Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi mies tuli mun viereen istumaan kaupungilla. N27

Vierailija
17.04.2021 |

Oon 27v nainen, joka istui ulkona eräällä penkillä. Hetken kuluttua mun viereen istui keski-ikäinen mies. Katoin sitä hämilläni, ja se alkoi vaan näpräilemään kännykkäänsä ja yritti piiloutua siihen. Noin kymmenen sekunnin päästä se jatkoi matkaansa.

Siis miksi jotkut tekee tuollaista? Monta kertaa ennenkin joku mua reilusti vanhempi hakeutuu lähelle ja väistelee nolona katsetta, kun katson hämmentyneenä.

Kommentit (273)

Vierailija
81/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on paljon r*iskaajia paikalla. Ap ei ole väittänyt, että mies olisi tehnyt jotain laitonta. Silti teillä on defenssit täysillä ja koette tarvetta v*ttuilla rikosilmoituksen tekemisellä.

Selvästikään ette ymmärrä tuollaista tilannetta, jossa vanhempi mies hakeutuu nuorten lähelle. Se on ärsyttävää, vaikkei se olisikaan laitonta.

Defenssit alas ja aivot päälle.

Vierailija
82/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on haasteellista kun nuoret naiset, nämä uudet maailmanvaltiaat, haluaisivat päättää kuka saa lähestyä, istua samalle penkille, puhua, katsoa, jne.

Kukaan ei saa lähestyä ja puhua häiritsevällä tavalla. Ootko joku ahdistelija, kun et tätä ymmärrä? Jätä naiset rauhaan, varsinkin nuoret.

Ja "häiritsevän" puhumisen, katsomisen ja lähestymisen tietysti määrittelevät yksipuolisesti naiset oman subjektiivisen kokemuksensa perusteella. Eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
84/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on haasteellista kun nuoret naiset, nämä uudet maailmanvaltiaat, haluaisivat päättää kuka saa lähestyä, istua samalle penkille, puhua, katsoa, jne.

Kukaan ei saa lähestyä ja puhua häiritsevällä tavalla. Ootko joku ahdistelija, kun et tätä ymmärrä? Jätä naiset rauhaan, varsinkin nuoret.

Ja "häiritsevän" puhumisen, katsomisen ja lähestymisen tietysti määrittelevät yksipuolisesti naiset oman subjektiivisen kokemuksensa perusteella. Eikö niin?

Siis mikset sä voi jättää ihmisiä rauhaan? Mitä hittoa

Vierailija
85/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt, että tässä olisi joku rikos tapahtunut. Käytös voi olla häiritsevää, vaikkei se olisikaan laitonta. Mulla on liikaa kokemusta vanhoista miehistä, jotka on tulleet juttusille. Miksi vauhkoatte? Ihan outoa.

Ap

Miksi teit tämän aloituksen? Millaisia kommentteja toivoit saavasi? Valittaisitko vauhkoamisesta, jos kaikki kommentointi olisi tyyliin: Kauheaa! Miten se kehtasi? Voi sinua raukkaa! Tuo on niin kamalaa!

Vierailija
86/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo oli ok eikä mitenkään häiritsevää. Ja vitsiksihän tuo oli tarkoitettu. Tosiasia kuitenkin on, että nuo keski-ikäiset miehet tulevat julkisilla paikoilla myös heittämään juttua ja pyytyämään treffeille. Toistuessaan se on kyllä ongelma ja noilta miehiltä toivoisi realistismia siihen, minkä ikäisiä kannattaa lähestyä.

Kyllä se oli häiritsevää. Kerran jopa mun +40v naapuri huuteli mulle kadun toiselta puolelta "hei tyttö, tyttö tyttö!" ihan kännipäissään. Häiritsee kaikki vanhemmat miehet, jotka yrittää ottaa kontaktia flirttimielessä.

Paitsi että aloittajan kertomuksessa kyseinen mies ei ottanut minkäänlaista kontaktia. Penkillä hänellä tietenkin on yhtäläinen oikeus istua kuin ap:lläkin.

Vierailija
87/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähesty nuoria naisia. Se on kirjoittamaton sääntö. En tajua miksi oman isäni ikäiset ukot yrittää lähestyä.

Vierailija
88/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kysymys naisille.

