Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjätä suhteessa, jossa ei lainkaan romantiikkaa ja huomioimista?

Vierailija
17.04.2021 |

Ilmeisesti tällainen on se kaikista tavanomaisin parisuhteen muoto. Arki sujuu ja asiat hoituu, ei ole riitoja mutta ei mitään huomioimistakaan toisen taholta. Tykkään kyllä katsoa Netflixistä romanttista hömppää. Treffeillä käyn oikeastaan kavereiden kanssa. Ne on niitä iltoja, kun joku tekee jotain että mulla olisi pieni hetki arjen yläpuolella ja minä teen samoin kaverille. Olen kokeillut ostaa itselleni kukkia ja lahjoja. Kukat kai ilahduttikin, mutta lahjan ostaminen itselle tuntui aika säälittävältä ja surulliselta. Yritän kyllä muuten itseäni hemmotella, että en olisi sitä mieheltä vailla.

Vinkkejä muilta, jotka on samassa tilanteessa? Eihän pitkiä suhteita voi tällaisesta syystä katkaista ja kun keskustelut ja suorat ohjeet miehelle ei auta, niin jäljelle jää asian hyväksyminen ja se, että täytyy itselleen tarjota se, mitä toivoo ja tarvitsee.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks sellainen. Olen jo luovuttanut enkä aio tehdä mitään asian eteen, tai siis suhteemme eteen. Olen alkanut miettiä erosuunnitelmaa. 

Vierailija
2/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän on syy,että näissä suhteissanne pysytte? jättäkää ne siat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä puolisosi sanoi, kun kerroit että kaipaat parisuhteeltanne enemmän romantiikkaa? Tai miten itse viimeeksi romanttisesti huomioit puolisoasi?

Vierailija
4/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tällainen. Vastaus oli ettei hänellä ole romanttisia tunteita mua kohtaan. Siihen loppui sitten seksielämä aika lailla. Miten typerä voi mies olla?

Vierailija
5/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä puolisosi sanoi, kun kerroit että kaipaat parisuhteeltanne enemmän romantiikkaa? Tai miten itse viimeeksi romanttisesti huomioit puolisoasi?

Mies on hyvin tyytyväinen tässä suhteessa ja ihmettelee, mitä olen vailla. Hän painottaa, että arki sujuu, ei ole riitoja ja on seksiä. Hänen on vaikea ymmärtää, mitä puuttuu. Olen kertonut tosi selkeästi ja esimerkein, millaiset asiat mua ilahduttaisi ja joskus harvakseltaan on käynyt niin, että saan esim joululahjan, jos tällainen keskustelu on käyty esim ihan joulun alla. Jos jonnekin treffeille menosta on kysymys, niin mies sanoo, että voi tulla mukaan, ei ole ongelma, mutta järjestäminen jää mulle. Eihän tämä miehelle ole tärkeää. Hän haluaa sen mutkattoman arjen ilman hössötystä, ruokaa ja seksiä. Olen ostanut hänelle lahjoja, mutta ei hän niistä taida paljon nauttia, vaan kiusaantuu, kun ei ole ostanut mulle.

ap

Vierailija
6/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän pitkiä suhteita voi tällaisesta syystä katkaista..." Tuota, jokainen ymmärtääkseni voi katkaista suhteen päteväksi katsomastaan syystä eikä ainoa vaihtoehto ole epätyydyttävään tilanteeseen jääminen ja sen hyväksyminen.

Vierailija
8/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että suurin osa miehistä vain tarvitsee vaimon/naisen, joka elättää itsensä, hoitaa (iloisesti ja hymyillen) kodin ja lapset ja tarjoaa päivän päätteeksi seksipalveluita miehelle.

Eron jälkeen nämä miehet haluavat suhteen, jossa ei ole ylimääräistä draamaa - ja etsivät iloisen ja hymyilevän naisen, joka hoitaa kodin (ja hoitaa miehenkin lapsia vuoroviikoin) ja tarjoaa päivän päätteeksi seksipalveluita miehelle.  

Vierailija
9/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessani olen tyytyväinen, etten ole n.s. parisuhdeihminen, joka usein tuntuu tarkoittavan että jossain laimeassa tai suorastaan huonossa suhteentapaisessa on roikuttava vaikka hampaat irvessä. Parempi sekin kuin yksin, kauhistus sentään!!!

Vierailija
10/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kuitenkin on varmaan pysähtyä miettimään mikä on hyvin ja sujuu. 

Ja miten paljon vähemmän sitä on kuin sitä mikä ei suju. 

