Suomessa asuminen ahdistaa ja v*tuttaa, tässä syyt:
1. Olen korkeakoulutettu, mutta Suomessa saan korkeintaan siivoojan töitä. Koulutustani ei arvosteta täällä yhtään, muissa maissa voin helposti saada hyvän työpaikan.
2. Täällä ei ole muita tuttuja kuin lapsuuden kaverit jotka elää jo ihan omaa erinäköistä elämäänsä: on menty naimisiin, tehty lapsia, ostettu omakotitalo... Tuntuu ettei ole niiden kanssa enää mitään puhuttavaa.
3. Oma lapsuudenperhe ja sukulaiset, joiden jutut toistaa itseään, ovat mustavalkoisia ja kapeakatseisia ja suoraan sanottuna hieman yksinkertaisia. Ei enää kiinnosta heidän seura yhtään. Elävät ihan eri maailmassa.
Ja joo kyllä meinasin muuttaa pois kunhan korona hellittää, koronan takia tänne paluumuutin kun ajattelin että koronasta voisi tulla isompikin katastrofi.
Kommentit (31)
Pirullisen kallista täällä on kaikki, ruoka ihan ylihintaista laatuun nähden.
Eli vihaat Suomea, koska sinulla on nollatutkinto ja ihmissuhteesi on olemattomat?
4. Jo melko vaatimattomilla tuloilla marginaaliveroprosentti on yli 50%. Kyllä tuo vie kaiken halun kehittää osaamistaan ja pyrkiä eteenpäin työelämässä. Itse ainakin tyydyn nykyiseen tulotasooni ja haen haasteita muualta kuin palkkatyöstä, vaikka tuntuu että potentiaalia olisi uralla etenemiseen.
Teini prinsessa kiukuttelee,voi byäää....
Täällä on niin paljon koulutettua väkeä että ei riitä kaikille oman alan työtä vaikka kuinka arvostaisikin koulutusta.
5. Ihmisten, jopa hyväosaisten, loputon katkeruus ja kateus. Korona vei työt, ansiosidonnaisella ollaan ja varmoissa etätöissään lihoavat isopalkkaiset kaverit on katkeria jopa siitä.
No mitäs sitä vinkumaan, kohta pääset lähtemään taas!
Ite olen asunut kaksi kertaa ulkomailla, mutta minulle Suomi on ihan maailman paras paikka asua <3
Pääasia, että sen itselle sopivan paikan (+ihmiset) löytää jostain maasta.
Mikä on koulutuksesi ja mitä töitä olet ulkomailla tehnyt? Uteliaisuudesta vaan kysyn
Sama täällä.Jos olisin 20lähtisin usaan.Sukua asuu myös eli ei ihan yksin oltaisi.
Tulit koronan takia Suomeen (kestänyt vuoden) ja olette jo ostaneet omakotitalon? Jokin ei täsmää.
Ap täällä toinen etkä todellakaan ole yksin ajatustesi kanssa!
Minua ahdistaa ilmasto täällä. Olen taas herännyt talven jäljiltä henkiin, kun on lämpöä ja valoa.
Vierailija kirjoitti:
Tulit koronan takia Suomeen (kestänyt vuoden) ja olette jo ostaneet omakotitalon? Jokin ei täsmää.
Siis ne kaverit on tehneet noita asioita, en minä.
Muuta ulkomaille. Olet varmaan tosi cool ja hyvä tyyppi kaikkien mielestä siellä.
Kirjoita sitten tänne miten meni.
"Koronan takia paluumuutin" - todiste siitä, että korkea koulutus ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin älykkäämpi tai viisaampi.
Missä asut? Ei kuulosta helsinkiläisen koulutetun väen elämältä.
Vierailija kirjoitti:
"Koronan takia paluumuutin" - todiste siitä, että korkea koulutus ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin älykkäämpi tai viisaampi.
Niin, vaikuttaa siltä että usein Suomi on se karmein paikka mutta hädän hetkellä sitten tullaan takaisin.
Ihme valitusta. Hajoa! :D