Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat! Mikä oppilaalta tullut solvaus on mennyt eniten ihon alle? Ja meneekö ne muilla...?

Vierailija
18.04.2021 |

Itselläni hirveä viikko takana yläkoululaisten kanssa ja mietin ensimmäistä kertaa pitkän urani aikana alanvaihtoa... Tällä hetkellä kyseessä ulkonäkööön viittaavia kommentteja. Näin henkilökohtaista v*ttuilua ei monessa duunissa kyllä kohtaa.. Tunne julkisesta nöyryytyksestä on läsnä melkein joka päivä. Tarvitseeko sitä kestää? Nuorempana jaksoi ja jutut meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ehkä ne on alkaneet patoutua, koska kohta alkaa olla mitta täynnä.

Kommentit (242)

Vierailija
161/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kommentti on jäänyt mieleen. Olen pitkä ja hoikka, pienirintainen nainen. Opettajana yläkoululla eräs erittäin ärsyttävä ysiluokkalainen tyttöoppilas tokaisi isoon ääneen nimeni ollessani välituntivalvojana, ja esitti minulle "arvoituksen": "Jos sinulla ei olisi jalkoja, käyttäisitkö kenkiä? Jos sinulla ei olisi käsiä, käyttäisitkö käsineitä? Miksi sinä sitten käytät rintaliivejä?" 

Minusta se oli nöyryyttävää ja noloa, tokaisi sitten hänelle vain että "tuo ei ollut asiallinen kommentti. "

Jälkikäteen harmittaa, etten älynnyt sanoa hänelle vaikkapa " Aika jännä että sinua tyttönä noin kiinnostaa opettajan tissit, mutta onhan sitä kaikenlaista seksuaalisuutta". Olen nähnyt ko.tytön aikuisiällä, ja hänellä ne ryntäät on todellakin isot, kun on rutkasti tullut ylipainoa.. Niinpä se elämä palkitsee. 

En enää työskentele opettajana. Teen ihan muita töitä, elämäni paras päätös.

Vierailija
162/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto näitä juttuja. Tosin teinin aivot ovat vielä raakileet, empatiakyky monella nolla. Itse muistan kuinka meillä oli matikan sijaisena yliopisto-opiskelija. Ihan nätti vaalea nainen mutta vähän pyöreähkö ja sehän oli näille häiriköille punainen vaate. Sitä hirveetä haukkumista lihikseksi ja ties miksi. Nämä häiriköt käveli kesken opetuksen luokasta ulos eikä se voinut mitään. Se oli ihan tuhottu. Kerran rehtori tuli näitä poistujia vastaan ja toi ne takaisin sisälle. Ja se nainen oli ihan hiljaa, ei sanonut mitään. Se tuli siihen meidän rauhalliseen porukan viereen istumaan, silloin ihmettelin sitä, että miksi opettaja istuu meidän vieressä, mutta en oikeastaan enää. Ihminen hakee maadottumista rauhallisuudesta. Ja ehkä me oltiin sitten niitä, jotta se jaksoi sen sijaisuuden läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan aikuisia, ns. "normaaleja" ihmisiä, asiassa mikä saattaa aiheuttaa vaatteiden lopullisesti pilalle menemistä. Varsinkin jos oppilas häslää, ei siis jatkuvasti.

Eräs kommentti mikä meni ihon alle oli sellainen, missä oppilas ihmetteli miksi minulla on usein samat vaatteet päällä. 

Ja olisiko juuri tämä aiheuttanut mulle ainakin 2x sen,  että vaatteet päätyi roskiin. Ei mulla todellakaan ole varaa ostella töihin jatkuvasti uusia vaatteita joille voi heittää hyvästit yhden käytön jälkeen. 

Toinen oli kerran eräs, joka laittoi kortin ja syytti mua siitä kun en pakottanut muita ostamaan häneltä (turhia) harrastusvälineitä. 

Vierailija
164/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette ota linjaa, että jokaisesta haistattelusta seuraa kasvatuskeskustelu, johon osallistuu myös huoltaja?

Eihän siinä muuta ehtisi tekemäänkään kuin vetämään niitä kasvatuskeskusteluja.

Sitä paitsi ei se huoltaja ole välttämättä huollettavaansa fiksumpi. Lukee tätäkin palstaa niin kyllä aika rankasti arvostellaan esim. ylipainoisia. 

Vierailija
165/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ulkonäöstä löytyy virheitä. Jos oppilaan on pakko huomauttaa jostain piirteestäni, niin annan samalla mitalla takaisin.

Vierailija
166/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-80 -luvun oppilaiden meno on ollu pääosin lällärikamaa nykyajan oppilasainekseen ja piinaamiseen verrattuna.

Ai, kyllä me saatiin useampaankin kertaan joku opettaja itkien poistumaan luokasta.

Ja silloin kiusasi myös opettajat oppilaita. Oikein mässäilivät lukemalla luokan edessä ääneen mehevimmät typeryydet koevastauksista, nimeltä mainiten kuka ne oli tuottanut. Entäpä nöyryytykset liikuntatunneilla, laulunkokeet luokan edessä laulattamisineen...

