"Saanko lainata sun sinistä neuletta?" ja muita kotiväkivallan paljastavia salaisia koodeja
Tästä Ylen artikkelista opit tunnistamaan sekä lukemaan salaisia ja piilotettuja viestejä jotka kertovat kotiväkivallasta sekä myös käyttämään niitä: https://yle.fi/uutiset/3-11883981
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmiset eivät eroa väkivaltaisesta suhteesta vaan keksivät kaikenlaisia koodeja!?!?
Ystäväni joutuu useamman kerran kuukaudessa soittamaan poliisit. Olen tarjoutunut auttamaan taloudellisesti ja maksamaan takuuvuokran, mutta aina hän palaa ukon luokse "kun nyt se lupasi ettei koskaan enää pahoinpitele". Olen luovuttanut. Siinäpähän tapattaa itsensä.
Kun se Markku-Pekka on niin ihana silloin kun se ei lyö... Eli ehkä 10% ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin mies tarvitsee sinistä neuletta?
Se on turvakoodi. Varmaan sitten miehelle pitää olla erilainen juuri hänelle sopiva koodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mies tarvitsee sinistä neuletta?
Se on turvakoodi. Varmaan sitten miehelle pitää olla erilainen juuri hänelle sopiva koodi.
Jos suhde on vielä siinä pisteessä että toinen antaa mennä harrastuksiin/töihin siirtäisin itseni seuraavaan paikkaan. Tavarat ehtii hakea myöhemminkin vaikka kaverin seurassa.
Lumolta pystyy vuokraamaan nopealla aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kaverin kanssa sovittu että koodisana on "Tuutko kahville" mitsä tietää että nyt on tosi kyseessä ja paikalle tarvitaan poliisit. Tällaista kun ei normaasti soitella ja kysellä kavereilta tai edes tutuilta.
Minulla on aika ristiriitaiset tunteet koodisanoista. Jo se, että sellaiset on pitänyt luoda, kertoo siitä, että tilanne on jo nyt mennyt liian pitkälle. Nostan todellakin hattua ihmisille, jotka jaksavat auttaa heitä, joilla ei ole voimia lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Minulla menisi hermot, jos kymmenettä kertaa saisin villapaitaviestejä kaverilta, joka ei siltikään tajuaisi lähteä pois.
Miksi ihmeessä ihmiset eivät eroa väkivaltaisesta suhteesta vaan keksivät kaikenlaisia koodeja!?!?
Ystäväni joutuu useamman kerran kuukaudessa soittamaan poliisit. Olen tarjoutunut auttamaan taloudellisesti ja maksamaan takuuvuokran, mutta aina hän palaa ukon luokse "kun nyt se lupasi ettei koskaan enää pahoinpitele". Olen luovuttanut. Siinäpähän tapattaa itsensä.