Ja myös sitä mitä molemmat ovat valmiita tekemään tullakseen toista vastaan siinä mikä toisesta tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. 

Vierailija
11/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että suurin osa miehistä vain tarvitsee vaimon/naisen, joka elättää itsensä, hoitaa (iloisesti ja hymyillen) kodin ja lapset ja tarjoaa päivän päätteeksi seksipalveluita miehelle.

Eron jälkeen nämä miehet haluavat suhteen, jossa ei ole ylimääräistä draamaa - ja etsivät iloisen ja hymyilevän naisen, joka hoitaa kodin (ja hoitaa miehenkin lapsia vuoroviikoin) ja tarjoaa päivän päätteeksi seksipalveluita miehelle.  

Kotityöt meillä menee aika hyvin tasan ja mies tienaa lähes yhtä paljon, kuin minäkin ja yhteistaloudessa ollaan.. että en kai nyt täysin ole hyväksikäytetty. Mutta kyllä tunne on, että olen enemmän hyödyllinen, kuin arvostettu.

ap

Vierailija
12/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te olette eri luonteisia. Itse en halua lahjoja mieheltäni kun en halua mitään turhaa roinaa ja esim. koruni haluan valita itse. Myös mies mieluusti itse valitsee esim. vaatteensa ja harrastusvälineensä eikä odota minulta lahjoja. Ennen koronarajoituksia kyllä suurin piirtein vuorotellen tarjosimme toisillemme elokuvateatteri-illan tai ravintolaillallisen.

Vierailija
13/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap naisena odottaa käsi ojossa. Hohhoijaa 

Vierailija
14/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on hyvin tyytyväinen tässä suhteessa ja ihmettelee, mitä olen vailla. Hän painottaa, että arki sujuu, ei ole riitoja ja on seksiä. Hänen on vaikea ymmärtää, mitä puuttuu. Olen kertonut tosi selkeästi ja esimerkein, millaiset asiat mua ilahduttaisi ja joskus harvakseltaan on käynyt niin, että saan esim joululahjan, jos tällainen keskustelu on käyty esim ihan joulun alla. Jos jonnekin treffeille menosta on kysymys, niin mies sanoo, että voi tulla mukaan, ei ole ongelma, mutta järjestäminen jää mulle. Eihän tämä miehelle ole tärkeää. Hän haluaa sen mutkattoman arjen ilman hössötystä, ruokaa ja seksiä. Olen ostanut hänelle lahjoja, mutta ei hän niistä taida paljon nauttia, vaan kiusaantuu, kun ei ole ostanut mulle.

ap

Jätä se sika. miksi roikut huonossa suhteessa?

Vierailija
15/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies, jolla parisuhteesta puuttuu hellyys ja läheisyys. Muija vaan on kylmä kuin jääpuikko.

Pakko yrittää kestää, kun vielä pieniä lapsia.

Haaveilen paremmasta parisuhteesta.

Vierailija
16/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhraa elämänsä tommosessa ni saa taivaassa autiopaikan

Vierailija
17/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies, jolla parisuhteesta puuttuu hellyys ja läheisyys. Muija vaan on kylmä kuin jääpuikko.

Pakko yrittää kestää, kun vielä pieniä lapsia.

Haaveilen paremmasta parisuhteesta.

Olen varmaan vaimosi, mutta kiitos samoin tunne on molemminpuolinen.

Vierailija
18/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jätä se sika. miksi roikut huonossa suhteessa?

Noh, nytkin se sika siivoaa keittiötä ja käsittääkseni on paljon naisia, joilla tällaiset asiat olisivat ihan lottovoitto. Onhan se aidosti hyvä juttu, kun arki on sujuvaa, meille molemmille. Ja lapsille myös. Pakostakin sitä silti miettii, että kuinka paljon tätä sujuvaa arkea jaksaa arvostaa siinä kohtaa, kun sitä arkea ei enää tehdä lapsille. Se aika tulee yllättävän pian.

ap

Vierailija
19/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanko takia jäät? Ala polyamoriseksi, jos se mies siitä piristyisi, kun tulee kilpailua.

Vierailija
20/49 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku. Koen että romantiikan määritelmä on yhdessä vietettyjä kohottavia hetkiä, esim. auringonlaskussa rantakävely, halaus, kiva katse, joku pieni teko tai asia, yhteiset päämäärät jne. Muuten toisen huomioiminen on kiva ele, esim. kukka tai merkkipäivänä joku kiva asia. Ehkä suhde jossa olisi pelkkä intiimi kanssakäyminen, tulisi mieleen onko toinen sille asialle vain elävä, ettei muulla niin väliä.