Nelikymppiset naiset mistä ostatte vaatteenne?
Kommentit (91)
Arket, COS, Other Stories, Samsøe & Samsøe, Aarre Label, Vimma, R/H, Nanso
Zara, Sandro, Ralf Lauren, Second hand
Vierailija kirjoitti:
Arket, COS, Other Stories, Samsøe & Samsøe, Aarre Label, Vimma, R/H, Nanso
Samsoe minun yksi suosikeista .Unohdin mainita ...Upeat kesävaatteet.
Onko "nelikymppisillä" jokin yhtenäinen tyyli?
Minusta vaikkapa naisilla, joiden tyyli on "asiallinen ripauksella trendikkyyttä, statement-neuleineen ja kalliine laukkuineen" on yleensä aika samanlainen tyyli, ovat he sitten 25 ta 45.
Tuntemani nelikymppiset naiset ovat keskenään aika erilaisia. Jotkut tosi tätimäisiä, jotkut jumittuneet nuoruutensa "nuorekkaaseen" tyyliin, jotkut jahtaavat trendejä, jotkut kirppis-hipstereitä, jotkut tosi persoonallisia taiteilijatyyppejä, jotkut rock-mimmejä henkeen ja vereen... ja joillekin se oma tyyli sopii paremmin, joillekin huonommin.
Viimeisen vuoden aikana olen ostanut Marimekon ja Alpan vaatteita uutena ja alusvaatteita Funky Ladysta. Lisäksi pari second hand -hakintaa. Nyt ostoslistalla ovat uudet juoksukengät, joiden ostopaikasta / merkistä en ole vielä tehnyt päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikkapa naisilla, joiden tyyli on "asiallinen ripauksella trendikkyyttä, statement-neuleineen ja kalliine laukkuineen" on yleensä aika samanlainen tyyli, ovat he sitten 25 ta 45.
Tuntemani nelikymppiset naiset ovat keskenään aika erilaisia. Jotkut tosi tätimäisiä, jotkut jumittuneet nuoruutensa "nuorekkaaseen" tyyliin, jotkut jahtaavat trendejä, jotkut kirppis-hipstereitä, jotkut tosi persoonallisia taiteilijatyyppejä, jotkut rock-mimmejä henkeen ja vereen... ja joillekin se oma tyyli sopii paremmin, joillekin huonommin.
Meinasin sanoa, että unohdit ne, jotka suosivat ns. retkeilylookia, eivätkä välitä tyylistä tai trendeistä. Sitten muistin, että muodin huipullahan se tyyli nyt on. Ikävä kyllä, koska rentoja ulkoiluun sopivia vaatteita on mahdoton löytää. Salikissalegginssejä, takkeja joissa ei saa liikuteltua käsiään, glitteriä. Huonot taskut. Jopa North Face on pilalla.
Mistä ostatte ulkoiluvaatteita joissa on mukava liikkua, normaali istuvuus eikä glitteriä tai läpinäkyviä yksityskohtia?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole!
Siksi olisi tosiaan ehkä kuvaavampaa kysyä,
- mistä ostat vaatteesi
- ikäsi
- kuvaile hieman tyyliäsi tai ostoperusteitasi
Myönnän tässä samalla, että vastasin ketjuun, vaikka olen vasta 35-vuotias. Ostokriteerini ovat muuttuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana, mutta tuskin muuttuvat merkittävästi seuraavan viiden vuoden aikana.
Boozt, Zalando, Ellos, Mango, Zara. Joskus H&m, Lindex ja urheilukaupasta kuten Intersportista lenkkeilyvaatteita. Merkeistä mm. Dorothy Perkins, Object ja B.young olen todennut kivoiksi. Suomesta ei tahdo oikein löytyä kivoja, naisellisia vaatteita. Vaatteet ovat värittömiä säkkejä tai jotain pilipalikangasta. Ulkomailla tullut vastaan kaikista parhaimmat vaatteet ja kaupat. Esimerkiksi Lontoo on yksi parhaista shoppailuun.
Juuri tilasin Cellbesiltä kesään caprihousuja ja pitkän topin ja rantamekon. Varaudun palauttamaan ellei ole aivan sopivat. Viime kesäksi tilasin sieltä trikootunikoita puuvilla-modaalia, pehmeää materiaalia enkä tykännyt käytännössä, ei laskeudu nätisti. Värit haalistuvat hetkessä. Ei saa siis laatua halvalla mutta kun ei huvita tämän kasvavan korona-pötsin peittämiseen panostaa🤣 emäntä 60-vee
Ostan kaikki vaatteet käytettyinä (alusvaatteet ja sukat poislukien). Kirppikseltä tai netistä. Yleensä vintagea, koska vanhat vaatteet (90-luvulta ja sitä vanhempia) ovat yleensä laadultaan parempia kuin uudemmat. Vaatteen mallin voi helposti itse muuttaa nykyaikaisemmaksi, jos opettelee ompelemisen alkeet. Eli ei, en kulje missään megaolkatoppauksissa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nelikymppinen löytää topin liiviksi, kun ketjuliikkeessä liian kapeita versioita.
Käytän Slogin toppia. Prismasta olen ostanut.
En voi sietää arkikäytössä topattuja, haitovia enkä kaarituellisia.
Minua puristaa sloggi ja kaikki jossa ei ole takana säätövaraa metritolkulla. Kaikki puristaa.
Minulla on suosikkimerkit, joita tilaan Booztilta. Peak Performance, Puma ja Haglöfs ulkoilu- ja treenivaatteissa. Sand, Gant ja Lexington arkipukeutumiseen. Mekot ja takit Sand, Hugo Boss ja Marimekko. Sama koko (34) on sopinut vuosia ja on helppo esim. ostaa villakangastakki, kun tietää, että jonkun merkin vaatteissa on just sopiva hihan pituus ja hartialinja. Kannattaa ostaa laadukkaita, vuosia kestäviä klassikoita. Värimaailma hillitty eikä mitään radikaaleja tyylin muutoksia muotilehtien innoittamana. Itse olen ostanut esim Michael Korsin kotelomekon (n. 400 euroa) kivijalkakaupasta ja se on hintansa väärti. Laadukas ja istuu upeasti. Laukut ostan nahkaa (Lumi, Marimekko). Joskus erehdyin ostamaan ulkoiluvaatteissa jotain toista merkkiä niin sain pettyä, kun untuvat pistivät vuorikankaasta läpi. Alusvaatteet ja sukat löytyvät Sokokselta.
Nyt en ole vuoteen ostanut kuin ulkoiluvaatteita. Ennen metsästin laadukkaita kirpputorilöytöjä, mutta tuntuu että sieltä tarttui aina mukaan liikaa kaikenlaista, ja olen koronan ansiosta välttynyt monelta turhuudelta. Farkkuja olen ostanut Calvin Leinilta ja kenkiä Vagabondilta. Uniqlossa tykkään käydä, jos sellainen matkan varrelle osuu. Jos pääsis edes Tukholmaan. Muuten on vähän niin, että menen kauppakeskukseen ja toivon, että vastaan tulee jotain kelvollista, esim. Indiskasta.
Viimeksi ostettu: Dressy, Indiska, Ellos
Tykkään myös Marks & Spencerin vaatteista.
Reiss, Sezane, Boden, Whistles, Jigsaw.
Zalando, H&M, Cubus. Jos katsoo materiaalin ennen ostoa niin toimivat hyvin. Olen lyhyt ja hoikka ja hieman ehkä kurviton, joten noiden ns teinikauppojen vaatteet istuvatkin paremmin kuin Vogliat yms, ja renon pukukoodin töissä (saati nyt etätöissä) on aivan sopivat arkeen. Panostan ennemminkin kenkiin.