Joulukuiset 2021
Muita jo plussanneita jotka tähtää jouluun? 😁
Mulla laskettu aika laskurin mukaan 23.12. Testi tehty toissapäivänä. Jännää.
Kommentit (89)
Meillä oli tänään eka neuvola.
2h siellä juteltiin ja oli kyllä oikein ihanaa.
Hirmuinen määrä lippuja ja lappuja ja opuksia luettavaksi 😅
17.5 on seuraava ultra, josko saisi lasketun ajan vihdoin varmistettua.
Mahtuuko muille omat vaatteet hyvin päälle.?
Varsinkin iltapäivisin ja iltaisin turvotus on melkoinen, "raskausmaha" kasvanut..
Onneksi turvotus vielä välissä pitäisi loppua..
Oon myös ottanut joka viikko mahakuvan ja hauskaa huomata että esim viimeviikon maha oli melkein tuplat eilis aamuun verrattuna 🙈
Vielä mahtuu omat vaatteet, mutta käytän aika löysiä vaatteita muutenkin (paljon hameita ja mekkoja ja lököhousuja). Ajohousut kyllä alkaa jo kirrata, ei parane vetää mitään turvottavaa jos ne tarttisi saada päälle. Kiloja on valmiiksi ylimääräisiä, niin ei varmaan niin nopeasti huomaa vatsan kasvua silloin.
Tosi lohduttavaa kuulla että muilla samaa, kun ehdin jo hätääntyä että oonko oikeesti voinut lihoa niin paljon parissa viikossa. Mutta turvotustahan varmaan se. Normaalisti käytän tosi korkeavyötäröisiä housuja mutta niistä on kaikista ollut pakko luopua kun ne ahdistaa.
Iltaisin varsinkin mahassa kiertää, on ihan ilmapallo. Tosi tukala olla 😅
Aamulla ennen aamupalaa ihan ok olo, sen jälkeen alamäkeä koko päivä 😂
Mullakin kyllä ylimääräisiä kiloja jo valmiiksi, ahdistaa jos saan raskauden aikana tosi paljon kiloja kun en oo nykyistäkään ylipainoa saanut oikein pudotettua yrityksistä huolimatta 😬
Minä en pysty mitään farkkuja tai korkeavyötäröisiä myöskään enää pitää kun tulee niin tukala olo. Itse olen niin pienikokoinen ja siro, että turvotus kyllä näkyy.
Meillä oli tänään ultra ja vastasi ihan niitä viikkoja kun olin uumoillutkin, eli noin 7+0 nyt menossa🙂 ja kaikki kunnossa👍🏻
Ihana kuulla Milas 🥰
Mitenkäs muiden oireet, helpottanut/pahentunut?
Mulla on ja pysyy, vähän pahentunut. Viime yönä oli pakko kokeilla jättää liivit päälle yöksi vaikka normaalisti nukun ilman. Tissit on vaan niin kipeät että heräilen öisin aina kääntyessä. Mutta liivit ainakin autto siihen!
Äklötys on edelleen vahvasti läsnä, johon liittyy jo pahimman luokan närästys. Tuntuu ettei mitään voi syödä saamatta siitä huonoa oloa ja syömättä on vielä pahempi. Ei voi voittaa 😅
Hei kaikki.
Minäkin uskallan liittyä seuraanne. Vikat menkat 20.3 plussa 15.4 ja neuvolassakin olen ehtinyt käydä. Asun niin korvessa että varhaisultraan on niin kaukana että ei ole mitään järkeä lähteä.
Oma ajatus lasketusta ajasta on 22.12 koska mulla on tosi lyhyt kierto. Mutta neuvolassa laski 28.12. Jännä nähdä ensimmäisen ultra jälkeen mitä viikkoja vastaa. Esikoista odotamme.
Oireita on
Rintojen ja nännien arkuus
Öllötys.
Myös alavatsan kivut olleet oikeastaa kokoajan mukana.
Ja tällä viikolla hormoonit on alkanu sotkemaan mieltä, olen ollut aika itkuinen ja välillä melkonen bitch niin että eilen jouduin lähettämään kaverille nolon anteeksipyyntö viestin. Mies on ollut aika ihmeissään että miksi itket. Onko muilla ollut tälläista jo nyt?
Hei huonovointiset. Itsellä on helpottanut kun pidän fishermans friendiä suussa jatkuvasti.
Täällä myös varhaisultrassa käyty ja kaikki siellä oikein hyvin!😍 Viikot vastasi omia laskuja, ja nyt olisi siis 7+4. Iso kivi vierähti sydämeltä kun näki että kaikki normaalisti!
Mä näytän kaikissa vaatteissa siltä että olisin jo tosi pitkällä raskaudessa... turvotus on siis aikamoista. Kuvotus jatkuu ja oksentelu myös, mutta nyt siihen on jotenkin jo alkanut tottumaan. Tosin oon oikeastaan ollut ihan vaan omissa oloissa, kun ei uskalla pahoinvoinnin takia lähteä mihinkään pidemmälle 😄
Koi, mulla on ainakin myös itkuisuus lisääntynyt ja tuntuu etten jaksa yhtään mitään ylimääräistä ärsytystä, eli et ole ainut! 😄
Käyttäjä266 kirjoitti:
Ihana kuulla Milas 🥰
Mitenkäs muiden oireet, helpottanut/pahentunut?
Mulla on ja pysyy, vähän pahentunut. Viime yönä oli pakko kokeilla jättää liivit päälle yöksi vaikka normaalisti nukun ilman. Tissit on vaan niin kipeät että heräilen öisin aina kääntyessä. Mutta liivit ainakin autto siihen!Äklötys on edelleen vahvasti läsnä, johon liittyy jo pahimman luokan närästys. Tuntuu ettei mitään voi syödä saamatta siitä huonoa oloa ja syömättä on vielä pahempi. Ei voi voittaa 😅
Täällä oireet pysyneet ja osittain pahentuneet; enää ei ainoastaan äklötä kaikki vaan on alkanut tulla vatsalaukun sisältökin ulos🥴 Ja tuo närästys kuulostaa tosi tutulta myös, ihan kauhee närästys ollut, se ei yhtään paranna tätä jatkuvaa huonoa oloa kyllä..
Ja rinnatkin kipeytyneet täälläkin, tämä oire ollut jo pidempään eikä yhtään helpota kun kuopusta imetän vieläkin.. olen yrittänyt lopetella hänen kanssaan imetyksen, kun ei enää ole niin kovin miellyttävää.. mutta pikku hiljaa🙂
Tervetuloa mukaan Koi 🥰
No, mä olen normaalistikin aika herkkä ihminen joten itkuisuus on toki lisääntynyt vähän mutta ei radikaalia muutosta 😂
Pinna on kyllä superlyhyt. Hermostun ja turhaudun pienistäkin vastoinkäymisistä.
Ihana kuulla peachis! ❤️ Tiesin että kaikki hyvin 🥰
Tuttu olo tuon turvotuksen kanssa. Mulla on aika tukala olla enkä tunne oloani sinuksi kroppani kanssa. Välttelen peiliä tällä hetkellä ja pidän vaan mukavia löysiä vaatteita. Itsetunto tosi alhaalla. Ehkä se tästä kun se maha alkaa muotoutuun ja muistuttamaan raskausmahaa. Se on jotenkin helpompi hyväksyä 😅
Mitäs teille kuuluu? Onko oireet pysynyt samoina?
Täällä samat pahoinvoinnit ja turvotukset jatkuu ja parin viikon päästä se rv 12 ultra. Onko kenelläkään jo ollut tuo julkisen puolen ensimmäinen ultra?🙂
Milas:
Kiva kun joku vielä linjoilla!
Mulla ainakin pahentunut olo, vatsan turvotus jotain järkyttävää. Joudun nyt jo tekemään töitä työhousujen nappi auki. 😬
En oo vieläkään oksentanut mutta huono olo on jotain ihan järkyttävää, koko ajan etoo ja oksettaa. Yökin monta kertaa päivässä ja töistä on ruvennut tulemaan lähes mahdotonta. Mulla ultra vasta juhannusviikolla, olisin silloin viikolla 12+5. Elättelen toiveita ettei sisäultraa tarvisi tehdä vaan näkyisi jo mahan päältä, kun mies mukana 😁
Käyttäjä 266:
Mulla oli tossa todella paha pahoinvointi kausi, ettei meinannut mikään pysyä sisällä. Nyt on vähän helpottanut *koputtaa puuta, mutta etova olo kyllä päivittäistä ja vatsa tosi turvoksissa. Meillä ultra nyt tulossa ensi perjantaina👍🏻🙂
Käyttäjä 266:
Niin ja tosiaan, minäkin koen kyllä mukavammaksi kun vatsan päältä ultrataan, kun sisäkautta. Toivottavasti ultrattais nyt mullakin ensi perjantaina vatsan päältä, vaikka pahoin pelkään että näin aikaisilla viikoilla vielä ihan rutiinilla ala kautta ultrataan 😬 en yhtään muista aiemmista raskauksistani, että missä vaiheessa siirryttiin ultrailemaan vatsan päältä vai onko se ihan yksilöllistä 🤷🏼♀️
Milas:
Terveystalon ultran varausohjeissa luki että usein ensimmäinen ultra tehdään sisäkautta mutta jos näkyvyys on hyvä niin voidaan ultrata myös mahan päältä 😁 Neuvolasta sanottiin että kannattaa ainakin pyytää kokeileen ensin että he kyllä kuuntelee toiveita. Eikös meillä ollut sama La, 31.12?
