Vainkeskiluokkajutut! Kerätään tähän ketjuun statussymboleita
Kommentit (2007)
Miehellä Tauskin levykokoelma, vinyyleinä.
Kovin katkeran vaikutteinen listaus, etteikö olisi kateutta?
Tämä tuoli ja sitten ukko kuuntelemassa vinyylejä, voiko olla enemmän so 2020's?
Pettäminen. Erään hiihtokeskuksen työntekijänä vuosikausia olleena päällikköjen poikien matkat on kuin exit-sarjasta. Parin viikon päästä tulevat vuorostaan heidän pikkurouvat tyttöjen matkalle. Ensin skumppapäissään huutonauretaan ja nöyryytetään henkilökuntaa. Valokuvien ja hoitojen jälkeen se huutavin nauraja itkee kun Petri aina nus ii täällä muita ja hän ei voi lähteä koska kivitalo. Kaksi muuta lohduttaa niin tekee Jarkko ja Villekin mutkun Audi ja asuste nimeltä lapsi. Se neljäs pyörittää silmiään aikansa ja pokaa ne perinteiset baarin työntekijät mukaansa.
Aamulla kaikki istuu hiljaa ikkunan kokoiset aurinkolasit päässä syömässä puolikasta päärynää. Kivaa on.
Mies, joka on nuoruudessaan ollut omien sanojensa mukaan muukalaislegioonassa, mutta ei osaa sanaakaan ranskaa.
Nainen harrastaa joogaa/pilatesta ja on tiedostava kuluttaja, on ehkä minimalisti tai haluaa muuten tehdä eettisiä valintoja kuluttamisessa.
Lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Matka kerran vuodessa johonkin kivaan ja helppoon etelän lomakohteeseen, mieluiten all inclusive. "Tää on niin ansaittu"
Sitten kuvateksti: mä oon niin lomalla. Kädessä kuoharilasi tai drinkki.
Botox-pistokset säännöllisesti Tiinalla ja Tapella.
Ai vitsi, monet näistä osui meikäläisen perheeseen. Mä tiedostan kyllä että me ei olla mitään rikkaita, eikä uniikkeja lumihiutaleita. Tää on kuulkaa ihan hyvä näin. Nytkin istun sohvalla juomassa kalliimpaa tummapaahto-kahvia Iittalan mukista Lokki-valaisimen alla. :D
Vierailija kirjoitti:
Kia-maasturi, koska Audiin ei ollut varaa.
Tarkoitatko että Audilla on jo yläluokassa? :D
Stockalta luottokortilla ostetut kokoa liian pienet vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi, monet näistä osui meikäläisen perheeseen. Mä tiedostan kyllä että me ei olla mitään rikkaita, eikä uniikkeja lumihiutaleita. Tää on kuulkaa ihan hyvä näin. Nytkin istun sohvalla juomassa kalliimpaa tummapaahto-kahvia Iittalan mukista Lokki-valaisimen alla. :D
Moni kyllä tosiaan osuu.
Just tulin kotiin VW Golfilla ja lapset harrastaa salibandya (Korona tietty vaikeuttaa).
Ja kyllä, valitan harrastuksen kalleutta. Koira tosin puuttuu, koska lasten allergiat.
Kohta juon kahvikupposen terassilla ja laitan saunan ja paljun lämpenee. Ja paljuun tietty otetaan kuoharia ja voi olla, että ladataan kuva Instaan paljuilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia-maasturi, koska Audiin ei ollut varaa.
Tarkoitatko että Audilla on jo yläluokassa? :D
Ei varmasti sitä tarkoita, vaan että rahat loppui vähän kesken keskiluokka-pätemisessä niin piti tyytyä Kiaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen ainakin toisessa polvessa
Puhuu saksaa, ranskaa tms. ylimääräistä isoa kieltä
Aito yhteys johonkin ulkomaahan - opiskellut siellä, asunto siellä, sukua sieltä tms.
Nämä nyt ainakin, jotka olivat enemmänkin yläluokan merkkejä vielä sukupolvi tai pari sitten.
Lasketaanko opiskelijavaihto yliopistossa aidoksi yhteydeksi johonkin ulkomaahan?
Downshiftaus, eli hyväpalkkaisen työn lopettaminen, itsensä tutkiskelu ja etsiminen, tästä kaikesta somettaminen ja vaihtaminen pienipalkkaiseen arvojen mukaiseen työhön. Eli kun hyväpalkkainen myyntijohtaja vaihtoi eräoppaaksi.
Kun taas jos 2000 euroa kuussa tienaava tekee samoin, se ei sisällä samanlaista syvällisyyden viitekehystä, silloin henkilö vain "vaihtoi työhön, jossa jaksaa nyt paremmin". Keskiluokkainen ihminen on siis näissä valinnoissaan aina syvällisempi kuin pienituloinen tai duunari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kyllä tosiaan osuu.
Just tulin kotiin VW Golfilla ja lapset harrastaa salibandya (Korona tietty vaikeuttaa).
Ja kyllä, valitan harrastuksen kalleutta. Koira tosin puuttuu, koska lasten allergiat.Kohta juon kahvikupposen terassilla ja laitan saunan ja paljun lämpenee. Ja paljuun tietty otetaan kuoharia ja voi olla, että ladataan kuva Instaan paljuilusta.
:'D mulla oli myös useampi juttu, myös se palju, mutta en halua että mua tunnistetaan. Toisaalta nämä kuvailut varmaan täyttää 50% suomalaisista :D Eihän se muuten olis keskiluokka 🤷🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen kirjoitellut tähän ketjuun monia asioita, jotka sopii myös itseeni. Ja tiedän kyllä, että minulla on keskiluokkainen maku!:)
Lokki-valaisin keittiössä.