Mitä äidille 70-vuotislahjaksi?
Oma pää lyö tyhjää... Haluaisin ostaa jonkun vähän isomman lahjan, min. 300 €. Mutta mitä?
Äiti oli ennen kova reissaamaan, mutta on nyt viettänyt reilun vuoden koronakaranteenissa eikä ole halunnut poistua sieltä vielä ensimmäisen rokotteen jälkeenkään. Samalla syyllä jää ravintolalahjakorttikin käyttämättä.
Hierontaan ei mene kuin korkeintaan sukulaispojan luo. Jalkahoitoon on ilmoittanut ettei voi käydä kun on nilkka leikattu (tämä ei siis tietenkään ole oikea syy, mutta kunnioitetaan mielipidettään). Alkoholia ei käytä, joten ei samppanjajuttujakaan. Polkupyöräily on liian vaarallista. 😀
Tässä pohtiessa huomaa, että äidin elinpiiri on sulkeutunut vuoden aikana kovasti... Miehensä kanssa ovat paljon kahdestaan, ja mikään minne pitäisi lähteä yksinään taitaisi olla liian stressaavaa.
Äiti tykkää laittaa ruokaa ja nyt aikoo alkaa tekemään puutarhajuttuja. Näihin liittyen jotain kivaa voisi olla, mutta mitä? Toisena vaihtoehtona olen ajatellut älykelloa, joka toimisi vähän tukena ja turvana.
Ideoita, ehdotuksia?
Kommentit (46)
Ostin miehelleni 70-vuotislahjaksi aktiivisuuskellon, sillä hän on kaikkeen tekniseen kallellaan. Oli hyvin tyytyväinen. Itse en sellaista haluaisi, sillä omatarkkailu sillä tasolla ei jaksa kiinnostaa.
Ehdottaisin lahjaksi muutaman kerran hierontalahjakorttia tai pihaan riipputuolia/-keinua, jossa voisi omassa rauhassaan lueskella.
Kysy suoraan toivetta, ei tule pettymystä.
Ulkopuolisen siivous/ ikkunanpesu lahja. Varsikin kun äidilläsi on jo ikää.
Tykkääkö äitisi juustoista? Jos niin voidit ostaa kauniin tarjottimen ja siihen juustoja ja niihin sopivia herkkuja.
Itse sain yhtenä vuonna kukkakimppuja, sitrn että lapsi oli sopinut kukkakaupan kanssa että toimittaa uuden kimpun viikon välein. Nivasti piristi talvella.
Tai vie äiti vaatekauppaan ostoksille kun korona laantunut.
Koru on aina kiva lahja vaikka niitä ennestään onkin.
Kaikkein eniten itse toivon isoa halausta lapsiltani, joita nyt korona-aikana tavannut vaan ulkona turvavälein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidillä ja miehellä on työn alla keskustelu siitä, lähdettäisiinkö kotimaassa reissaamaan. Mies on luvannut, että aamiainen tilattaisiin huoneeseen ettei tulisi altistumista. 😍 Mutta kun on tuo lähteminen vielä epävarmaa, niin en haluaisi hotellilahjakorttia ostaa. Ideana ihana kyllä. 👍🏻
Asuntoauton vuokraus viikoksi kesällä, jos ajokortit löytyy. Riippuen siitä, paljonko haluat sijoittaa, lisäksi bensat.
Yllättävän vastahakoiselta äitisi tuntuu olevan lähes kaikkeen. Jos ei halua 'lunastaa' lahjaa, lähdet itse.
Hauskan kuuloinen idea tuokin. 😊 Miehellä on AB-kortti, mutta eikös se riitä useimpiin asuntoautoihin? Äitini uusi kyllä ajokorttinsa, mutta noh, istuu vain vänkärin paikalla. Äiti on tosiaan tullut viime aikoina vähän epävarmemmaksi, ei vissiin halua yksin oikein liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ostin miehelleni 70-vuotislahjaksi aktiivisuuskellon, sillä hän on kaikkeen tekniseen kallellaan. Oli hyvin tyytyväinen. Itse en sellaista haluaisi, sillä omatarkkailu sillä tasolla ei jaksa kiinnostaa.
Ehdottaisin lahjaksi muutaman kerran hierontalahjakorttia tai pihaan riipputuolia/-keinua, jossa voisi omassa rauhassaan lueskella.
Äitini tosiaan suostuu hierontaan korkeintaan yhden sukulaispojan käsittelyyn, eikä sielläkään ole ihan viime vuosina käynyt...
Ap
Asuntoauton vuokraus viikoksi kesällä, jos ajokortit löytyy. Riippuen siitä, paljonko haluat sijoittaa, lisäksi bensat.
Yllättävän vastahakoiselta äitisi tuntuu olevan lähes kaikkeen. Jos ei halua 'lunastaa' lahjaa, lähdet itse.