Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiivatulehdus on pilannut minun elämän

Vierailija
18.04.2021 |

Mulla on ollut hiiva nyt kahden kuukauden ajan. On todettu labralla, käyty lääkärillä, gynekologilla... Mutta EI. Se ei ole lähtenyt pois kertaakaan. Minulla on mennyt n. 500€ nyt lääkkeisiin ja lääkärikuluihin, ja tämä paska jyllää edelleen kuin ei mitään. Minulla on niin epämukava olo koko ajan etten saa unta, ja olen joutunut alkamaan syödä unilääkkeitä. Päivisin elämäni on helvettiä, koska kutisee ja kirvelee KOKO ajan. Pesen pyykkiä joka päivä, koska vaihdan alusvaatteita 10 kertaa päivässä. Olen alipainon rajoilla, koska olen jättänyt kaikki viljat, sokerit, hedelmät, KAIKKI pois. Ruokavalioni koostuu pelkästään kanasta/lihasta ja vihreistä salaatinlehdistä. Juon ainoastaan vettä. Mitään helpotusta ei ole näkyvissä. Ja kyllä, muut sairaudet on poissuljettu ja hiiva todettu. Näkee myös ihan silmillä katsomalla, koko kohdunkaula on hiivan peittämänä. Olen niin loppu. Mitä voin enää tehdä? Auttakaa nyt joku

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliosi on aika yksipuolinen. Oletko kokeillut erilaisia lisäravinteita? 

Ei tarvita mitään lisäravinteita, kun laittaa ruokavalion kuntoon.

asidofilus- ja bifidobakteereja sisältävää maustamatonta jogurttia, siemeniä ja marjoja.

Kanaa, kalkkunaa, kananmunaa ja kalaa.

Maanpäällisiä kasviksia.

Manteleita, pähkinöitä ja oliiviöljyä.

Juomana tietenkin vain vettä.

Vierailija
22/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla pelkkä hame päällä kotona, niin tuuletus toimii paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mikä tilanne johti tähän?

Harrastatko seksiä? Partneri voi tartuttaa sua uudestaan ja uudestaan, eli kumppanille hoito myös oli oireita tai ei.

Olen sinkku joten en. Ja puhkesi syödessäni antibioottikuuria.

Kokeile alapäähän tarkoitettua maitohappovalmistetta. Sellaisia pruutattavia ”ampulleita”. Minulla on ollut hiivaolo kaksi kertaa juuri ab-kuurin jälkeen ja tuo on ollut ainut, mikä auttaa.

Vierailija
24/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hiivasyndrooma.com/

Itselläni oli muutama vuosi sitten samanlainen tilanne useiden antibioottikuurien jälkeen. Otti aikansa ennenkuin helpotti. Sokerin käyttö aiheuttaa vieläkin oireita, joten sokerittomalla linjalla mennään.

Tuolla hiivasyndrooma käsittelevällä sivustolla on melko kattavasti tietoa tuosta vaivasta, jota lääketiede ei tunnusta olevan olemassakaan.

Vierailija
25/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta :'( yritä jaksaa. Tiedän miten hirveää tuollainen sairastelu on.

Itse selvisin vain yksityisen erikoislääkärin ansiosta omasta sairaudestani (julkinen puoli ei välitä hoitaa mitään, mikä ei tapa... vaikka olisi invalidina muutoin kuten minä). 

Rahatilanteestahan se riippuu, mutta ainakin sinun pitäisi hakeutua julkisen puolen tk-lääkärille niin monta kertaa, että saat lähetteen erikoissairaanhoitoon, jossa vasta yleensä selvittävät oikeasti ongelmia ja pyrkivät ratkaisemaan niitä.

Vierailija
26/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain nuorena parikymppisenä hiivatulehduksen kun jouduin syömään antibioottikuurin korvatulehdukseen. Kesä meni pilalle. Lopulta vaiva helpotti, kun pidin mehupaastoa. Ostin ja pidin tunnollisesti Vogelin mehupaaston ja olin sillä viikon ajan. Oli kaikenlaista selja- ja sellerimehua. Maistui aivan hirveältä, mutta kannatti.

Vierailija
27/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mikä tilanne johti tähän?

Harrastatko seksiä? Partneri voi tartuttaa sua uudestaan ja uudestaan, eli kumppanille hoito myös oli oireita tai ei.

Olen sinkku joten en. Ja puhkesi syödessäni antibioottikuuria.

Kokeile alapäähän tarkoitettua maitohappovalmistetta. Sellaisia pruutattavia ”ampulleita”. Minulla on ollut hiivaolo kaksi kertaa juuri ab-kuurin jälkeen ja tuo on ollut ainut, mikä auttaa.

Sitä gyne mulle suositteli, mutta ei apua siitäkään. :(

Vierailija
28/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliosi on aika yksipuolinen. Oletko kokeillut erilaisia lisäravinteita? 

Ei tarvita mitään lisäravinteita, kun laittaa ruokavalion kuntoon.

asidofilus- ja bifidobakteereja sisältävää maustamatonta jogurttia, siemeniä ja marjoja.

Kanaa, kalkkunaa, kananmunaa ja kalaa.

Maanpäällisiä kasviksia.

Manteleita, pähkinöitä ja oliiviöljyä.

Juomana tietenkin vain vettä.

Erilaisilla lisäravinteilla on antimikrobiaalisia ja sieniä tappavia vaikutuksia. Esim.kurkuma, Q10, oregano, inkivääri, pycnogenol, karpalo jne. Kaikkia noita voi olla vaikea saada ruuasta ja kaikkia ei ehkä kannatakaan syödä, mutta kannattaa tutustua tutkimukseen asiasta. Hiivatulehdukseen käytetyin lisäravinne on kauppanimeltään Candida Forte. Se koostuu monesta kasviperäisestä tuotteesta, joita myydään myös pillerinä erikseen. 

Olen mies ja itse käyttänyt myös Candidaa, koska minulla oli hiivatulehduksen kanssa yhteneviä kipuoireita. 

Vierailija
29/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kroonisesti melkein kymmenen vuotta, tosin ei noin pahana koko ajan vaan välillä näennäisesti tauolla kunnes tuli menkat ja sitten taas niistä lähti.

Mulla auttoi ehkä ikä tai mikä lie, mutta käänne tuli kun jätin muut kuukautissuojat pois ja aloin käytää kuukautiskuppia.

Vierailija
30/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää ylösalaisin ja viinaa pilluun vartiksi, hoito toistetaan kahdesti päivässä useamman päivän ajan. Mulla ainakin lähtenyt oireet noin.

Vierailija
31/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorenpana tuollainen kierre. Minulla auttoi karpalokapselit. Luulen että ne auttoivat tuohon pH-arvoon. Jos yhtään alkoi tuntua pahalta, niin heitinpä jopa 5 tbl naamaan. Vieläkin teen niin, mutta harvoin. Jäi vain niin kova kauhu siitä ajasta.

Vierailija
32/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas ihan Lactalia vaan ja olet ilman alushousuja.

Vierailija
33/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut kauhea elämä hiivan takia. Kaikki kokeiltu parinkymmenen vuoden ajan. Kunnes viidenkympin iässä jätin huvikseen leivän päältä oivariinin pois, enkä muutenkaan käytä muuta rasvaa, kuin oliiviöljyä. Huomasin, etten ole pariin vuoteen enää kärsinyt hiivasta. Näin mulla, ajattelin kertoa oman kokemuksen, vaikka hullulta kuulostaa.

Vierailija
34/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö e-pillereitä? Mulla kesti samanlaista kierrettä muutama vuosi sitten ainakin puoli vuotta ja oli todella hajottavaa. Lähti nopeasti sen jälkeen kun lopetin pillerit. Merkkiäkin oli välissä vaihdettu, mutta se ei auttanut.

Vierailija
35/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkikö siis gyne ultralla sen hiivan kohdunkaulassa? Sitten ei ole varmaan kyse muusta, kuten limakalvojen kuivuudesta tai jäkälätaudista.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/ruokavalioko_syyna_alapaan…

Vierailija
36/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut paljon hyviä neuvoja! Kokeile myös hajustamatonta Lacto Line -pesunestettä. Valkosininen pullo. Sopii hyvin intiimialueelle: estää bakteerikasvua ja hajun muodustumista.

Vierailija
38/40 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että minulla oli pitkittynyt hiiva jota ei pystytty diagnosoimaan. Vatsa kipeä, ilmavaivoja yms. Lääkitys ei auttanut, sukupuolitautitestit olivat puhtaat.

Itselääkityksenä tein seuraavaa ja toimi parissa vuorokaudessa. Tajusin että leivontahiiva ja infektion aiheuttava hiiva ovat eri hiivalajikkeet. Taistelin tulella tulta vastaan ja sekoitin leivontahiivaa veteen ja join sitä. Parin kolmen vrk aikana meni ehkä pari palaa hiivaa. Toki samalla lopetin ylimääräisen sokerin syömisen, vähensin syömistä myös niin että otin pois leivän ja myslin syömisen, eli hiilihydraatteja pyrin vähentämään. Myös pidemmän yöpaaston tein, eli lopetin iltapalat kokonaan ja en syönyt klo 18 jälkeen. 

Viikko on vierähtänyt ja kaikki tuntuu todella hyvältä. Suolen toiminta parantunut, vatsan väänteen pienentyneet huomattavasti. Pari kertaa olen ottanut lisäannokset hiivavettä. Ei ole herkullisen makuista, mutta aivan varmasti luonnontuote johon elimistö on jo ennestään tottunut.

Kukin voi tahollaan kokeilla tätä jos tahtoo, varovaisesti voi alottaa jos epäröi. Olisi hieno saada tietoa jos toimii muillakin!

Vierailija
39/40 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt noin yksipuolisesti? Voithan syödä runsaasti kasviksia ja erilaisia protskuja. En syö viljoja ja sokeria, mutta ruokavalio on kuitenkin muuten monipuolinen. 

Vierailija
40/40 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva lähtee suolistosta joten suoliston kunto on aa ja oo. Osta Boris-juomaa joka sisältää hyviä maitohappobakteereita luonnollisessa muodossa. Miten muut vitamiinitasosi, onko tutkittu?

Kun mulla on tätä vaivaa niin laitan kylpyyn tavallista halpaa väkiviinaetikkaa ja istun siellä (amme vajaa puolilleen.) Nukuthan ilman alushousuja? Omenasiideriviinietikasta moni saanut apua sisäisesti otettuna. (Esim. 1 tl lasilliseen vettä) myös greipinsiemenuute luontaistuotekaupasta voisi auttaa.