Laita sitten viesti kumpaa kautta sulla ultrattiin 😁
Mulla tosiaan ultra vasta 2 viikon päästä eli mahkut ehkä olis näkyä mahaltakin 🙈
Mä jouduin tänään kertomaan jo töihin vaikka olin haaveillut kertovani vasta kesäloman jälkeen elokuun alussa.. Olo on nyt käynyt niin kehnoksi ettei työnteosta asiakaspalvelussa tule mitään, varsinkin kun työ on fyysistä ja maskin kanssa huhkiminen aiheuttaa yökkäysrefleksin 3 minuutin välein. Olen nyt pari päivää kotona ja toivon että tää on se pahin ja menee kohta ohi.
Onneksi pomo otti asian hienosti ja sain vain onnitteluja vastaan 🥰
Käyttäjä266:
Juu, meillä sama LA tosiaan, niinpäs olikin!😃😃 Mulla siis ultra 11+0 heti, eli varmaan ihan alakautta kyllä ultrataan, mutta pääasia nyt että vauva näkyy ja kaikki kunnossa👍🏻
Sinulla varmaan vatsan päältäkin sitten näkyy, kun on pidemmällä.
Itse olen vielä nuoremman kanssa kotona, niin ei ole tarvinnut kertoa perheen ulkopuolisille🙂
Noh palaan sitten kertomaan perjantaina mitä siellä masussa näkyi🤗
Käyttäjä266: Ultra tehtiin siis vatsanpäältä👍🏻 Ja hyvin näkyi vauva siellä🙂 Ja kaikki oli kunnossa. LA siirtyi pari päivää aikaisemmaksi tuon ultran perusteella, mutta tiedänpä ettei se voi paikkaansa pitää 😆😌 Mutta samapa tuo, kaikki kunnossa ja seuraavan kerran elokuussa ultraan🙂
Mitenkäs siellä raskaus sujuu? Ja jos täällä muut vielä käy seurailemassa, niin olisi kivaa kuulla kuulumisia😊
Täällä muuten hyvin mutta pahoinvointi ei ota laantuakseen, toivon vaan että tää helpottaa pian. Ensi viikon tiistaina ultra ja mua jännittää ihan hirveästi että onhan siellä kaikki ok 😬 pelkään että mitä jos se onkin mennyt kesken enkä vaan tiedä sitä mistään. Mutta yritän nyt vaan olla miettimättä, ensi viikolla kaikki selviää 😊
Toivoisin myös mahan päältä ultraa mutta saa nähdä, taitaa olla aika sairaala ja aluekohtaista miten tuo tehdään. En tosin ole mikään hoikka, mutta paino kertyy kyllä eniten kaikkialle muualle paitsi keskivartaloon joten mulla on toivoa että näkyisi ehkä vatsankin päältä 😁
Mutta ihanaa että siellä oli kaikki kunnossa 😍❤️
Ps. Kävitkö muuten pissalla heti ennen ultraa? Osassa ohjeista oli että jos ultrataan vatsan päältä niin pitäisi olla rakossa tavaraa ja jos sisäkautta niin tyhjä 😁
Toivottavasti pahoinvointi alkaa helpottaa, tosin minulla kesti aiemmissa raskauksissa viikoille 22 ja 24 nuo pahoinvoinnit ihan jatkuvan oksentelun muodossa, joten kyllä se saattaa jatkua pitkäänkin. Toivottavasti sinä et kuitenkaan joudu niin pitkään kärsiä noista oloista🙂
Todennäköisesti kaikki on hyvin, älä turhia stressaa🙂
Minä kävin pissalla ennen ultraa ja olin jo ihan varautunut alakautta ultraukseen, mutta ultraaja sanoi että ultraa vatsan päältä🤷🏼♀️ Itse olen hoikka, tätä raskauden tuomaa turvotusta lukuun ottamatta, mutta luulisi että jos ei kauheasti ylimääräistä ole vyötäröllä niin hyvin näkyisi vatsan päältäkin ultrattuna🙂 En tosin tiedä yhtään, että vaikuttaako rasvan määrä naisen kehossa tuohon ultraamistapaan.
Tule sinäkin sitten kertomaan miten meni ultra😊
Mulla neuvola viikon päästä eli 17.5.
Me ei olla kerrottu anopille, ainoastaan mun äidille. Me ollaan tosi läheisiä, niin ehdottomasti halusin kertoa heti mammalle kun plussasin, on myös eka lapsenlapsi hänelle. Anopilla taas on jo lapsenlapsia, joten ei oo niin iso juttu. Enkä mä halua vielä kertoa kenellekään muulle, jos jotain käykin, sillä en jaksa selitellä, jos tulee km tms. Lapsen saamisen vaikeudet on ollut muutenkin henkisesti raskasta, niin sitä selittelyä, että vauvaa ei nyt tulekaan, en halua yhtään tuntemattomampien ihmisten kanssa käydä läpi. Antaa mielummin ajatella, ettei me mitään lasta olla edes yrittämässä, kunnes on rakenneultratkin käytynä. Anopille sentään varmaan kerrotaan ekan ultran jälkeen.