Miksi en saa istua puiston, bussin, tms penkillä rauhassa vaan viereen tulee toisinaan nuori nainen/nuoria naisia jotka räpläävät kännyköitään tai puhuvat kovaäänisesti?

Minulta on kyselty aikaa, reittiä, viime kesänä jopa uusia kenkiäni kommentoitiin kahden nuoren naisen toimesta (iilmeisen seksuaalissävytteisesti, miksi muuten joku kommentoisi vanhemman miehen kenkiä, hyi).

Usein naiset katsovat minuun päin, mikseivät voi katsoa vaikka pilviä tai maata? Ahdistaa tuijottaminen.

Miksi me vanhemmat miehet emme saa olla rauhassa?

Vierailija
89/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lähesty nuoria naisia. Se on kirjoittamaton sääntö. En tajua miksi oman isäni ikäiset ukot yrittää lähestyä.

Päteekö tämä toisin päin?

Kirjoitin juuri kuinka nuoret naiset häiritsevät minua.

Aloitteitakin olen saanut parikymppisiltä naisilta pari kappaletta, olivat 21v ja 23v. Iän puolesta olisin melkein voinut olla heidän isänsä.

Vierailija
90/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla bussissa minun viereeni tuli istumaan arviolta parikymppinen nainen joka jostain syystä tuli istumaan niín lähelle että oli reisi reidessä kiinni. Tilaa olisi kyllä ollut, en edes harrastanut manspreadingiä, tätä kamalinta patriarkaatin tapaa polkea naisten oikeuksia.

Silloin en ajatellut asiasta mitään kun ei ollut katsekontaktia, ehkei vain välittänyt asiasta.

Nyt kaduttaa kun en ottanut valokuvaa ja ilmoittanut poliisille ahdistelusta.

39v K&K-mies.

Saatko jotain nautintoa? Oot kuvottava.

Eipä siinä mitään nautintoa ollut, mieluummin olisin istunut väljemmin.

Totta kai ymmärrän että jos nainen istuu liian lähelle niin minun vikanihan se on. Olisi pitänyt poistua paikalta ja seistä käytävällä. Toisaalta sitten olisin joutunut pyytämään josko nainen antaisi tilaa, mikä olisi ollut pomottelevaa ja vähättelevää käytöstä ja rikos kaikkia maailman naisia kohtaan.

Lupaan kirjoittaa muistilehtiöön 1000 kertaa etei tilanteessa ollut mitään nautinnollista, vaan se oli vastenmielinen (kuten minäkin, mikä sika!!!).

39v K&K-mies.

Turhaan uhriudut. Ihan oikeaa ahdistelua tapahtuu.

Vierailija
91/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla bussissa minun viereeni tuli istumaan arviolta parikymppinen nainen joka jostain syystä tuli istumaan niín lähelle että oli reisi reidessä kiinni. Tilaa olisi kyllä ollut, en edes harrastanut manspreadingiä, tätä kamalinta patriarkaatin tapaa polkea naisten oikeuksia.

Silloin en ajatellut asiasta mitään kun ei ollut katsekontaktia, ehkei vain välittänyt asiasta.

39v K&K-mies.

Totta kai ymmärrän että jos nainen istuu liian lähelle niin minun vikanihan se on. Olisi pitänyt poistua paikalta ja seistä käytävällä. Toisaalta sitten olisin joutunut pyytämään josko nainen antaisi tilaa, mikä olisi ollut pomottelevaa ja vähättelevää käytöstä ja rikos kaikkia maailman naisia kohtaan.

Lupaan kirjoittaa muistilehtiöön 1000 kertaa etei tilanteessa ollut mitään nautinnollista, vaan se oli vastenmielinen (kuten minäkin, mikä sika!!!).

39v K&K-mies.

Kyllä minä sen tiedän ihan omasta kokemuksesta.

39v K&K-mies

Vierailija
92/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin luontopolulla ja viereen tuli istumaan vanhempi eläkeläismies. Hetken katseltuaan alkoi kertoa miten oli just jäänyt leskeksi, oli yksinäinen, oli joskus juoksutoimikunnassa ja rantaheinikon leikkaajana kesätöissä ja paikallisen papiston oppipoikana. Juttua riitti ja riitti ja riitti ja oli selvä että mies kaipasi kovasti juttuseuraa. Surullista mielestäni.

