Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuiset 2021

17.04.2021 |

Muita jo plussanneita jotka tähtää jouluun? 😁

Mulla laskettu aika laskurin mukaan 23.12. Testi tehty toissapäivänä. Jännää.

Kommentit (89)

41/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että Käyttäjä266 sulla mennyt varhaisultra noin hyvin ❤️

Mäkin pelkään aika paljon tuulimunaa tai kohdunulkoista, siksi on edelleenkin vaikea jotenkin sisäistää tätä koko asiaa... Ensi viikolla menossa myös varhaisultraan, pakko vaan toivoa että kaikki olis hyvin!

Itsellä on ollut nyt lähes 24/7 paha olo viikon verran, mutta pysyy jotenkin hallinnassa kun huolehtii että jatkuvasti on jotain evästä saatavilla 😅Han-VV:n oirelista olis voinut olla mun kirjoittama, jotenkin helpottaa kuulla että muilla samanlaisia tuntemuksia, toivottavasti ei pahene 🥰 tsemppiä kaikille olojen tai niiden vähyyden jaksamiseen! ❤️❤️

42/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peachis:

Vahva luotto että on hyvin, tuuthan sitten kertomaan miten meni ❤️

Mä pelkäsin myös ihan hirveästi, varsinkin noiden tiputtelujen takia olin ihan varma kohdunulkoisesta mutta onneksi olin väärässä ❤️ Paljon tsemppiä sinnekkin 😍❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/89 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peachis: tsemppiä ultraan, kaikki on varmasti hyvin ❤️

Käyttäjä266: hassua et meillä ei ollu sit ultrapäivänä ku päivä eroo ja mulla ei todellakaan näkyny noin selkeesti.

Onneks pääsen viä parinviikon päästä uudestaan, sillon pitäis olla 7+3, sillon luulis jo näkyvän.

En muista oliko joku podcasti vai luinko jostain mut muistan kuulleeni et jos varhaisultrassa näkyy sykkeellinen alkio keskenmenon riski laskee alle 10% eli lähes samaan ku 12 viikon jälkeen.

Aika lohduttavaa jos pitää paikkansa

Ja vielä vinkki vitonen.

Lämmin kaurapussi mahan päälle.

Se rentouttaa suolistoa joka on kovilla ja vatsalihaksia joita saattaa jännittää kun on pahaolo.

Mulla auttaa, ilman kaurapussia en voi olla sohvalla kovinkaan kauaa, heti alkaa oksettaa.

44/89 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han-VV kirjoitti:

Käyttäjä266: hassua et meillä ei ollu sit ultrapäivänä ku päivä eroo ja mulla ei todellakaan näkyny noin selkeesti.

Onneks pääsen viä parinviikon päästä uudestaan, sillon pitäis olla 7+3, sillon luulis jo näkyvän.

En muista oliko joku podcasti vai luinko jostain mut muistan kuulleeni et jos varhaisultrassa näkyy sykkeellinen alkio keskenmenon riski laskee alle 10% eli lähes samaan ku 12 viikon jälkeen.

Ja vielä vinkki vitonen.

Se rentouttaa suolistoa joka on kovilla ja vatsalihaksia joita saattaa jännittää kun on pahaolo.

Mulla auttaa, ilman kaurapussia en voi olla sohvalla kovinkaan kauaa, heti alkaa oksettaa.

Kiitos tästä kaurapussi-vinkistä😀👍🏻 mulla ihan kauhee olo kokoajan ja vatsassa kiertää😭 Vielä on sentäs pysynyt vatsalaukun sisältö sisällä!

Mullakin varhaisultra 14.5, minä päivänä teillä on tulossa ultrat?

45/89 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milas:mulla oli eka varhaisultra 3.5 ja toinen 17.5.

Määrättiin alunperin ku kierto on ollu pitkä ja vaihteleva.

Mut kosk ne viikot olis tosi vaikea nähdä niin pienestä alkiosta sain vielä toisen ajan.

Oon kyl todella kiitollinen et päästään molempiin neuvolan kautta.

Välillä mietin et oisko helpompi jos oksentaisi. Auttaisko se oloon.

Tuskin kuitenkaan.

46/89 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han-VV kirjoitti:

Ja vielä vinkki vitonen.

En oo kuullutkaan mutta olipa lohduttava ajatus kyllä, kiitos kun jaoit 😍❤️

Se gyne on kyllä tosi taitava, ja tiedän että tosi suosittu Mehiläisessä mutta se näki sykkeen kyllä alle 10 sekunnissa ultraamisen alottamisesta eli tuntui ettei kovin joutunut etsimään. Tiedä sitten onko sillä väliä 🤷‍♀️

Mutta ei kaikilla vaan varmasti näykään yhtä helposti muutenkaan, ja vaikka ehtinyt kertyä virtsaa rakkoon yms eli en kuitenkaan vielä huolestuisi ❤️ Onneksi sait uuden ajan 🥰

47/89 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han-VV kirjoitti:

Milas:mulla oli eka varhaisultra 3.5 ja toinen 17.5.

