Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa asuminen ahdistaa ja v*tuttaa, tässä syyt:

Vierailija
18.04.2021 |

1. Olen korkeakoulutettu, mutta Suomessa saan korkeintaan siivoojan töitä. Koulutustani ei arvosteta täällä yhtään, muissa maissa voin helposti saada hyvän työpaikan.

2. Täällä ei ole muita tuttuja kuin lapsuuden kaverit jotka elää jo ihan omaa erinäköistä elämäänsä: on menty naimisiin, tehty lapsia, ostettu omakotitalo... Tuntuu ettei ole niiden kanssa enää mitään puhuttavaa.

3. Oma lapsuudenperhe ja sukulaiset, joiden jutut toistaa itseään, ovat mustavalkoisia ja kapeakatseisia ja suoraan sanottuna hieman yksinkertaisia. Ei enää kiinnosta heidän seura yhtään. Elävät ihan eri maailmassa.

Ja joo kyllä meinasin muuttaa pois kunhan korona hellittää, koronan takia tänne paluumuutin kun ajattelin että koronasta voisi tulla isompikin katastrofi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta. Hajoa! :D

Vierailija
2/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirullisen kallista täällä on kaikki, ruoka ihan ylihintaista laatuun nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vihaat Suomea, koska sinulla on nollatutkinto ja ihmissuhteesi on olemattomat?

4/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Jo melko vaatimattomilla tuloilla marginaaliveroprosentti on yli 50%. Kyllä tuo vie kaiken halun kehittää osaamistaan ja pyrkiä eteenpäin työelämässä. Itse ainakin tyydyn nykyiseen tulotasooni ja haen haasteita muualta kuin palkkatyöstä, vaikka tuntuu että potentiaalia olisi uralla etenemiseen. 

Vierailija
5/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua ahdistaa aina kaikki?

Vierailija
6/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini prinsessa kiukuttelee,voi byäää....

Vierailija
7/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin paljon koulutettua väkeä että ei riitä kaikille oman alan työtä vaikka kuinka arvostaisikin koulutusta.

Vierailija
8/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Ihmisten, jopa hyväosaisten, loputon katkeruus ja kateus. Korona vei työt, ansiosidonnaisella ollaan ja varmoissa etätöissään lihoavat isopalkkaiset kaverit on katkeria jopa siitä.

Vierailija
9/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sitä vinkumaan, kohta pääset lähtemään taas!

Ite olen asunut kaksi kertaa ulkomailla, mutta minulle Suomi on ihan maailman paras paikka asua <3 

Pääasia, että sen itselle sopivan paikan (+ihmiset) löytää jostain maasta.

Vierailija
10/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koulutuksesi ja mitä töitä olet ulkomailla tehnyt? Uteliaisuudesta vaan kysyn

Vierailija
11/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.Jos olisin 20lähtisin usaan.Sukua asuu myös eli ei ihan yksin oltaisi.

Vierailija
12/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki se koulutuksesi.

Vierailija
13/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit koronan takia Suomeen (kestänyt vuoden) ja olette jo ostaneet omakotitalon? Jokin ei täsmää.

Vierailija
14/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä toinen etkä todellakaan ole yksin ajatustesi kanssa!

Vierailija
15/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ilmasto täällä. Olen taas herännyt talven jäljiltä henkiin, kun on lämpöä ja valoa.

Vierailija
16/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit koronan takia Suomeen (kestänyt vuoden) ja olette jo ostaneet omakotitalon? Jokin ei täsmää.

Siis ne kaverit on tehneet noita asioita, en minä.

Vierailija
17/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille. Olet varmaan tosi cool ja hyvä tyyppi kaikkien mielestä siellä.

Kirjoita sitten tänne miten meni.

Vierailija
18/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koronan takia paluumuutin" - todiste siitä, että korkea koulutus ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin älykkäämpi tai viisaampi.

Vierailija
19/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Ei kuulosta helsinkiläisen koulutetun väen elämältä.

Vierailija
20/31 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koronan takia paluumuutin" - todiste siitä, että korkea koulutus ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin älykkäämpi tai viisaampi.

Niin, vaikuttaa siltä että usein Suomi on se karmein paikka mutta hädän hetkellä sitten tullaan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän