Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainkeskiluokkajutut! Kerätään tähän ketjuun statussymboleita

tuoksuyliherkkä
17.04.2021 |

Lokki-valaisin aloittaa

Kommentit (2007)

Vierailija
41/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki-valaisin keittiössä.

Vierailija
42/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä Tauskin levykokoelma, vinyyleinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitty vaatetus ja käytös

Vierailija
44/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin katkeran vaikutteinen listaus, etteikö olisi kateutta?

Vierailija
45/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuoli ja sitten ukko kuuntelemassa vinyylejä, voiko olla enemmän so 2020's?

Vierailija
46/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen. Erään hiihtokeskuksen työntekijänä vuosikausia olleena päällikköjen poikien matkat on kuin exit-sarjasta. Parin viikon päästä tulevat vuorostaan heidän pikkurouvat tyttöjen matkalle. Ensin skumppapäissään huutonauretaan ja nöyryytetään henkilökuntaa. Valokuvien ja hoitojen jälkeen se huutavin nauraja itkee kun Petri aina nus ii täällä muita ja hän ei voi lähteä koska kivitalo. Kaksi muuta lohduttaa niin tekee Jarkko ja Villekin mutkun Audi ja asuste nimeltä lapsi. Se neljäs pyörittää silmiään aikansa ja pokaa ne perinteiset baarin työntekijät mukaansa.

Aamulla kaikki istuu hiljaa ikkunan kokoiset aurinkolasit päässä syömässä puolikasta päärynää. Kivaa on.

Vierailija
47/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige Ullanlinnanmäkitrenssi.

Vierailija
48/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka on nuoruudessaan ollut omien sanojensa mukaan muukalaislegioonassa, mutta ei osaa sanaakaan ranskaa.

Vierailija
49/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen harrastaa joogaa/pilatesta ja on tiedostava kuluttaja, on ehkä minimalisti tai haluaa muuten tehdä eettisiä valintoja kuluttamisessa.

Lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
50/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka kerran vuodessa johonkin kivaan ja helppoon etelän lomakohteeseen, mieluiten all inclusive. "Tää on niin ansaittu"

Sitten kuvateksti: mä oon niin lomalla. Kädessä kuoharilasi tai drinkki.

Vierailija
51/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox-pistokset säännöllisesti Tiinalla ja Tapella.

Vierailija
52/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi, monet näistä osui meikäläisen perheeseen. Mä tiedostan kyllä että me ei olla mitään rikkaita, eikä uniikkeja lumihiutaleita. Tää on kuulkaa ihan hyvä näin. Nytkin istun sohvalla juomassa kalliimpaa tummapaahto-kahvia Iittalan mukista Lokki-valaisimen alla. :D

Vierailija
53/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kia-maasturi, koska Audiin ei ollut varaa.

Tarkoitatko että Audilla on jo yläluokassa? :D

Vierailija
54/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta luottokortilla ostetut kokoa liian pienet vaatteet.

Vierailija
55/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, monet näistä osui meikäläisen perheeseen. Mä tiedostan kyllä että me ei olla mitään rikkaita, eikä uniikkeja lumihiutaleita. Tää on kuulkaa ihan hyvä näin. Nytkin istun sohvalla juomassa kalliimpaa tummapaahto-kahvia Iittalan mukista Lokki-valaisimen alla. :D

Moni kyllä tosiaan osuu.

Just tulin kotiin VW Golfilla ja lapset harrastaa salibandya (Korona tietty vaikeuttaa).

Ja kyllä, valitan harrastuksen kalleutta. Koira tosin puuttuu, koska lasten allergiat.

Kohta juon kahvikupposen terassilla ja laitan saunan ja paljun lämpenee. Ja paljuun tietty otetaan kuoharia ja voi olla, että ladataan kuva Instaan paljuilusta.

Vierailija
56/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kia-maasturi, koska Audiin ei ollut varaa.

Tarkoitatko että Audilla on jo yläluokassa? :D

Ei varmasti sitä tarkoita, vaan että rahat loppui vähän kesken keskiluokka-pätemisessä niin piti tyytyä Kiaan.

-eri

Vierailija
57/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen ainakin toisessa polvessa

Puhuu saksaa, ranskaa tms. ylimääräistä isoa kieltä

Aito yhteys johonkin ulkomaahan - opiskellut siellä, asunto siellä, sukua sieltä tms.

Nämä nyt ainakin, jotka olivat enemmänkin yläluokan merkkejä vielä sukupolvi tai pari sitten.

Lasketaanko opiskelijavaihto yliopistossa aidoksi yhteydeksi johonkin ulkomaahan?

Vierailija
58/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downshiftaus, eli hyväpalkkaisen työn lopettaminen, itsensä tutkiskelu ja etsiminen, tästä kaikesta somettaminen ja vaihtaminen pienipalkkaiseen arvojen mukaiseen työhön. Eli kun hyväpalkkainen myyntijohtaja vaihtoi eräoppaaksi.

Kun taas jos 2000 euroa kuussa tienaava tekee samoin, se ei sisällä samanlaista syvällisyyden viitekehystä, silloin henkilö vain "vaihtoi työhön, jossa jaksaa nyt paremmin". Keskiluokkainen ihminen on siis näissä valinnoissaan aina syvällisempi kuin pienituloinen tai duunari.

Vierailija
59/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kyllä tosiaan osuu.

Just tulin kotiin VW Golfilla ja lapset harrastaa salibandya (Korona tietty vaikeuttaa).

Ja kyllä, valitan harrastuksen kalleutta. Koira tosin puuttuu, koska lasten allergiat.

Kohta juon kahvikupposen terassilla ja laitan saunan ja paljun lämpenee. Ja paljuun tietty otetaan kuoharia ja voi olla, että ladataan kuva Instaan paljuilusta.

:'D mulla oli myös useampi juttu, myös se palju, mutta en halua että mua tunnistetaan. Toisaalta nämä kuvailut varmaan täyttää 50% suomalaisista :D Eihän se muuten olis keskiluokka 🤷🏼‍♀️

Vierailija
60/2007 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kirjoitellut tähän ketjuun monia asioita, jotka sopii myös itseeni. Ja tiedän kyllä, että minulla on keskiluokkainen maku!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme