Kysymys ylöstempaukseen uskoville tapahtumaan liittyvistä epäloogisuuksista:
Jotkut kristityt suunnat uskovat maailmanlaajuiseen ylöstempaukseen, missä kaikki uskoviaset sekä viattomuuden tilassa olevat lapsetkin katoavat lastenrattaista ja jopa synnytysosastoilta: Esitän muutaman kysymyksen:
1. Jos lapset häviävät tempaushetkellä, miten käy niille lapsille jotka syntyvät sekuntti tempaushetken jälkeen?
2. Miten käy lapsille, jotka ovat tempaushetkellä vielä kohdussa tai ovat juuri samalla hetkellä syntymässä?
Vai olisiko tempaustulkintanne syytä tehdä uusiksi?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylöstempaus ja ylösnousemus on eri asioita.
Mitä eroa niillä on?
Ylöstempaus tarkoittaa sitä mitä hengellisesti maailmassa seuraavaksi odotetaan.
Jeesus tulee taivaan pilviin ja tempaa silmänräpäyksessä häneen uskovat,lapset taivaaseen Karitsan häihin.
Yhdessä jo uskossa kuolleiden kanssa.
Ylösnousemus tarkoittaa että kaikki,maailman lopussa nousee ylös,myös uskomattomat kuolleet haudoistaan .Kaikki eläneet ihmiset jotka ei olleet mukana tempauksessa.
Valtaistuimen Jumalan tuomittavaksi.
Ilmestyskirja mukaan on ensimmäinen ja toinen ylösnousemus. Ja ei-uskovilla ei ole osaa ensimmäiseen ylösnousemukseen:
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin myös niiden sielut, jotka oli teloitettu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat kuluneet loppuun. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Autuaita ja pyhiä ovat ne, joilla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhat vuotta.
Ilm 20:4-6
Ylöstempaus ja ensimmäinen ylösnousemus on sama asia .
Toinen ylösnousemus on kaikki lopulta ruumiineen.
Terminologia kohdillaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu sellaiselle ruumiille, jonka madot ovat kalunneet luita myöten?
Kaikki kuolleet kaikkina aikoina, odottaa maailman lopussa ruumiin ylösnousemista.
Vierailija kirjoitti:
On epäreilua että vaan toiset ihmiset pelastuu ja toiset ei,lällätetään sille että itse pääsee taivaaseen,miksi Jumala tälläisen pelastaisi? Mielestäni on idioottia ajatella että vain Jumalan valitsemat pelastuisi, minulla on Oleg rofgerin näky vihkonen mitä pian tapahtuu ja Mielestäni se on epäreilu tulkinta.
EI siinä ole mitään epäreilua eikä epäselvää. Se on uskovien ylöstempaus ja jos et usko jeesukseen kuka antaa syntisi anteeksi nin he jäävät tänne. Ongelma ihmisellä on että hän ei näe itseään syntisenä eikä tarvitse jumalaa mihinkään. Auttakoon itse itseään.
On hyvä että ap pohtii näitä asioita. Selvästi Jumala kutsuu nyt sinuakin. Suosittelen sinulle hengellistä kirjallisuutta sekä TV 7. Mukavaa kevään jatkoa sinulle.
Jos raskaana ollut temmataan, hän on ikuisesti raskaana Taivasten Valta Kunnassa.
Jeesus palaa takaisin Öljymäelle, näkyvästi ja kuuluvasti. Salainen tempaus ja katoaminen ovat harhaa. Haudat avautuvat ja Jeesuksen omina pois nukkuneet nousevat ylös ensin, sitten elossa ovat uskovat temmataan Herraa vastaan yläilmoihin. Sana ei puhu yhtään mitään Taivaaseen menosta, vaan pyhät hallitsevat Herran Jeesuksen kanssa maan päällä tuhannen vuotta.
Ylösnousemus aiheuttaa fyysisiä oireita. Löytyykö kokemuksia asiasta?
Vierailija kirjoitti:
On epäreilua että vaan toiset ihmiset pelastuu ja toiset ei,lällätetään sille että itse pääsee taivaaseen,miksi Jumala tälläisen pelastaisi? Mielestäni on idioottia ajatella että vain Jumalan valitsemat pelastuisi, minulla on Oleg rofgerin näky vihkonen mitä pian tapahtuu ja Mielestäni se on epäreilu tulkinta.
Ei se ole yhtään epäreilua, sillä kaikilla on nyt vielä vähän aikaa tehdä parannus ja nöyrtyä rukoilemaan Isä Jumalalta apua Jeesuksen nimessä.
Uskovien jutuista tämä tempausasia on aina aivan erityisesti huvittanut. Lähelle pääsevät myös kaikki vedenpaisumustarun selitysyritykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu sellaiselle ruumiille, jonka madot ovat kalunneet luita myöten?
Kaikki kuolleet kaikkina aikoina, odottaa maailman lopussa ruumiin ylösnousemista.
Mahtaa siinä silloin multa pölistä!
Ylöstempaus tarkoittaa sitä mitä hengellisesti maailmassa seuraavaksi odotetaan.
Jeesus tulee taivaan pilviin ja tempaa silmänräpäyksessä häneen uskovat,lapset taivaaseen Karitsan häihin.
Yhdessä jo uskossa kuolleiden kanssa.
Ylösnousemus tarkoittaa että kaikki,maailman lopussa nousee ylös,myös uskomattomat kuolleet haudoistaan .Kaikki eläneet ihmiset jotka ei olleet mukana tempauksessa.
Valtaistuimen Jumalan tuomittavaksi.