Ja penkillä istuminen ei ole mikään rikos.

No mun viereen on istunut mua paljon vanhempi mies, joka mittaili mua katseellaan päästä varpaisiin. Se oli ahdistavaa.

No se on yks hailee jos on sun mielestä ahdistavaa saa sitä vaikkaa tuijottaa naista rintoihin tai jalkojen väliin. Sit menet pois jos ahdistaa:)

Vierailija
93/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kysymys naisille.

Miksi en saa istua puiston, bussin, tms penkillä rauhassa vaan viereen tulee toisinaan nuori nainen/nuoria naisia jotka räpläävät kännyköitään tai puhuvat kovaäänisesti?

Minulta on kyselty aikaa, reittiä, viime kesänä jopa uusia kenkiäni kommentoitiin kahden nuoren naisen toimesta (iilmeisen seksuaalissävytteisesti, miksi muuten joku kommentoisi vanhemman miehen kenkiä, hyi).

Usein naiset katsovat minuun päin, mikseivät voi katsoa vaikka pilviä tai maata? Ahdistaa tuijottaminen.

Miksi me vanhemmat miehet emme saa olla rauhassa?

Kuinka monta kertaa sinua on lähestynyt itseäsi +20 vuotta vanhempi henkilö flirttimielessä?

Oma vastaukseni: satoja kertoja, jo 16-vuotiaasta lähtien.

Arvaatko, että olenko nainen vai mies?

Vierailija
94/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

39v K&K-mies.

39v K&K-mies.

Aloittaja tapauksessa ei ollut mitään ahdistelua koskapa aloittaja on trolli.

Vierailija
95/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos 40 vuotta täyttänyt mies pyytäää 20 vuotiasta naista treffeille, lasketko sen häiritseväksi puheeksi? Voin kertoa, että 99 prisenttia 20 vuotiasta naisista kokee.

Vierailija
96/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin luontopolulla ja viereen tuli istumaan vanhempi eläkeläismies. Hetken katseltuaan alkoi kertoa miten oli just jäänyt leskeksi, oli yksinäinen, oli joskus juoksutoimikunnassa ja rantaheinikon leikkaajana kesätöissä ja paikallisen papiston oppipoikana. Juttua riitti ja riitti ja riitti ja oli selvä että mies kaipasi kovasti juttuseuraa. Surullista mielestäni.

No mun viereen on istunut mua paljon vanhempi mies, joka mittaili mua katseellaan päästä varpaisiin. Se oli ahdistavaa.

No se on yks hailee jos on sun mielestä ahdistavaa saa sitä vaikkaa tuijottaa naista rintoihin tai jalkojen väliin. Sit menet pois jos ahdistaa:)

Ei saa tuijottaa. Ahdistelu voi olla muutakin kuin fyysistä. Pervo hullu.

Vierailija
97/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

39v K&K-mies.

39v K&K-mies.

Ja mitä enemmän naiset vinkuvat asioista jotka eivät ole minkään lain mukaan ahdistelua, sitä enemmän oikeaa ahdistelua (perseen kouriminen, tissien komentointi, röyhkeät panoehdotukset, jne) vähätellään.

Maailma ei pyöri teidän ympärillänne. Se mikä on ahdistelua, ei määrity teidän omien subjektiivisten kokemuksienne tai tunnetilojenne mukaan. Jos lain sallima käytös tuntuu sinusta ahdistelulta, on se oma ongelmasi.

Vierailija
98/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksi hailee. Tuossa kohtaa on se raja, missä on miehen vastuulla olla käyttäytymättä noin.

Vierailija
99/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni puistojen penkit on tarkoitettu kaiille istumista varten. Ainakin meilläpäin penkit ovat niin pitkiä, että niille sopii useampi henkilö istumaan jopa turvavälein. On aika itsekästä varata koko penkki vain itseleen. Joku muukin voi haluta istua siinä. Erakot, kuten minä, istuvat itsekseen jossain rannoilla tai metsissä.

Vierailija
100/273 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos 40 vuotta täyttänyt mies pyytäää 20 vuotiasta naista treffeille, lasketko sen häiritseväksi puheeksi? Voin kertoa, että 99 prisenttia 20 vuotiasta naisista kokee.

Jos 21v tai 23v nainen pyytää 38/39v miestä treffeille, miksi se lasketaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi