Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiivatulehdus on pilannut minun elämän

Vierailija
18.04.2021 |

Mulla on ollut hiiva nyt kahden kuukauden ajan. On todettu labralla, käyty lääkärillä, gynekologilla... Mutta EI. Se ei ole lähtenyt pois kertaakaan. Minulla on mennyt n. 500€ nyt lääkkeisiin ja lääkärikuluihin, ja tämä paska jyllää edelleen kuin ei mitään. Minulla on niin epämukava olo koko ajan etten saa unta, ja olen joutunut alkamaan syödä unilääkkeitä. Päivisin elämäni on helvettiä, koska kutisee ja kirvelee KOKO ajan. Pesen pyykkiä joka päivä, koska vaihdan alusvaatteita 10 kertaa päivässä. Olen alipainon rajoilla, koska olen jättänyt kaikki viljat, sokerit, hedelmät, KAIKKI pois. Ruokavalioni koostuu pelkästään kanasta/lihasta ja vihreistä salaatinlehdistä. Juon ainoastaan vettä. Mitään helpotusta ei ole näkyvissä. Ja kyllä, muut sairaudet on poissuljettu ja hiiva todettu. Näkee myös ihan silmillä katsomalla, koko kohdunkaula on hiivan peittämänä. Olen niin loppu. Mitä voin enää tehdä? Auttakaa nyt joku

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kuulostaa pahalta. Eikö lääkärit sano tohon mitään? Järeemmät aseet käyttöön kun apteekin itsehoito-lääkkeet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sanoa mikä tilanne johti tähän?

Harrastatko seksiä? Partneri voi tartuttaa sua uudestaan ja uudestaan, eli kumppanille hoito myös oli oireita tai ei.

Vierailija
4/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, karmea vaiva. Kannattaa ehkä vaihtaa lääkäriä jos saamasi lääkkeet eivät auta? Kävitkö yksityisellä, kunnon gynellä? Millä peset pyykit, auttaisiko pesuaineen vaihtaminen?

Vierailija
5/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kuulostaa pahalta. Eikö lääkärit sano tohon mitään? Järeemmät aseet käyttöön kun apteekin itsehoito-lääkkeet? 

Eivät vaikuta tietävän mitä tehdä, koska olen tosiaan kaikki lääkkeet jo käyttänyt läpi. Ja toisaalta se ei vaikuta heitä pahemmin kiinnostavan myöskään koska ”vaaraton”. Tämä on käynyt todella pahasti mielenterveyteni päälle, ja hiiva myös altistaa muilla tulehduksille. Joten se siitä vaarattomasta. Onneksi työt ovat etänä, muuten joutuisin olemaan saikulla. Onhan tää ihan hullua. Ja tämä oli vielä ensimmäinen kerta kun hiiva mulle ikinä puhkesi... Ja ilmeisesti viimeinen, koska on tullut jäädäkseen.

Vierailija
6/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sinne laitettua alkoholia? Kiljussakin alkoholi lopulta tuhoaa hiivan.

Vierailija
7/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, karmea vaiva. Kannattaa ehkä vaihtaa lääkäriä jos saamasi lääkkeet eivät auta? Kävitkö yksityisellä, kunnon gynellä? Millä peset pyykit, auttaisiko pesuaineen vaihtaminen?

Olen käynyt tk:lla, kun ei auttanut maksoin 150€ gynestä, joka ei sitten myöskään auttanut.

Vierailija
8/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi on aika yksipuolinen. Oletko kokeillut erilaisia lisäravinteita? 

Vierailija
9/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne ehdotti gefilus piimän juomista lasillisen päivässä, 13 vuoteen ei ole ollut hiivaa! Helppo kokeilla

Vierailija
10/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mikä tilanne johti tähän?

Harrastatko seksiä? Partneri voi tartuttaa sua uudestaan ja uudestaan, eli kumppanille hoito myös oli oireita tai ei.

Olen sinkku joten en. Ja puhkesi syödessäni antibioottikuuria.

Vierailija
11/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Onpa paha tilanne. Mietin että onko sun elimistösi vastustuskyky kunnossa. Monestihan heikossa kunnossa olevilla ihmisillä saattaa tulla esim. hiivatulehdus esim. suuhun ja jopa muuallekin elimistöön.

En osaa antaa muuta neuvoa kuin että pidä itsestäsi mahdollisimman hyvää huolta ja syö monipuolisesti, koeta uhrata aikaa lepäämiselle ja asioille joista pidät. Kokeile myös mindfulnessia ja koeta välttää stressiä vaikka tilanteesi onkin stressaava. Pointtini on lähinnä että kuuntelemalla itseäsi ja huolehtimalla mahdollisimman hyvin itsestäsi saisit elimistösi tasapainoon.

https://www.healthline.com/health/vaginal-yeast-infection#causes

Vierailija
12/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Sporanoxia? Mä söin sitä pitkän häätökuurin, ja lisäksi sain vuoden reseptin niin että sain ostettua uuden kuurin aina heti jos alkoi ilmaantua oireita. Se toimi, vaikka esimerkiksi flukonatsolilla ei ollut mitään tehoa.

Vierailija
13/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö alushousut tuoksu pesuaineella? Käytä sensitive pesuainetta ja sen jälkeen vielä vesipesu.

Vierailija
14/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhea! Olet vissiin käynyt yksityisellä, kun rahaa mennyt noin paljon. Nyt äkkiä julkisen kautta myös selvitys käyntiin, luulis että esim. naistenklinikalla alkaa homma selviämään viimeistään. Sinne vaan kestää kauan päästä, mutta just siks syytä aloittaa heti.

Lisäksi olisi varmaan syytä selvittää onko immuunipuolustuksessa jotain vikaa, kun hiiva noin jyllää lääkkeistä huolimatta.

Itse olen kärsinyt vuosia sytolyysistä, eli siis maitohappobakteerien turhankin hyvästä viihtymisestä. Sen oireet ovat aika samanlaiset mutta aiheutuvat valkovuodon liiasta happamuudesta. Siihen auttaa estrogeenivoide, Ovestin. Sinun tilanteessasi saattaisin kokeilla sitä parin viikon kuurin, koska estrogeeni vahvistaa limakalvoja. Hiivaa se ei varmaan hoida pois, mutta jos helpottaisi oireita.

Vierailija
15/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pyykkien desinfioimisainetta ja vielä huuhdot pöksynkiilan ennen kuivumaan laittamista. Syö maitohappoa tai saccharomyces boulardiita (pitäisi syödä jo antibiootti kuurin aikana)

pitäisi auttaa. Älä myöskään pese saippualla.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.yliopi…

Vierailija
16/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto. Onpa paha tilanne. Mietin että onko sun elimistösi vastustuskyky kunnossa. Monestihan heikossa kunnossa olevilla ihmisillä saattaa tulla esim. hiivatulehdus esim. suuhun ja jopa muuallekin elimistöön.

En osaa antaa muuta neuvoa kuin että pidä itsestäsi mahdollisimman hyvää huolta ja syö monipuolisesti, koeta uhrata aikaa lepäämiselle ja asioille joista pidät. Kokeile myös mindfulnessia ja koeta välttää stressiä vaikka tilanteesi onkin stressaava. Pointtini on lähinnä että kuuntelemalla itseäsi ja huolehtimalla mahdollisimman hyvin itsestäsi saisit elimistösi tasapainoon.

https://www.healthline.com/health/vaginal-yeast-infection#causes

Joo no mullahan on se myös suussa nyt :D. Olen kyllä ihan perusterve muuten, eikä verikokeista ole löytynyt mitään poikkeavaa. Mutta selvästikin jossain mättää kun en parane. Ja syön päivittäin maitohappobakteereita ja B12 sekä D-vitamiinia, ja jotain sekavitamiinia jossa vähän kaikkea. Piimää olen myös juonut tuloksetta :(

Vierailija
17/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä hiivasienen liikakasvu

Hiivatulehduksen aiheuttaa emättimessä normaalistikin esiintyvä Candida albicans -hiivasieni, joka on lisääntynyt liikaa.

Antibioottien käyttö on yleinen hiivatulehdukselle altistava tekijä. Antibioottikuuri voi häiritä emättimen normaalia bakteerikantaa, eikä hyviä bakteereja riitä pitämään hiivasienen kasvua kurissa.

Hiivatulehdukselle altistavat myös raskaus, ehkäisypillerien käyttö, diabetes ja immuunivajaustilat. Myös runsas makean syönti voi lisätä hiivasienen kasvua, sillä hiivasieni käyttää sokeria ravinnokseen. Sen sijaan hiivaa sisältävien ruokien syöminen ei aiheuta tulehdusta.

Tiukat housut ja hengittämättömät siteet tai pikkuhousunsuojat voivat lisätä oireilua, sillä ne tarjoavat hiivasienille otollisen kasvuympäristön.

Hiivasienitulehduksen laukaisevaa tekijää ei aina löydetä.

Kotikonstit hiivatulehduksen ennaltaehkäisyyn

Hiivatulehduksen ehkäisemiseksi on huolehdittava intiimihygieniasta. Tiheää pesua ja saippuan käyttöä ei kuitenkaan suositella. Jos alapesuun haluaa käyttää pesuainetta, sen pH:n tulee olla alle 7. Apteekissa myydään intiimialueille tarkoitettuja pesuaineita.

Herkästi hiivatulehduksen saavan kannattaa suosia hengittäviä alushousuja ja siteiden sijaan tamponia tai kuukautiskuppia. Nukkuessa alushousut voi jättää pois. Vessassa alapää pyyhitään aina edestä taaksepäin, jotta hiiva ei leviäisi peräsuolesta emättimeen.

Liikaa sokerin syöntiä kannattaa välttää. Maitohappobakteereja sisältävien valmisteiden päivittäisestä syömisestä saattaa olla hyötyä hiivatulehduksen ehkäisyssä.

Emättimen pH- ja bakteeritasapainon ylläpitoon on saatavilla maitohappobakteereja sisältäviä emätintabletteja ja -geelejä.

Vierailija
18/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uusi aika yksityiselle, googleta ja syynää huolella eri paikkojen (terveystalo, mehiläinen, pihlajalinna jne.) gynekologit. Valkkaa joku kokenut, ei liian nuori tai liian vanha. Monilla on jonkinlainen esittelyteksti jossa painottavat tiettyjä asioita, niistä saattaa saada vähän osviittaa kenet valkata. Ja tee sitten selväksi mennessäsi, että nyt on tosi kyseessä, että apua on pakko saada. Tietenkin asiallisesti ja rauhallisesti, mutta ole jämäkkä siinä että vaadit tarvitsemasi avun ja riittävän tujut lääkkeet. Kokeneella lääkärillä voi olla lisäksi muitakin kokeilemisen arvoisia kikkoja.

Vierailija
19/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapäätä ei saa saippualla pestä muistathan sen. Sokerit ja valkoiset jauhot pois. Bulgarian jogurttia kannattaa kokeilla, "iltamaskina". Monia auttanut. Antibiootit ikäviä.

Vierailija
20/40 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös pestä alapäätä ab-piimällä bakteeritasapainon korjaamiseksi.