Vierailija
167/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja mutta muistan päälle kymmenen vuotta sitten kun yks poika sano opettajalle että sitten kun tämä kuolee niin hän tulee kusemaan haudalleen

Vierailija
168/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole opettaja mutta muistan päälle kymmenen vuotta sitten kun yks poika sano opettajalle että sitten kun tämä kuolee niin hän tulee kusemaan haudalleen

Törkeästi sanottu. No, voihan se olla, että luonnonvalinta korjaa tuon pojan pois ennen opettajaa 

Vierailija
169/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamossa Tenetin yläasteella opettajia haukuttiin ja heistä puhuttiin ikävästi siten, että jokainen oli saanut oman lempinimen.. Yksi oli Köntti, toinen Lepakko ja yksi oli Majava. Joku oli Noita-akka, Muumimamma.. hmm mitäköhän vielä. Soikkeli.. Valas. Pahimmat traumat sai varmaan eräs kuvataiteen opettaja, kun eräs Tami alkoi kosketella häntä pimiössä, kun teetettiin neulanreikäkameran kuvia siellä. Tami joutui myöhemmin sairaalakouluun. Pelotteli myös aiemmin muita oppilaita ja opettajia.

Vierailija
170/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotkamossa Tenetin yläasteella opettajia haukuttiin ja heistä puhuttiin ikävästi siten, että jokainen oli saanut oman lempinimen.. Yksi oli Köntti, toinen Lepakko ja yksi oli Majava. Joku oli Noita-akka, Muumimamma.. hmm mitäköhän vielä. Soikkeli.. Valas. Pahimmat traumat sai varmaan eräs kuvataiteen opettaja, kun eräs Tami alkoi kosketella häntä pimiössä, kun teetettiin neulanreikäkameran kuvia siellä. Tami joutui myöhemmin sairaalakouluun. Pelotteli myös aiemmin muita oppilaita ja opettajia.

Ainiin ja yksi oli Utare!

Vierailija
171/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokkalainen poikani sanoi nenääni rumaksi. Pojan hampaat olivat ihan keltaiset, ja sanoin, että ei ole varaa muiden ulkonäöstä valittaa, kun tuon ikäisenä jo hampaat kellertää.

Vierailija
172/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penskana käytiin myös ottamassa kuvia opettajien ryhmäkuvista opettajanhuoneen käytävältä kouluajan jälkeen ala-asteella ja naureskeltiin makeasti, kun oli isoja silmälaseja ja pyöreät lasit monella opettajalla :DD

Vierailija
173/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penskana käytiin myös ottamassa kuvia opettajien ryhmäkuvista opettajanhuoneen käytävältä kouluajan jälkeen ala-asteella ja naureskeltiin makeasti, kun oli isoja silmälaseja ja pyöreät lasit monella opettajalla :DD

Nämä kuvat oli siis 60-luvulta lähtien siellä.

Vierailija
174/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kiusaamisen just ja just ymmärtää vaikken hyväksy, mutta niillä on vielä aivojenkehitys kesken. Mutta että aikuiset ihmiset, olin Stockalla melkein 30 vuotta asiakaspalvelussa ja sitten vaan kilahti ja irtisanouduin. Nyt ei oo työttömänä rahaa mutta ainaski on mielenterveys.

Vierailija
175/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-80 -luvun oppilaiden meno on ollu pääosin lällärikamaa nykyajan oppilasainekseen ja piinaamiseen verrattuna.

Ai, kyllä me saatiin useampaankin kertaan joku opettaja itkien poistumaan luokasta.

Ja silloin kiusasi myös opettajat oppilaita. Oikein mässäilivät lukemalla luokan edessä ääneen mehevimmät typeryydet koevastauksista, nimeltä mainiten kuka ne oli tuottanut. Entäpä nöyryytykset liikuntatunneilla, laulunkokeet luokan edessä laulattamisineen...

Tämä on ihan totta. Opettajat tosiaan v-i-ttuili oppilaille julmastikin. Ja siihen riitti ihan sekin että olit vähän huonommasta perheestä.

Vierailija
176/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Opettajat tosiaan v-i-ttuili oppilaille julmastikin. Ja siihen riitti ihan sekin että olit vähän huonommasta perheestä.

Tutunkuuloista. Itseä hävettää nyt jälkikäteen ollessani ilkeä opettajille. Se vaan harmittaa, että olisi pitänyt ilkeillä niille oikeasti kusipää tikunnokkaan nostaville opettajille...

Vierailija
177/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niille mulkuimmille voi sanoa, että et nyt itsekään mikään varsinainen malli ole, mutta enpä nyt viitsi kuitenkaan tässä kaikkien kuullen sen tarkemmin ruotia kun varmasti itsekin tiedät mistä puhun. Sen jälkeen sanoa, että ei ole tapana toisten ulkonäköä arvostella ääneen. 

Vierailija
178/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helv. Näitä kommentteja kun lukee, niin vahvistuu entisestään ajatus, että opettajan ammatti ei sopisi minulle. Työ itsessään olisi varmasti kivaa, siis se, että saa opettaa muille aihetta, josta on itse tosi kiinnostunut. Mutta kun valtaosa työpäivistä tuntuu olevan näiden ääliöteinien ja niiden yhtä ääliöiden vanhempien kanssa tappelua, niin no thanks.

Olin itse yläasteen häirikköluokalla ja siellä sai seurata päivittäin, kuinka luokkakaverit teloittivat opettajia luokan edessä. Sijaisilla oli kaikkein pahinta, ja yksi heistä (joka oli itkun partaalla joka tunti) otti minut jonkinlaiseksi henkiseksi tueksi itselleen, kun olin hiljainen ja tein tehtävät pyydetysti. Ei todellakaan tullut sellaista fiilistä, että aikuisena haluan palata tänne opettajan roolissa.

179/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja yksi oli Utare!

Tuo kuulostaa lempinimen perusteella todella kauniilta aamukasteisen kedon kukkaselta! Onkohan hän sinkku?

Vierailija
180/242 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset