GALLUP: Ostatteko tuotteita, joita mainostaa henkilö, joka on tuomittu vakavista rikoksista?
On tällaisella teistä moraalista merkitystä? Onko tällainen teistä ok, vai eikö asialla ole mitään merkitystä, eli alennus on kuitenkin tärkeämpi määräävää tekijä kuin moraali tämän asian takana? Muuttaako rikoksen tuomitun henkilön käyttäminen mainonnassa mielikuvaanne yrityksestä?
Toivon asiallista keskustelua aiheesta perusteluineen.
Kommentit (56)
Ihmisiä kiinnostaa nykyisin shokkiarvo ja valkoiset hampaat enemmän, kuin moraali, oikeus ja kohtuus. Tai älykkyys ja sivistys.
Vierailija kirjoitti:
Yllättää tämä keskustelu ja se, että ihmiset eivät tosiaan välitä yrityksen maineesta vaan itse tuote ratkaisee. Huolestuttaa noin yleisesti tämä maailmanmeno.
Valkoisen roskan määrä taita olla lisääntymään päin.
En tiedä, mutta Belorfin sometauko ja henkistyminen kesti noin vuorokauden, ja nyt on täysi höyry päällä ja kuudeskymmenes stoori menossa tästä päivältä. Klo 15:26. Nyt esittää pelaavansa Padelia, eli saisiko jo kun paden merkin edustukseen seuraavaksi? Jos saa, lopetan lajin. Ja tämä on lupaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ostamassa jotain niin tuote ratkaisee ensisijaisesti ja mitä minulle kuuluu jonkun myyjän taustat tai menneisyys.
Eli voit tukea vaikka rikollista toimintaa. Eikö sinulla ole yhtään moraalia, jos tuote on vaikka varastettu?
Minulla on juurikin moraalia kun en tue vähääkään teitä kommunisteja enkä teidän mielisairasta ideologiaannen joka nimenomaan on rikollista ja puhdasta pahuutta.
Jo sinun suhtautumisesi mahdolliseen entiseen rikolliseen saa normaalin empatikykyisen ihmisen oksentamaan ja ennenkaikkea ostamaan tuotteen juurikin tällaiselta ihmiseltä, suoden hänelle uuden mahdollisuuden.
En edes kysy osaatko hävetä, koska tuon itsehyyvyytesi ja ”hyvän ihmisen” leikkimisen kautta se on ymmärrettävästi mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittaat ilmeisesti tiettyyn mainokseen? Mihin?
Kysymyksesi ei ole millään muotoa relevantti ja sillä on selvä pyrkimys provosointiin.
Keskustelu yleisellä tasolla on ihan riittävä ja tarpeeksi asiaa avaava.
Eihän tuo kysymys ollut mitenkään provosoiva. Oma aloituksesi sen sijaan on. Ja minuakin kiinnostaisi tietää, mistä mainoksesta/mainoksista tässä on kyse.
En esim seuraa roskalehtiä tai pidä kirjaa ihmisten rikostuomioista ym. Enkä kovin paljoa kiinnitä huomiotakaan mainoksii, joten en edes osaa/tiedä boikotoida tuollaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Yllättää tämä keskustelu ja se, että ihmiset eivät tosiaan välitä yrityksen maineesta vaan itse tuote ratkaisee. Huolestuttaa noin yleisesti tämä maailmanmeno.
Tietysti itse tuote ratkaisee. Mitä lisäarvoa yrityksen maine mulle antaa?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta Belorfin sometauko ja henkistyminen kesti noin vuorokauden, ja nyt on täysi höyry päällä ja kuudeskymmenes stoori menossa tästä päivältä. Klo 15:26. Nyt esittää pelaavansa Padelia, eli saisiko jo kun paden merkin edustukseen seuraavaksi? Jos saa, lopetan lajin. Ja tämä on lupaus.
Sometauko oli edellisellä viikolla. Ihan vaan pikkuisen liioittelit noita stoorien määriä, niitä on neljäsosa tuosta väittämästäsi kuudestakymmenestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ostamassa jotain niin tuote ratkaisee ensisijaisesti ja mitä minulle kuuluu jonkun myyjän taustat tai menneisyys.
Eli voit tukea vaikka rikollista toimintaa. Eikö sinulla ole yhtään moraalia, jos tuote on vaikka varastettu?
Money Talks, Bullshit Walks.
Varastettua tavaraa myydään yleisesti huomattavasti halvemmalla kuin samoja tuotteita käytettynä.
Jos tiedän varmuudella, että myytävä tuote on varastettu, siitä pystyy vielä helposti tinkimään osan hinnasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän moraali tässä vaikuttaa. Se että afrikkalainen lapsiorja kaivaa timantteja mulle on moraalinen ongelma vaikka sinänsä ei ole lisäarvoa tuotteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko ihmiset oikeasti näin?
Matkustat esim Dubaihin koska kohde on kiva, mutta et ole kiinnostunut kulissien takana rehottavasta prostituutiosta ja siitä, että ihmisarvoa polkeva valtio rikastuu entisestään kustannuksellasi?
Ok.
Ainakaan katiska-kaunottaren mainostamat tuotteet eivät kiinnosta minua.
En tosin näe niitä mainoksiakaan, kun en seuraa somessa, joten sikäli minun ei edes tarvitse tehdä minkäänlaista valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustat esim Dubaihin koska kohde on kiva, mutta et ole kiinnostunut kulissien takana rehottavasta prostituutiosta ja siitä, että ihmisarvoa polkeva valtio rikastuu entisestään kustannuksellasi?
Ok.
Kyllä minua ainakin se prostituutio kiinnostaisi ja minkälaista tavaraa siellä on tarjolla.
Jos olisi laadun lisäksi vielä edullista ostaisin varmasti sillä reissullani sitä useaan kertaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän moraali tässä vaikuttaa. Se että afrikkalainen lapsiorja kaivaa timantteja mulle on moraalinen ongelma vaikka sinänsä ei ole lisäarvoa tuotteelle.
Mua taas kuule ei kiinnostaisi tippaakaan.
Ainakin sen olen pistänyt merkille, että jos puhutaan esim Belorfista (voi olla muitakin), laadukkaan brändit ja pörssiyhtiöt eivät ole kertaakaan jakaneet hänen julkaisujaan somessaan, vaikka B olisi heidät tägännyt. He kuitenkin usein jakavat julkkisten julkaisuja omilla tileillään jos tägätty, koska siitä on heille lisäarvoa ja postiivista julkisuutta. Tämä kertoo sen, että on selvää, että esim B:n kanssa yhteistyötä tekevät yritykset ovat lähinnä kampaamo, kauneuspiste yms tasoista yritystä, jotka eivät välttämättä mieti kovinkaan paljon omaa julkisuuskuvaansa, ainoastaan ns pikavoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
En tietenkään ole kiinnostunut, jos olen menossa lomamatkalle.