Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä minun täytyy ottaa huomioon kun olen tilaamassa verkkokaupasta pesukonetta?

Vierailija
18.04.2021 |

Asun yksiössä 27neliön ja kylpyhuone on aika ahdas. Mitä minun täytyy ottaa huomioon kun olen tilaamassa verkkokaupasta pesukonetta? Että mahtuu ovesta jne? mitä muuta? Jos voitte kertoa. Olen ostamssa ensimmäistä kertaa pesukonetta.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tärkeää tuossa Boscin koneessa myös sen syvyys 55cm , että ei tullut oven eteen liian pitkälle. Tuota mallia ei enää näemmä saa, mutta varmasti vastaava. Ja koneelle tulee ylim hintaa , jos joku vieras asentaa, elikkä tilaa asennus san tien.

Vierailija
22/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Desibeleihin ei voi vaikuttaa muuten kuin maksamalla paljon koneesta niin saa hiljaisen koneen. Mitat:  päältätäytettävä syvyyssuuntaan yleensä yllättävänkin syvä ja vaikea edes paikalleen jos ja kun iso kone....Pari raavasta ukkoa heittämään se paikalleen,omassa asunnossanikin piti asetella kone kenkälusikan kanssa kapeasta suihkun ovesta .Pitorasia: onko 16A vai 10A kuten vanhoissa asunnoissa, useimmille koneille riittää 10A mutta kannattaa varmistaa että pistorasian teho on koneelle riittävä. Suihkuverholla voi suojata koneen jos asettuu liian lähelle suihkua. Vesivaaka jolla katsotaan onko kone tasapainossa jos meinaat itse asentaa tai kuka nyt sitten asentaakin..

Mistä tiedän mikä pistorasia minulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Desibeleihin ei voi vaikuttaa muuten kuin maksamalla paljon koneesta niin saa hiljaisen koneen. Mitat:  päältätäytettävä syvyyssuuntaan yleensä yllättävänkin syvä ja vaikea edes paikalleen jos ja kun iso kone....Pari raavasta ukkoa heittämään se paikalleen,omassa asunnossanikin piti asetella kone kenkälusikan kanssa kapeasta suihkun ovesta .Pitorasia: onko 16A vai 10A kuten vanhoissa asunnoissa, useimmille koneille riittää 10A mutta kannattaa varmistaa että pistorasian teho on koneelle riittävä. Suihkuverholla voi suojata koneen jos asettuu liian lähelle suihkua. Vesivaaka jolla katsotaan onko kone tasapainossa jos meinaat itse asentaa tai kuka nyt sitten asentaakin..

Isokin kone pysyy paikallaan hyvin ,kun tilaat ne neljä kumitassua. Meillä on , ei maksa paljon ,mutta on tärkeät.

Vierailija
24/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis pesukoneliitäntä suihkun vieressä missä hana? Onko väliä? T. Ap

Vierailija
25/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnnä sinne rautanaula niin ääni kertoo.

Vierailija
26/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös koneen hankinta edessä. Itse mittaan paikan, mihin kone tulee, että varmasti mahtuu. Otan koneen kotiin tuonnilla, paikalleen asennuksella ja vanhan koneen pois viennillä. Kaikki tuo maksaa erikseen. Hintaa koneen päälle tulee vajaa 100 euroa lisää.

tiedätkö miten lähelle koneen saa asettaa suihkua? Kun itsellä tosi ahdas kylppäri. Mutta eipä sillä oikein muuta paikkaa oo kun noin metri suihkusta? Mullekin tulee summaan lisää noi asennus ja kuljetusmaksut :/ t. ap

Jos siellä liitännät on niin sille kohdalle saa koneen laittaa. Kannattaa nyt ehkä johto ottaa pois seinästä silloin kun käyt suihkussa.

Sähköjohto aina pois seinästä, kun kone ei ole käytössä. Lisäksi se pesukoneen vesihana aina kiinni, auki vain koneen pestessä. Onhan sinulla pesukonehana seinässä?

Vierailija
27/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kun kerrottiin että pesukone pitää sijoittaa sinne missä liitäntä niin minulla on liitäntä siinä missä on suihkuhana ja ei siihen mahdu kun on suihku ja lavuaari ja pistorasia on taas sitten eri seinällä kun tulaan ovesta sisään?

Vierailija
28/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä kysyä isännöitsijältä/huoltofirmasta, että kylppärissä on kaikki tarvittavat pesukonetta varten, jos olet epävarma.

Vierailija
29/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös koneen hankinta edessä. Itse mittaan paikan, mihin kone tulee, että varmasti mahtuu. Otan koneen kotiin tuonnilla, paikalleen asennuksella ja vanhan koneen pois viennillä. Kaikki tuo maksaa erikseen. Hintaa koneen päälle tulee vajaa 100 euroa lisää.

tiedätkö miten lähelle koneen saa asettaa suihkua? Kun itsellä tosi ahdas kylppäri. Mutta eipä sillä oikein muuta paikkaa oo kun noin metri suihkusta? Mullekin tulee summaan lisää noi asennus ja kuljetusmaksut :/ t. ap

Jos siellä liitännät on niin sille kohdalle saa koneen laittaa. Kannattaa nyt ehkä johto ottaa pois seinästä silloin kun käyt suihkussa.

Sähköjohto aina pois seinästä, kun kone ei ole käytössä. Lisäksi se pesukoneen vesihana aina kiinni, auki vain koneen pestessä. Onhan sinulla pesukonehana seinässä?

On hana ja vuokran antaja sanoi että pesukone mahtuu , mutta en ymmärrä minne se pitää sijoittaa. Voin piirtää pienen pohjapiirroksen kylpyhuoneesta?

Vierailija
30/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso myös missä nukkasihti on, että voit tarpeen vaatiessa ilman isoja toimenpiteitä tyhjentää. Meillä päältäladattava joka on ainoassa mahdollisessa paikassa. Nukkasihti on just siinä kulmassa, joka on allaskaain lyhyttä sivua vastapäätä. Tilaa ei ole kovin paljon, multa onnistuu putsaaminen mutta mieheltä ei siis mitenkään.

Vierailija
31/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulakekaapista katsot vessan sulakkeen koon. Enpä kyllä itse ole koskaan tarkistanut ja virtaa on toistaiseksi riittänyt, mutta onhan tuo yksi hyvä kohde varmistaa. Isännöitsijältä voi myös kysyä...

Vierailija
32/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetus. Halvempi jos jättävät pesukoneen ulos. Kalliimpi jos tuovat kotiin sisään. Ja sitä kalliimpi jos asentavat

Vierailija
33/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hana ja vuokran antaja sanoi että pesukone mahtuu , mutta en ymmärrä minne se pitää sijoittaa. Voin piirtää pienen pohjapiirroksen kylpyhuoneesta?

Mikset kysy siltä vuokranantajalta? Ja jos kylppäri on pieni, eihän siellä kovin montaa paikkaa voi olla mihin kone mahtuu, miten se on niin vaikeaa?

Vierailija
34/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koneet ovista mahdu. Tärkeämpi mittailla se paikka kylppärissä. Ja kauppojen valikoima on minusta painottunut isoihin koneisiin. Sellainen jolla pesee viisi kg pyykkiä kerralla riittää aika todennäköisesti yhdelle.

Meillä on jostain syystä kylppärin ovi kapeampi kuin muut. Iso kone mahtui ovesta vain toisinpäin. Että kannattaa sekin varmuuden vuoksi mitata.

5kg varmasti riittää yhdelle. Ennen perheetkin pesi sen kokoisilla tai pienemmillä koneilla. Tietysti isosta koneesta on se hyöty, että saa joskus peiton nakattua pesuun. Mutta jos asuu taloyhtiössä, jossa pesutupa niin pieneen kylppäriin ottaisin vain pienen koneen.

Vierailija
35/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sivusta täytettävät on kyllä selkeästi tehokkaampia/nopeempia, joten sellainen on mukavampi. Liekö johtuu koneen rakenteesta että millaisen moottorin yms. siihen voi laittaa. Tosin sivusta täytettävässä jää siihen kaulukseen vettä ja kaikenlaista nöyhtää ja siinä kasvaa helposti haisevaa bakteerilientä, joten se pitää joka kerta kuivata kun on pyykit pessyt. Itsellä se oli melko veemäinen kuivattava.

Kannattaa myös ostaa sellainen missä on sellainen sirompi/hellempi rummun rakenne, säilyy vaatteet paremmin ehjänä. Yleensä se on mainostekstissä mainittu jos sellainen ominaisuus on. Lisäksi sellainen suoravetomoottori on myös hiljaisempi kuin muut. Kannattaa ottaa myös selvää pikaohjelman pituudesta, joissain nekin on julmetun pitkiä!

Vierailija
36/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on oras pesukonehana 

t.ap

Vierailija
37/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy siltä vuokranantajalta? Ja jos kylppäri on pieni, eihän siellä kovin montaa paikkaa voi olla mihin kone mahtuu, miten se on niin vaikeaa?

En tykkää siitä

Vierailija
38/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyödytä, että koneessa on 30 eri ohjelmaa, jotka kestävät tuntikausia. Mieluummin etsi kone, jossa on mahdollisimman paljon erilaisia lyhytohjelmia.

Vierailija
39/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tavalliset pienehkön keskikokoiset päältä aukeavat 40 senttiä leveät ja noin 60 cm syvät koneet ovat juuri kuusikiloisia ja hyvin riittää yhdelle-kahdelle.

Aapeelle sanoisin, että tarkista montako säätöjalkaa koneessa on ja missä kohdassa. Jos on vain kaksi ja kaato osuu hankalaan kohtaan on konetta vaikea saada tasaisesti. Asentaja osaa pelata säätöpalojen kanssa mutta kuitenkin. Neljä on varmempi.

Vierailija
40/65 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvyys ja leveys, eli tarkat mitat

Haluatko päältä vai sivulta täytettävän

AEG:n 1000 e kone on parempi kuin 500 e Rosenlew

Mä tykkään AEG:sta ja Boschista. Mulle on sanottu että ainakin ennen kaikki koneet tehtiin Italiassa samassa tehtaassa ja lätkäistiin vain eri merkit mutta en täysin usko tätä.

Eli olen himopyykinpesijä ja tykkään AEGstä.