Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävin mainos

Vierailija
18.04.2021 |

Mikä on mielestäsi ärsyttävin mainos? Minä vihaan Redbull mainosta jossa kaksi antilooppia kohtaa leijonan ja toinen kommentoi että et millään voi olla nopeampi kuin leijona ja toinen antilooppi vastaa että mun ei tarvi olla nopeampi kuin leijona, ainoastaan nopeampi kuin SÄ. Mainoksen sanoma ilmeisesti on että Redbull sopii hyvin itsekkäille k-päille.

Kommentit (12349)

Vierailija
1541/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä duunarit ovat pöljiä, tunkevat johtoryhmän kokoukseen ovisuuhun kahvikuppi kourassa kyselemään bonuksia ja pomo joutuu alentuvasti huomauttamaan dilleä siitä, ettei nyt 'seppo rakas' ole sen aika.

Olen kyllä niistä muista samalla kokoonpanolla tehdyistä mainoksista pitänyt.

Vierailija
1542/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:n vaalimainos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon.com

Mielenvikainen laulu ja tanssija

Vierailija
1544/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se jonkun kirjakaupan mainos, jossa Maria Veitola käveli kuin nuoralla tanssija, siis niin vaikeasti, että teki pahaa katsoa. Se ihminen näytti ihan hirveältä, koivet oli kummallisessa asennossa. Hyi hitto. 

Noissa mainoksissa Maria veitolalla on niin järkyttävät rytkyt päällä että tekee pahaa kattoa.

Luuleeko niitä oikeasti "trendikkäiksi ja omaperäräisiksi"?

Yhtä hienot kun pukisi suihkuverhon päälle 😖

Vierailija
1545/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^siis omaperäisiksi

Vierailija
1546/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dillempikö kirjoitti:

Kyllä duunarit ovat pöljiä, tunkevat johtoryhmän kokoukseen ovisuuhun kahvikuppi kourassa kyselemään bonuksia ja pomo joutuu alentuvasti huomauttamaan dilleä siitä, ettei nyt 'seppo rakas' ole sen aika.

Olen kyllä niistä muista samalla kokoonpanolla tehdyistä mainoksista pitänyt.

Samaa sarjaa se mainos, jossa on aika vaihtaa työpaikkaa, kun mies soittaa koskettimia ja hokee olevansa CEO eli pomo. Tai versio jossa kesäduunarit on kivoja, kun niille ei tarvi maksaa palkkaa. Äijä nauraa päälle. Mitäs muuta siinä on kuin tarkoitus ärsyttää. 

Eräs saksalainen rautakauppaketju mainostaa yhä itseään tavalla, jossa asiakas väittää ettei täällä mikään halpaa ole ja hyllyn välistä tulee nyrkistä päähän. Vaikea keksiä miksi, koska siinä ei mainosteta mitään tuotetta, vaan ainoastaan firmaa. Mielikuva, että ei muka halpaa, niin tulee turpaan. Se on huuomorian jonkun mielestä. Useimmat kokee sen ärsyttävänä. 

Vierailija
1547/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikein usko, että ärsyttävä mainos olisi paras tapa vaikuttaa ostokäyttäytymiseen, jos oletetaan, että asiakkaita halutaan lisää. Kyllähän ne vaikuttavat negatiivisesti. 

Itse ainakin olen kiertänyt kaukaa K-kaupat sen jälkeen, kun tuo "niin hauska, jollain murteella rääkyvä" nainen tuli mainoksiin. Muistan aina sen ärsyttävän ä*män ajaessani kaupungille, K-kaupan kohdalla painan kaasua. 

Muitakin esimerkkejä on. Olen mm. päättänyt, että niin huonoon kuntoon eivät niveleni mene, että turvautuisin vitaeprohon. 

Ja jos ajatellaan, että ärsyttävät mainokset jäävät mieleen, niin metsään meni. Sen huomaa esim. lukiessa tätäkin palstaa. Moni muistaa ärsyttävyyden, mutta ei sitä mitä siinä ärsyttävässä mainoksessa mainostettiin. Eli tuote unohtuu. 

Heikkoon on mennyt mainostoimistojen anti nykyisin. 

Suurin osa mainoksista perustuu ärsytykseen, eikä se siitä muutu, että uskoo ettei ne tehoa. Mitäpä mistään mainoksesta kukaan vaivautuisi kertomaan tällä palstalla, jos ei edes huomaa sitä? 

Minun ohi menee kymmeniä mainoksia, jotka eivät herätä mitään tunteita tai edes muitikuvaa sekuntia kauempaa, koska se on niin kliinisen tylsä, mitään sanomaton eikä edes vähääkään ärsytä. 

Mainoksen toistaminenkin on juuri tätä ärsyttämistä. Osta, osta osta..... 

Niin vaikea kuin on kuvitella, että TV:n mainokset, joissa kaupataan useita tuotteita "eikä tässä kaikki" termeillä ja tällä voit grillata keittiössä halvalla ilman käryä  ja soita heti, niin saat Eiffeltornin kaupan päälle toimisi tuotteiden myynnin kannalta aivan mahtavia tilejä yritykselle. Ne toimii!!!!

Niitä tuotteita myydään aivan tolkuttomasti ympäri maailmaa jopa sellaisiin paikkoihin, joissa ei ole sähköä. 

Kukaan ei kiinnitä mitään huomioa 5 sekunnin mainokseen, jossa näytetään jotain ja sanotaan vakuuttavalla äänellä, että tämä on hyvää. Osta.

0.5 sekunnin päästä katsoja muista mitä katsoi. 

Tämä nyt vaan on fakta. 

Mun kohdalla toimii kyllä täysin päinvastoin. Oon laittanu boikottiin monta tuotetta ja firmaa just noiden sietämättömien mainosten takia. Mainittakoon esim. K-ketju, mäkkäri, hese, ja ostos-tv. Näin alkuun. En jaksa kaikkia luetella. Mä ostan tuotteen/käytän palvelua oman kokemuksen, laadun ja hinnan perusteella,en mainosten.

Se mainosmies. 

Vierailija
1548/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosmies: mulla toimii täysin päinvastoin. Just noiden sietämättömien mainosten takia on menny boikottiin monta tuotetta/ketjua. En jaksa kaikkia luetella, mutta mm. mäkkäri, K-ketju, hese, ostos-tv, Elisa jne.

Mä ostan tuotteet/palvelut oman kokemuksen, laadun ja hinnan mukaan. Eli kyllä noi mainokset "toimii " monilla niin että kääntyvät itseään vastaan.

Vierailija
1549/12349 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snellmanin mainos missä joku ukko haaveilee grillatusta ruuasta ja 'onanoi' ainakin se ääni kuulostaa siltä.

Vierailija
1550/12349 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Ratiopharmin nenäsuihkemainoksessa on outoa, että se toinen valittaa, että "meillä on tukkoiset nenät" (tai jotain siihen suuntaan). Sitten yllätys yllätys, kummaltakin naiselta löytyy nenäsuihketta. Ei ole ilmeisesti auttanut mitään tukkoisuuteen, joten kenenkään ei kannata ostaa sitä. Sitten toinen nainen vielä sanoo jotenkin, että hänelläkin on sitä, mutta se on sitä halpaa. 

Itselle tulee heti mieleen, että sitä halpaa ei siis kannata ostaa, vaan pitää katsoa tarvittaessa jokin kalliimpi merkki ja kokeilla sitä.

Yksi tyhmimmistä mainoksista on se vanhempi Alentaja-mainos (joku margariini kait?). Ukko soittaa kaupasta muijalle, mikä sen rasvan nimi oli seisoessaan hyllyn edessä, jossa ei mitään muuta olekaan kuin niitä hiton Alentaja-purnukoita. Ne rasiat on vielä niin tiiviisti siinä hyllyssä ja niitä on metrikaupalla, että yksikään asiakas ei ilmeisesti ole haksahtanut siihen tuotteeseen. 

Kyllä tuo edellä kirjoitellut mainosmies on ladellut täyttä sontaa. Itsekin laistan kaikki nuo tuotteet ja yritykset, jotka eivät viitsi panostaa edes kunnolliseen mainontaan. Tv-katselijaa pidetään tyhmänä. 

Vierailija
1551/12349 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metron liukuportaita kun menee Helsingissä, koko seinä on täytetty s-marketin mainoksilla: vegeä ihan vegenä.

Saman tien vois laittaa mainoskylttejä, että saippuaa. Ihan saippuana. Kalaa. Ihan kalana. Älyvapaata

Vierailija
1552/12349 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ärsyttänyt tämä Carglass hoitaa, Carglass korjaa-jingle. Olkoon millä kielellä tahansa kun ei alunperin suomalainen. Jos tuota on enemmän radiosta kuullut aiemmin, mutta nyt myös Tv:ssä pyörii tämä. 

Vierailija
1553/12349 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikein usko, että ärsyttävä mainos olisi paras tapa vaikuttaa ostokäyttäytymiseen, jos oletetaan, että asiakkaita halutaan lisää. Kyllähän ne vaikuttavat negatiivisesti. 

Itse ainakin olen kiertänyt kaukaa K-kaupat sen jälkeen, kun tuo "niin hauska, jollain murteella rääkyvä" nainen tuli mainoksiin. Muistan aina sen ärsyttävän ä*män ajaessani kaupungille, K-kaupan kohdalla painan kaasua. 

Muitakin esimerkkejä on. Olen mm. päättänyt, että niin huonoon kuntoon eivät niveleni mene, että turvautuisin vitaeprohon. 

Ja jos ajatellaan, että ärsyttävät mainokset jäävät mieleen, niin metsään meni. Sen huomaa esim. lukiessa tätäkin palstaa. Moni muistaa ärsyttävyyden, mutta ei sitä mitä siinä ärsyttävässä mainoksessa mainostettiin. Eli tuote unohtuu. 

Onhan tätä tutkittu, että ärsyttävä mainos puree.

Vierailija
1554/12349 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista kalliimpi ruokakauppa. Prkl mä vihaan sitä akkaa.

Ja se ääliö jussipaitakarvareuhkakimitys ilmapumpusta. En takuulla osta siitä kaupasta mitään.

Vierailija
1555/12349 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean "ale on rea" kolme telkkaria jo hajonnu ko vituttaa mainos

Vierailija
1556/12349 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tätä tutkittu, että ärsyttävä mainos puree.

On tutkittu, että ärsyttävä mainos jää mieleen. Mutta se, että ihminen ostaisi tuotetta, jonka mainos ärsyttää, onkin sitten ihan eri juttu. Siihen en suorilta usko.

Vierailija
1557/12349 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkäri ehkä ylitti jopa itsensä ja sen yhdemmäisyyshorinamainoksensa tällä uudella hirvityksellä. Superärsyttävä kersa selventää jätteenvähennyspolitiikkaa niin, että suurimmasta osasta ei saa selvää ja mistä saa niin juoni ontuu. Koko suuri mainoksen idea on siis kierrätys? Jopas on uusi idea, kiitos tästä! Ja loppu on vielä hiukan.. Oksennusta saa pidätellä.

Ihan periaatteesta en ole asioinut Mäkkärissä sitten vuoden 1999. Olin kyseisen kioskin työntekijä ja sain työnantajan toimesta paskaa niskaan oikein maailmanennätysmalliin. Euroakaan ei siihen firmaan.

Vierailija
1558/12349 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaanien takaa shikaanien. DNA:n mainoksesta tuo on jäänyt korvamadoksi.

Vierailija
1559/12349 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Oivariini mainos jossa eukko sanoo mä niin rakastan vihreää. Hyi hitto mikä mielleyhtymä siitä tulee.

Vierailija
1560/12349 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyrkish peeber".

Mua ärsyttää aivan suunnattomasti se, että nykyään ei puhuta enää ollenkaan suomea vaan kaikki sanat pitää vääntää englanniksi. Miksi ei voi sanoa turkinpippuri? Lupaan ja vannon, että en eläessäni tule ostamaan tuota tyrkish peeberiä. 

Ja sille, joka sanoi että mainosten pitää olla ärsyttäviä jotta ne jää mieleen -joo, jäävät todellakin mieleen, joka helpottaa siinä etten tule ikinä ostamaan yhtäkään tuotetta tai palvelua, jota mainostetaan ärsyttävillä mainoksilla. Enkä varmasti ole ainoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä