojen siirrossa.

Maksan mieluummin joko tililtä tai luottokortin kautta, että oma kirjanpito ja kulutus on ajantasainen. Ei tule yllätyksiä, eikä hankintoja joita ei pysty myöhemmin maksamaan.

Vierailija
10/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee niin, että jotkin verkkokaupat suorittavat sen välittömän pankkitunnuksilla tapahtuvan verkkopankki-maksunkin Klarnan kautta.

Eli kun olet ostamassa verkkokaupasta ja haluat maksaa omilla pankkitunnuksillasi, niin tämä maksu pyöritetäänkin Klarnan kautta. Ja tässä menee oma aikansa, ennenkuin maksu oikeasti suoritetaan.

Kokonaan eri asia on taas se Klarna-lasku, eli ostat nyt ja maksat myöhemmin.

Vierailija
11/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin firmat kiittelevät suoritetusta maksusta.

Vierailija
12/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetan itse suosia yrityksiä, joiden maksuja ei välitetä Klarnan kautta. Eli en koskaan pikavippaa, mutten myöskään suosi kyseisiä firmoja rahojen siirrossa.

Maksan mieluummin joko tililtä tai luottokortin kautta, että oma kirjanpito ja kulutus on ajantasainen. Ei tule yllätyksiä, eikä hankintoja joita ei pysty myöhemmin maksamaan.

Eihän se mikään vippifirma ole.

_______

1. Voit maksaa HETI, maksu tapahtuu Klarnan kautta niin kuin se tapahtuisi jonkun muunkin maksunvälittäjän kautta.

2. Voit maksaa vasta kahden viikon päästä eli saat tuotteen ensin ja sitten päätä pidätkö se vai et. Jos palautat niin et maksa, ilmoitat Klarnalle palautuksesta ja Klarna jäädyttää laskun. Kun yritys on saanut paketin takaisin niin se maksaa summan takaisin Klarnalle ja Klarna kuittaa asiakkaalle, että lasku poistettu. Kaikki automaattisesti. Jos pidät tuotteen, maksat laskun Klarnalle.

(Eli Klarna maksaa yritykselle tuotteen ja asiakas maksaa Klarnalle. Palautuksesta toisinpäin: yritys palauttaa tuotteen hinnan Klarnalle ja lasku poistuu asiakkaalta.)

3. Voit myös maksaa kuuksusittain erisssä.

______

Kyseessä on enemmänkin maksunvälittäjä tai maksunvälittäjä msksuajalla kuin vippifirma.

Vierailija
13/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua Klarna kiittele koskaan!

Mutta wishin tilaus, joka ei koskaan tullut perille, Klarna kyllä hyvitti takaisin. Eli aika turvallista maksaa sitä kautta.

Vierailija
14/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään vippifirma ole.

_______

1. Voit maksaa HETI, maksu tapahtuu Klarnan kautta niin kuin se tapahtuisi jonkun muunkin maksunvälittäjän kautta.

2. Voit maksaa vasta kahden viikon päästä eli saat tuotteen ensin ja sitten päätä pidätkö se vai et. Jos palautat niin et maksa, ilmoitat Klarnalle palautuksesta ja Klarna jäädyttää laskun. Kun yritys on saanut paketin takaisin niin se maksaa summan takaisin Klarnalle ja Klarna kuittaa asiakkaalle, että lasku poistettu. Kaikki automaattisesti. Jos pidät tuotteen, maksat laskun Klarnalle.

(Eli Klarna maksaa yritykselle tuotteen ja asiakas maksaa Klarnalle. Palautuksesta toisinpäin: yritys palauttaa tuotteen hinnan Klarnalle ja lasku poistuu asiakkaalta.)

3. Voit myös maksaa kuuksusittain erisssä.

______

Kyseessä on enemmänkin maksunvälittäjä tai maksunvälittäjä msksuajalla kuin vippifirma.

Kyllä Klarna tekee tiliä ihan tavallisilla kulutusluotoilla, eikä niiden toiminta eroa vippifirmoista mitenkään. 

Vierailija
15/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin Klarna on toiminut hyvin. Laskusta näkee aina edellisen suorituksen ja jäljellä olevan saldon. Sekä tulee myös kiitosviesti, kun on maksanut.

Mutta Kauppahalli24:n käyttämä Jousto Osamaksu on syynä siihen, etten enää tilaa tuolta. Kai siinä oli joku korttimaksukin mahdollinen, mutta en enää anna Visan numeroa millekään sivulle. Harmi, sillä KH24 toiminta on ollut muuten kiitettävää, tavaroiden laatu hyvää samoin kuin asiakaspalvelukin.

Mutta tuota Jouston laskusysteemiä on ymmärrä. Maksan sen pois nyt.

Vierailija
16/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klarnan, ja muiden vastaavien, etuna on se että lasku muodostuu vasta kun toimitus lähtee. Minusta on ikävää maksaa tilaus etukäteen ja sitten kauppa vitkastelee pahimmilaan viikkokausia toimituksen kanssa. Minä olenkin perunut monta tilausta joiden toimitus on viivästynyt. Jos on maksanut etukäteen, niin silloin tuo ei ole järkevää koska rahojen takaisin saaminenkin voi olla niin ja näin.

Eli, minä suosin Klarnaa, joka toimii hyvin. Kun paketti tulee kotiin, niin laitan sähköpostiini tulleen laskun maksuun. Vähän kuin wanhan hyvän ajan postiennakko, jota ei tarvinnut maksaa etukäteen.

Vierailija
17/19 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt sanoisi Klarnaa ” laittomaksi ryöstösysteemiksi”

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen.

Jos joku töpeksii niin se Olen ollut minä: maksoin kaksi eri laskua samalla Ocrnr viimeks tuli heti mejli kysyvät tilinr ja seuraavana pankkipvänä rahat tilillä 👏👏

Jos AP ei tykkää Klarnasta niin ei sitten käytä myöskään😄

Vierailija
18/19 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muuten, kun klarna näyttää nykyään lähettävän muistutusmaksusta laskun sähköpostiin heti sen jälkeen, kun on sen myöhästyneen laskun jo maksanut, tarvitseeko sitä muistutusmaksua silloin enää maksaa? Siinä muistutusmaksu laskussa ei tosiaan ole enää muuta maksettavaa jäljellä kuin se pelkkä muistutusmaksu. 

Vierailija
19/19 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tilaa jos klarna on ainut vaihtoehto.

Tilaus meni pieleen, liike myönsi ja sain "tositteen".

Rahoista taistelin kuukausia klarnan kanssa.

Ja lue tarkkaan pienelläpainettu. Et olekaan liikesuhteessa myyjäliikkeen kanssa vaan klarnan.

Vaatimus henkilötietojen luovuttamiseksi netissä ulkomaiselle firmalle on hulluutta ja laitonta nykyaikana.

Klarna on Ruotsin kuluttajaviranomaista eniten työllistävä pulju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi