Onko 20€ viikkoraha 12-vuotiaalle liian pieni?
Kun vanhemmat ostaa vaatteet, yleensä herkut yms. Paljonko on teidän 12 vuotiaan viikkoraha?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi saa 5 euroa viikossa, samanikäinen, eikä ainakaan enempää tarvitse. Yleensä hassaa nuokin turhaan, kuten limuun.
Mitä järkevämpää luulet noin pienellä rahalla edes saavan?
On pyytänyt jotain tietynlaista puukkoa/lelua, joka maksaisi n 20e. Olen sanonut että säästää, ei mene kuin neljä viikkoa, vielä ei ole jaksanut säästää vaan käyttää rahansa heti. Kahdella kympillä saisi vaikka käytetyn skeitin jo, neljällä-viidellä kympillä uuden. Skeittilaudan olen viime vuonna ostanut viikkorahoja verottamatta, nyt olen miettinyt että saa ylimääräisiin juttuihinsa itse säästää.
Ei ole, itse sain aikanaan 20 markkaa viikkorahaa, ja hyvin pärjäsin. Joskus sain ennakkoa seuraavalta viikolta jos oli esim. elokuviin meno kaverin kanssa, ja sitten seuraavana viikkona oltiin rahattomana
Minä sain tuon ikäisenä viikkorahaa 5 e. Lukiossa vasta sitten oli 20 e, sen verran sain jotta sai käydä vaikka kavereiden kanssa leffassa tai syömässä tms.
Vierailija kirjoitti:
20 eurolla karkkia joka viikko on kyllä ihan liikaa. Vai mitä muuta ne teinit ostaa, kaljaa ja tupakkaa?
Olen ketjun aloittaja. Meillä siis säätää suurimman osan rahoista mopoon ja mopokorttiin.
No kyllä on.Me annettiin 50€.jos apua kotitöis nousi 100€.Mut on sovittu koulu/harrasteet menee kotitöiden edelle.Nyt harrasteet ei korona aika.Lapset huippuoppilaita.Sosiaalisia.Käyhän nuoret leffas jne.Nyt nuori sanoi säästää kun pääse.Fiksuu
Liikaa. Vanhemmat voi ostaa sen mopokortin ja kesätienesteistä voi ostaa sen mopon.
Käyttäjä2858 kirjoitti:
Liikaa. Vanhemmat voi ostaa sen mopokortin ja kesätienesteistä voi ostaa sen mopon.
Kuitenkin on tulevaisuudessa ajokortti ja auton osto. Joten mielestäni on hyvä säästää.
Meillä kyllä vanhemmat osti tuollaiset isommat jutut niin kuin ajokortit ja ajopelit ym, mutta viikkorahoista säästettiin ite just vaikka leffalippuihin, ravintolakäynteihin, muihin huvituksiin/tapahtumiin, shoppailuun jos halusi vaikka vaatteita tai jotain pikkutavaraa muutakin kuin ne mitä vanhemmat suostui ostamaan. Jos olis pitänyt itse maksaa omista säästöistä joku ajokortti, niin eihän sitä rahaa olis mihinkään muuhun jäänytkään. Harva teini saa enää nykypäivänä edes töitä, kun meidänkin kirkonkylän mansikkapelloille vaaditaan nykyään mansikanpoimijoilta 18 vuoden ikää...
Eipä sitä itsellekään jää paljoa enempää laskujen jälkeen...
20 eurolla karkkia joka viikko on kyllä ihan liikaa. Vai mitä muuta ne teinit ostaa, kaljaa ja tupakkaa?