Määrättiin alunperin ku kierto on ollu pitkä ja vaihteleva.

Mut kosk ne viikot olis tosi vaikea nähdä niin pienestä alkiosta sain vielä toisen ajan.

Oon kyl todella kiitollinen et päästään molempiin neuvolan kautta.

Välillä mietin et oisko helpompi jos oksentaisi. Auttaisko se oloon.

Tuskin kuitenkaan.

Kiva kun sait ultrat ihan neuvolan kautta👍🏻 Ja tarkastavat vielä toisenkin kerran. Mulla kyllä alkanut jo oksentaminen, ja enpä tiedä auttaako tuo. Kokoajan vaan pahaolo😕 tätä samaa nyt näköjään kun aiemmissakin raskauksissa..

48/89 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pahentunut tuo kuvotus..

2 tunnin välein kauhea nälkä, mutta mitään ei tee mieli kun kaikki oksettaa mutta en oksenna.

Ja syömättömyys oksettaa vaan enemmän.

Melkein toivoisin myös oksentavani jotta olo helpottaisi, mutta eipä se näköjään niin tosiaan mene 😅 Tsemppiä meille 😅👍

49/89 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä edelleen koko päiväistä se etova olo?

Mulla ollu muutama "helpompi" aamu/aamupäivä mut iltapäivät on edelleen ne pahimmat.

Pitäis varmaa osittain myös osata ns nauttia oireista. Tietää ainakin et kaveri on matkassa mukana ❤️

50/89 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla ainakin läsnä heti herätessä ja kestää koko päivän. Pieni hetki syömisen jälkeen ok mutta sitten tulee takaisin. Ja ilman määrä iltaisin mahassa on jotain ihan järkyttävää 😅

Joo, vaikka ei oo hääppöstä niin poiskaan en vaihtaisi koska tosiaan ainakin kertoo siitä että matkassa mukana ollaan ❤️

51/89 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa paha olo koko päivän. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta kahden tunnin välein pakko syödä jotain tai tulee ihan hirveä olo, syömällä on vaan lievästi paha olo 🙈. Ja väsyttää ihan hirveästi koko ajan edelleen, tosin se voi johtua myös allergialääkkeistä. Ihmettelen, miten selviän seuraavat viikot töissä, kun on vuoden kiireisin aika 😱, eikä kellekään ole vielä mitn uskaltanut kertoa (täytyy vaan syyttää niitä allergialääkkeitä, kun on ihan tööt 😁).

52/89 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin koko päivän on ollut pahoinvointia, onneksi ei kaikki tule kuitenkaan ulos mitä syön ja yritän syödä vähän jotain kokoajan, tai juoda mehukeittoja😃

Tsemppiä teille pahoinvointienne kanssa ja toivotaan ettei äidy kovin pahaksi kenellekään🙏🏻❤️

53/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille! Jos jollain on jotain hyväksi havaittuja ruokia jotka auttaa hillitsemään pahoinvointia, niin vinkkejä otetaan vastaan 😄 vaikka mieltymykset taitaakin olla kovin yksilöllisiä. Ehkä voisin itsekin kokeilla noita mehukeittoja seuraavaksi!

Mulla on nyt tullut jatkuvaan pahoinvointiin mukaan ajoittainen oksentelu. Välillä aamusta, välillä iltapäivästä, koko päivän on etova olo joka ehkä hetkeksi helpottaa syömisen jälkeen... Töissä oon kyllä sinnitellyt, mutta nyt alkanut miettiä olisko syytä anoa saikkua kun ei tää ainakaan tunnu helpottavan 😅

54/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

peachis kirjoitti:

Tsemppiä kaikille! Jos jollain on jotain hyväksi havaittuja ruokia jotka auttaa hillitsemään pahoinvointia, niin vinkkejä otetaan vastaan 😄 vaikka mieltymykset taitaakin olla kovin yksilöllisiä. Ehkä voisin itsekin kokeilla noita mehukeittoja seuraavaksi!

Mulla on nyt tullut jatkuvaan pahoinvointiin mukaan ajoittainen oksentelu. Välillä aamusta, välillä iltapäivästä, koko päivän on etova olo joka ehkä hetkeksi helpottaa syömisen jälkeen... Töissä oon kyllä sinnitellyt, mutta nyt alkanut miettiä olisko syytä anoa saikkua kun ei tää ainakaan tunnu helpottavan 😅

Mulla noi mehukeitot on auttanut ja niitä helppo oksentaa... Sitten ihan tavallista jaffaa olen juonut kun se saa minut röyhtäilemään ja turhaa ilmaa pois sisuksista. Tosin en sitten tiedä että aihettaako se myös niitä kun hiilihappoa siinä, mutta itse olen kokenut toimivaksi🤷🏼‍♀️

Minä olin esikoista odottaessa pahoinvoinnin takia saikulla jonkun aikaan, kun ei mikään pysynyt sisällä.

55/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo vieläkään oksentanut, ehkä mulla pysyy vaan etomisessa 😅 vaikka toisaalta onhan tässä aikaa 😁

Pahoinvointi tosin pahenee, yökin osalle hajuista ja tänään sain uunilohesta itselleni vuosisadan närästyksen 🙄

Mulla ei oo mitään vinkkejä,

itse oon ostanut ja syönyt ihan tasan just niitä mitä oon mitenkään pystynyt syömään ja koska ne ei oo olleet mitään kauhean fiksuja ruokia niin mulla ei nyt jo meinaa työhousut mahtua enää päälle 🙄🤷‍♀️

Peachis, oliko sulla muuten tällä viikolla se varhaisultra? 😍

56/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pahoinvoinnissa sopinut parhaiten "raikkaat" syötävät, eli oon vetänyt ananasta ja rypäleitä ja jugurttia ja jätskiä, mehukeitto kuullostaa kanssa tosi hyvältä 👍🏻. Elovenan välipalakeksit on kanssa käteviä, mulla on niitä laukussa mukana varmuudeksi, jos työpäivä venähtää ja nälkä yllättää. "Oikea" ruoka ja voileivät ym. menee alas, mutta niiden jälkeen tulee helposti jotenkin tukala olo, vatsassa kiertää ym. eli oon koittanut niitä syödä vaan kun on muutenkin ruoka-aika. Eilen kun oli hyvä ilma ja grillattiin, olisin voinut vetää vaikka kuinka paljon maissia ja paprikaa grillattuna 😋. Eli ehkä on myös jotain nestepuutettakin taustalla, kun nuo "vetiset" herkut maistuu.

57/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut käyny jo neuvolassa.?

Meillä eka käynti huomenna 😊

Kerrottiin myös eilen isovanhemmille äitienpäivän kunniaksi tulevasta lapsenlapsesta. Oli tunteikas päivä ❤️

58/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka neuvola vasta 27.5 😊 itse kyllä voisin ihan hyvin jo mennä 😅

Me kerrottiin myös eilen anopille äitienpäivä kahvilla, itkuhan siinä tuli puolin toisin 🥰

59/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä266 kirjoitti:

Mä en oo vieläkään oksentanut, ehkä mulla pysyy vaan etomisessa 😅 vaikka toisaalta onhan tässä aikaa 😁

Pahoinvointi tosin pahenee, yökin osalle hajuista ja tänään sain uunilohesta itselleni vuosisadan närästyksen 🙄

itse oon ostanut ja syönyt ihan tasan just niitä mitä oon mitenkään pystynyt syömään ja koska ne ei oo olleet mitään kauhean fiksuja ruokia niin mulla ei nyt jo meinaa työhousut mahtua enää päälle 🙄🤷‍♀️

Joo mulla on myöhemmin tällä viikolla ultra, jännittää mutta ootan myös ihan super innolla! 😍

Kiitos kaikille vinkeistä ❤ ei oo ollut omassakaan ruokavaliossa kauheesti kehumista, mut oon koittanut olla miettimättä asiaa kun edes jotain pystyy syömään kaikelta ällötykseltä 😄

Han-VV ja Käyttäjä266 ihanaa että pääsitte kertomaan! Uskon että ollut ihana äitienpäivä ja tunteet pinnassa 🥰 me ollaan kerrottu jo vanhemmille aikaisemmin, mut odotellaan vielä ennen kuin kerrotaan muille. Tekis jo mieli kertoa!

Meilläkin eka neuvola vasta loppukuusta.

60/89 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

peachis kirjoitti:

Käyttäjä266 kirjoitti:

Joo mulla on myöhemmin tällä viikolla ultra, jännittää mutta ootan myös ihan super innolla! 😍

Kiitos kaikille vinkeistä ❤ ei oo ollut omassakaan ruokavaliossa kauheesti kehumista, mut oon koittanut olla miettimättä asiaa kun edes jotain pystyy syömään kaikelta ällötykseltä 😄

Han-VV ja Käyttäjä266 ihanaa että pääsitte kertomaan! Uskon että ollut ihana äitienpäivä ja tunteet pinnassa 🥰 me ollaan kerrottu jo vanhemmille aikaisemmin, mut odotellaan vielä ennen kuin kerrotaan muille. Tekis jo mieli kertoa!

Meilläkin eka neuvola vasta loppukuusta.

Mä oon kans ollut itselleni armollinen ja mennyt sillä mentaliteetillä että pakko on jotain syödä kuitenkin, ja kroppa saa nyt kertoa mitä se kaipaa 😅

Mä olin kyllä myös omalle äidille kertonut jo heti kun plussasin, mutta tämä oli nyt sitten hyvä tilaisuus kertoa vielä anopille kun sitä näemme harvemmin 🥰 mieli tekis kans jo kertoa kaikille 😂

Sitten tuut kertomaan miten ultrassa meni! ❤️