En vaan tajua joidenkin miesten logiikkaa parin etsinnässä tai parisuhteissa
Nimittäin, että naiselta voi vaatia kaikenlaista. Karvat pitäisi olla aina ajeltu, hygienia tiptop, ihosta täytyy pitää hyvää huolta, hiukset nätisti laitettu, seksikkäät ja kauniit vaatteet, timmi kroppa yms.
Sitten tämä mies itse kuitenkin pukeutuu mihin sattuu nuhjuisiin ja huonosti istuviin rytkyihin, ei huolehdi yhtään ulkonäöstään, ei jaksa ehkä pestä hampaitaan edes kunnolla saati langata niitä ikinä, ei harrasta minkäänlaista liikuntaa, syö surkeasti ja epäterveellisesti, ryyppää itselleen kaljamahan, iho on huono, jne. Miten tällaiset voi oikeasti kuvitella, että kukaan edellä mainitun kaltainen nainen jaksaa tuollaista?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei niinkään haittaisi tuo vaatimuslista, sillä itsensä puunaaminen on oikein mukava harrastus jos siitä tykkää. Mutta siinä kohtaa kun kaikkeen tähän ei kuitenkaan saa kulua yhtään aikaa tulee ongelmia. Meikkaaminen kestää liian kauan, hiusten laittaminen kestää, aamu- ja iltarutiinit kestää... ja jatkuvaa valittamista näistä. Eli upealta ja säihkyvältä pitäisi näyttää ihan itsestään. Hohhoijaa.
Mutta entä jos et tykkäiskään? Eikö sittenkään haittaisi, jos toinen komentelisi vieressä sinua ehostamaan itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei niinkään haittaisi tuo vaatimuslista, sillä itsensä puunaaminen on oikein mukava harrastus jos siitä tykkää. Mutta siinä kohtaa kun kaikkeen tähän ei kuitenkaan saa kulua yhtään aikaa tulee ongelmia. Meikkaaminen kestää liian kauan, hiusten laittaminen kestää, aamu- ja iltarutiinit kestää... ja jatkuvaa valittamista näistä. Eli upealta ja säihkyvältä pitäisi näyttää ihan itsestään. Hohhoijaa.
Mutta entä jos et tykkäiskään? Eikö sittenkään haittaisi, jos toinen komentelisi vieressä sinua ehostamaan itseäsi?
Miksi kukaan nainen suostuisi kuuntelemaan sellaista komentelua?
eri
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Minä en tajua, miksi joku ehdoin tahdoin harrastaa luolasukellusta, basehyppyjä tai vuorikiipeilyä henkensä uhalla, mutta ei se minua häiritse. Siinähän harrastaa. AP:lle suosittelen samaa, eli ole vaan ihan rauhassa tajuamatta äläkä anna näiden kuvailemiesi miesten juttujen häiritä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen suostuisi kuuntelemaan sellaista komentelua?
eri
No hänähän juuri kertoi ettei haittaa vaatimuslistat.
Minua eniten huvittaa joidenkin miesten haaveilu kokemattomista naisista. Haaveilevat 22-30 -vuotiaasta naisesta, joka olisi mieluiten neitsyt. Sitten kun ovat sellaisen saaneet, niin ihmettelevät naisen alhaista lipidoa. Unelmanaisen kun pitäisi olla neitsyt, jolla on kuitenkin tosi vahvat halut.
Oletko AP koskaan miettinyt miksi olet yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai haittaisi, enkä tietenkään tähän alistuisi jos en siitä itse pitäisi, MUTTA tämä oli toinen raivostuttavan epäloogisuuden esimerkki. Eli pitäisi olla huoliteltu ja laitettu (mikä siis itselleni henkilökohtaisesti olisi ok) mutta tähän ei saisi kulua yhtään aikaa, vaan ajankäytöstä itsestään huolehtimiseen ja ehostamiseen saa kuulla jatkuvaa naputusta (mikä ei ole ok).
Vierailija kirjoitti:
Minua eniten huvittaa joidenkin miesten haaveilu kokemattomista naisista. Haaveilevat 22-30 -vuotiaasta naisesta, joka olisi mieluiten neitsyt. Sitten kun ovat sellaisen saaneet, niin ihmettelevät naisen alhaista lipidoa. Unelmanaisen kun pitäisi olla neitsyt, jolla on kuitenkin tosi vahvat halut.
Hyvin harvassahan tuollaisia ihmisiä varmaan oikeasti on, mutta tunnistan kyllä ilmiön. Uskoakseni se liittyy sellaiseen ajatukseen, että sen puolison pitäisi haluta puolisoaan ihan sata lasissa, mutta samalla olla haluamatta ketään muuta. Onhan mustasukkaisilla hulluilla kaikenlaisia muitakin pakkomielteitä, kuten että pitäisi yltiöromanttisesti vakuutella rakkauttaan puolisoonsa, mutta kaikkien muiden ihmisten täytyisi olla kuin ilmaa jne. Eikä se mustasukkaisuus sukupuolta kysy, eiköhän niitä hulluja ole molemmissa sukupuolissa aikalailla yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin siirryt seuraavaan mieheen. Luuletko, että miehillä on helppoa naisten kanssa. Kun puolet on mt-tapauksia ja 40% rajatapauksia, niin tervejärkisten naisten löytäminen käy työstä. Onneksi myös niitä on, muuten menisi usko ihmiskuntaan.
Minulla jokainen mielenterveyttä rapauttava asia on tapahtunut miesten taholta. Jos miehet ovat niin paljon terveempiä (? tuskin edes ovat) niin se johtuu siitä, että naiset eivät traumatisoi miehiä yhtä paljon kuin miehet naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvassahan tuollaisia ihmisiä varmaan oikeasti on, mutta tunnistan kyllä ilmiön. Uskoakseni se liittyy sellaiseen ajatukseen, että sen puolison pitäisi haluta puolisoaan ihan sata lasissa, mutta samalla olla haluamatta ketään muuta. Onhan mustasukkaisilla hulluilla kaikenlaisia muitakin pakkomielteitä, kuten että pitäisi yltiöromanttisesti vakuutella rakkauttaan puolisoonsa, mutta kaikkien muiden ihmisten täytyisi olla kuin ilmaa jne. Eikä se mustasukkaisuus sukupuolta kysy, eiköhän niitä hulluja ole molemmissa sukupuolissa aikalailla yhtä paljon.
Eli kun on romanttinen ilta menossa ja siirytte makuuhuoneen puolelle, niin sulla on jokin toinen mies mielessä, jota haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin siirryt seuraavaan mieheen. Luuletko, että miehillä on helppoa naisten kanssa. Kun puolet on mt-tapauksia ja 40% rajatapauksia, niin tervejärkisten naisten löytäminen käy työstä. Onneksi myös niitä on, muuten menisi usko ihmiskuntaan.
Minulla jokainen mielenterveyttä rapauttava asia on tapahtunut miesten taholta. Jos miehet ovat niin paljon terveempiä (? tuskin edes ovat) niin se johtuu siitä, että naiset eivät traumatisoi miehiä yhtä paljon kuin miehet naisia.
Ehkäpä näin, mutta ei se silti muuta tosiasiaa että mt/rajatapausten kanssa seurustelu on todella raskasta. Kun on kerran kokeillut, niin ei tee samaa virhettä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä kyllä selittäisi ikäiseni treffipalveluiden tarjonnan.
Tätä on vaikea uskoa, mutta jotkut miehet yhdistävät miehekkyyteen pahan hajun, epähygieenisen olemuksen, ryppyiset vaatteet ja miehekään kaljamahan. Naiselta toivotaan toki päinvastaisia asioita, koska itsensä laittaminen ja hampaiden pesu ovat naisten juttuja. Noita hyypiöitä on etenkin duunarimiehissä, joilla ei ole työnkään taki mitään intressiä olla edustava ja jotka pitävät kaikki itsestään huolehtimiseen ja kotitöihin liittyvät jutut naisten maailmaan kuuluvaksi. Ovat siis oman elämänsä Uuno Turhapuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua logiikkaa sinun avauksessasi. Vaatia? Kuinka usein joku mies tulee vaatimaan sinulta, että "Sinulla pitää olla karvat pitäisi olla aina ajeltu, hygienia tiptop, ihosta täytyy pitää hyvää huolta, hiukset nätisti laitettu, seksikkäät ja kauniit vaatteet, timmi kroppa yms."? Minulle ei ole koskaan tullut kukaan sanomaan tuollaista. Ja jos tulisi, niin toteaisin hänet avohoitotapaukseksi.
Sen sijaan jokaisella on oikeus etsiä ja haluta juuri sellaista elämänkumppania, mitä itse kokee kaipaavansa. Eikä se riipu mitenkään siitä, millainen itse on.
No minä olen törmännyt sellaiseen ja ne vaatimukset alkavat vasta siinä suhteessa, ei etsintävaiheessa eli heidän logiikkansa on se, että etsitään sopiva uhri, aloitetaan suhde mukavasti, yritetään sitouttaa toinen tavalla tai toisella ja sitten yritetään alkaa muokata hänestä sellaista, mitä olisi alun perin haluttu (miksi sä olet tuollainen etkä niin kuin muut naiset - pukeutuminen, vartalonmuoto, käytös, karvat, meikit, mielenkiinnonkohteet jne. ).
Joo voi olla, että itselle ei ole niin suurta väliä vaikka mies näyttäisi vähän rähjäiseltä tai ei ole terveellisyyden perikuva. Sitten on luullut, että mieskään ei näistä asioista välitä, mutta hetken yhdessäolon jälkeen alkaakin vaivihkaa kommentoida miten voisit meikata, käydä kampaajalla, pukeutua muuhunkin kuin farkkuihin ja huppariin, alkaa lenkkeillä ja sen sellaista.
Mun taas on hyvin helppo ymmärtää miksi joku on itsekeskeinen m*lkku. Maailma on varmasti kiva paikka, kun saa tahtonsa aina läpi ja muut nöyrtyvät oman hävyttömyyden edessä, eikä itseä edes hävetä oma käytös. Tuollaisia ihmisiä tulee aina olemaan, sillä luonnevikaisuutta ei varmasri ikinä saa karsittua maailmasta.
Sitä mä en ymmärrä, että miten jotkut jäävät tanssimaan niiden pillin mukaan. Tyypit selittää, että "no mutta tuohan se kohtuuton on, miksi sen ei muka tarvi muuttua, miksi se on minun tehtävä???" Siksi koska sinä olet se , joka kärsii tilanteesta, ei hän. Siksi se on sinun tehtäväsi kantaa vastuu omasta onnestasi ja päättää miten sinua saa kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en kyl ollenkaan tajua miten joku voi sanoa naiselleen hänen itseensä laittamasta ajasta? En oikeasti ymmärrä mitä siitä on haittaa sille toiselle osapuolelle jos toinen huolehtii itsestään, oli se sitten kampaaja tai meikkaaminen ennen kauppareissua?
Mut se mitä miehet eivät tajua useinkaan, on se että halu laittautua ei kerro mitään siitä että nainen haluaisi esim seksiä kauheasti. Joskus se vähemmän tälläytyvä on himokkaampi.
Olen 55v 10kg ylipainoinen työtön ihan tavis nainen. Ei uraa. Sen verran perittyä että ei velkaa asunnosta. Elän yksin koska en voi edes ajatella seksiä ikäiseni miehen kanssa. Vaikka kuin olen realisti niin oma vaatimustaso ei vaan laske. Sillee kiva että tiedostan asian joten elän tyytyväisenä näin. Meikittä ja vain omaa itseä ajatellen, koska miehiä ei tarvi miellyttää. Omaa halua ja seksuaalisia vaateita on vaikea/mahdoton muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on vaikea uskoa, mutta jotkut miehet yhdistävät miehekkyyteen pahan hajun, epähygieenisen olemuksen, ryppyiset vaatteet ja miehekään kaljamahan. Naiselta toivotaan toki päinvastaisia asioita, koska itsensä laittaminen ja hampaiden pesu ovat naisten juttuja. Noita hyypiöitä on etenkin duunarimiehissä, joilla ei ole työnkään taki mitään intressiä olla edustava ja jotka pitävät kaikki itsestään huolehtimiseen ja kotitöihin liittyvät jutut naisten maailmaan kuuluvaksi. Ovat siis oman elämänsä Uuno Turhapuroja.
Uuno Turhapuro, Homer Simpson, Peter Griffin jne. Miehillä on aika paljon "roolimalleja", jotka ovat ällöttäviä: huonokroppaisia, tyhmiä, alkoholiongelmaisia, itsekeskeisiä ja naisiaan huonosti kohtelevia. Ja näillä kaikilla on kaunis vaimo, joka vaan katselee sitä niiden touhua ja antaa kaiken anteeksi, vaikka mikään ei ikinä muutu. Ja nämä miehet esitetään arjen sankareina. Varmaan jotkut miehet samaistuvat noihin hahmoihin ja pitävät normaalina sitä, että mies voi olla vähän vastenmielinen ja ällöttävä, mutta naisen pitää silti olla tip top ja innostua seksistä tämän ällöttävän miehen kanssa.
En ole tavannut aloituksen kaltaisia miehiä.
Aikamoisia johtopäätöksiä. Eiköhän suurin osa naisista jätä nuo vaatimuksia suhteessa esittävät miehet, kun pelin henki selviää.