Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjätä suhteessa, jossa ei lainkaan romantiikkaa ja huomioimista?

Vierailija
17.04.2021 |

Ilmeisesti tällainen on se kaikista tavanomaisin parisuhteen muoto. Arki sujuu ja asiat hoituu, ei ole riitoja mutta ei mitään huomioimistakaan toisen taholta. Tykkään kyllä katsoa Netflixistä romanttista hömppää. Treffeillä käyn oikeastaan kavereiden kanssa. Ne on niitä iltoja, kun joku tekee jotain että mulla olisi pieni hetki arjen yläpuolella ja minä teen samoin kaverille. Olen kokeillut ostaa itselleni kukkia ja lahjoja. Kukat kai ilahduttikin, mutta lahjan ostaminen itselle tuntui aika säälittävältä ja surulliselta. Yritän kyllä muuten itseäni hemmotella, että en olisi sitä mieheltä vailla.

Vinkkejä muilta, jotka on samassa tilanteessa? Eihän pitkiä suhteita voi tällaisesta syystä katkaista ja kun keskustelut ja suorat ohjeet miehelle ei auta, niin jäljelle jää asian hyväksyminen ja se, että täytyy itselleen tarjota se, mitä toivoo ja tarvitsee.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että suurin osa miehistä vain tarvitsee vaimon/naisen, joka elättää itsensä, hoitaa (iloisesti ja hymyillen) kodin ja lapset ja tarjoaa päivän päätteeksi seksipalveluita miehelle.

Eron jälkeen nämä miehet haluavat suhteen, jossa ei ole ylimääräistä draamaa - ja etsivät iloisen ja hymyilevän naisen, joka hoitaa kodin (ja hoitaa miehenkin lapsia vuoroviikoin) ja tarjoaa päivän päätteeksi seksipalveluita miehelle.  

Äskettäin rupesin miettimään että lähipiirissäni ei ole yhtäkään aidosti toisistaan nauttivaa ja arvostavaa parisuhdetta.

Kyllä se niin menee että nainen raataa kotona ja mies huitelee omissa menoissa kun on niin tylsää istua vaan kotona eikä ole tekemistä. Eikä vaimonkaan seura kiinnosta.

Vierailija
42/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet asiaan tyytymätön ja olet esittänyt toiveesi eikä hän silti ole valmis huomioimaan tarpeitasi, kannattaa miettiä eroa. Itsellä vastaava kokemus, ja vasta uudessa suhteessa huomasin miten tärkeää oli, että toinen kuuntelee ja huomioi pienemmissäkin asioissa. Tosin yli 15 vuotta siihen meni, että tyydyin näivettävään suhteeseen, jossa tavat osoittaa rakkautta meni ihan ristiin. Kukkien antaminen ei ole iso vaiva, vaan hankinta onnistuu peruskauppareissun yhteydessä. Jos toisen toiveesta huolimatta puoliso ei viitsi tai halua sitä tehdä, niin osoittaa aika paljon halusta panostaa parisuhteeseen. Mulla tuo johti siihen, että aloin ihastuilemaan muihin, koska kun kotoa ei saanut huomiointia, hain sitä muualta. Nyt uudessa parisuhteessa olen saanut kukkia jo 5 vuotta joka viikko pyytämättä, ja niinpä vaan parisuhde toimii muiltakin osin.

Kukat ilahduttavat ihanasti. Helpoimmat huomioimiset ovat kuitenkin ilmaisia ja täysin vaivattomia. Kysyy puolisolta miten päivä meni, kysyy voiko auttaa, kertoo rakastavansa, halaukset, sanoo huomenta/hyvää yötä, sanoo kiitos. Kertoo omasta päivästä, kysyy toisen päivästä. On kiinnostunut. Tämä on omassa suhteessani yksipuolista. Huvittavaa kuitenkin, että tuo välillä kukkia. Ne ilmestyvät meidän pöydälle, mutta ei sano niistä mitään. Välillä kyllä mainitsee että olivat tarjouksessa, kun kiitän niistä. Mutta kyllä hän minua on siis ajatellut kauppareissulla, vaikka muuten kaikki tavanomaiset ihmisten väliset huomioimiset tulevat minun aloitteestani.

Mies ei ole alussa ollut tällainen tietenkään. Vaadittiin 5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ihan ultimate romanttista ja huomioimista jos mies hellästi harjaisi hiukset, silittäisi. Alkaisin varmasti itkemään. Jo pelkkä ajatuskin itkettää..

Vierailija
44/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioiminen ja romantiikka on kuin lämmin ilta-aurinko. Kun sitä ei ole, on kuin asuisi varjossa. Itse saan kehuja kuvien perusteella netissä vierailta miehiltä.

Vierailija
45/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen huomio tuppaa menemään puhelimeen. Joskus kun mielestäni tuijottaa ja räpeltää enemmän luuria kuin minua, pistän leffan pyörimään, otan mieheltä puhelimen ja tungen itse miehen kainaloon katsomaan leffaa. Silloin se yleensä herää huomioimaan muutakin kuin sitä ainaista puhelinta pariksi päiväksi. Jos joku tällainen puolipakottaminen onnistuisi?

Vierailija
46/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjätä? Eikö suhteessa pitäisi iloita ja nauttia.

Vierailija
47/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen käytös sinua kohtaan kertoo mitä henkilö sinusta ajattelee.

Vierailija
48/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi ihan ultimate romanttista ja huomioimista jos mies hellästi harjaisi hiukset, silittäisi. Alkaisin varmasti itkemään. Jo pelkkä ajatuskin itkettää..

Sama. Olisi aivan täydellistä.

Vierailija
49/49 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans tällainen. Vastaus oli ettei hänellä ole romanttisia tunteita mua kohtaan. Siihen loppui sitten seksielämä aika lailla. Miten typerä voi mies olla?

Mutta olette vielä yhdessä? Miksi?