Mikä tunteiden syvenemiseen vaikuttaa? Yritän ymmärtää miehiä
Tapailin monia kuukausia miestä, joka on omien sanojensa mukaan hitaasti lämpenevä. Otin tunteeni esiin viiden kuukauden kohdalla ja hän sitten sanoi, että omat tunteensa ovat menneet kaverillisemmalle linjalle kahden kuukauden aikana, mutta halusi vielä katsella syttyykö roihu. Ei syttynyt. Sanoi, että harmittaa, koska olisimme olleet sopiva pari, koska olimme niin samanlaisia. Eksänsä kanssa alku ollut myös hidas ja jäänyt miettimään, että onko tämä hyvä vai ei, mutta pääsi sen kanssa kriisin yli, mutta minun ei. Mikä tähän vaikuttaa, että tällaisessa tilanteessa tunteet vaan muuttuvat kaverilinjalle? Olinko nyt kertakaikkiaan liian ruma vai mikä homma?
Kommentit (29)
Eli yrititte väsätä väkisin kokoon ihmissuhdetta, koska satuitte saamaan toisenne kiinni?
Olihan niitä ainakin hänen sanojensa mukaan, mutta ihastus ei syventynyt miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Eli yrititte väsätä väkisin kokoon ihmissuhdetta, koska satuitte saamaan toisenne kiinni?
No itse olin häneen ihastunut erittäin paljon ja luulin itseasiassa, että hänkin on minuun kun vietti täällä monia päiviä viikossa putkeen, viestitteli aktiivisemmin kuin minä. Poistettiin kumpikin tinderit, kun hän alkoi kulkea täällä enemmän. Toisaalta huomasin kolmen kuukauden jälkeen pienistä merkeistä, että hän alkoi epäröimään eikä ollut niin hellä enää. Loppuun saakka hän oli kuitenkin aina se, joka ehdotteli näkemiset eikä juttu edes perustunut seksille, kun tehtiin kaikkea muutakin ja sitten jouduinkin friendzonelle.
Käyttäjä1381 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olin häneen ihastunut erittäin paljon ja luulin itseasiassa, että hänkin on minuun kun vietti täällä monia päiviä viikossa putkeen, viestitteli aktiivisemmin kuin minä. Poistettiin kumpikin tinderit, kun hän alkoi kulkea täällä enemmän. Toisaalta huomasin kolmen kuukauden jälkeen pienistä merkeistä, että hän alkoi epäröimään eikä ollut niin hellä enää. Loppuun saakka hän oli kuitenkin aina se, joka ehdotteli näkemiset eikä juttu edes perustunut seksille, kun tehtiin kaikkea muutakin ja sitten jouduinkin friendzonelle.
Ihastuminen kestää noin 4 kuukautta ja sen jälkeen tunteet syvenee rakkaudeksi tai ne muuttuu ystävyydeksi/häviää. Ihastuminen on aivokemiallinen ilmiö. Häneltä vain loppui aivoista hormonit, eivätkä vaihtuneet rakkaushormoneiksi.
Jep, mies oli sun kans loppuajasta koska olit helppoa seuraa, tuttu ja turvallinen. Mutta ei kuitenkaan ihastunut sinuun. Lähtisin ite menee, tuossa käy vielä huonosti. Ite ihastut enemmän ja mies löytää lopen jonkun toisen jonka kaa tunteet syvenee
Minä olen ollut koko elämäni on-off-ihminen. Joko tunteenpalo syttyy välittömästi tai sitä ei tapahdu ikinä. Joskus nuorempana yritin seurustella "ihan kivojen" naisten kanssa, muttei niistä koskaan mitään tullut. Sen sijaan nykyisen suhteen liekit roihahtivat jo ensimmäisillä treffeillä ja hyvin on mennyt jo 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies vain halusi seksisuhdetta kanssasi. Olen kyllä nainen, mutta itse en tuollaisia selityksiä usko alkuunkaan. Tunteita on alusta asti tai sitten niitä ei ole.
Tottakai tunteita voi syntyä myös myöhemmin, ja vaikea kai on alusta asti olla tunteita, kun ei edes vielä tunne toista.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mies oli sun kans loppuajasta koska olit helppoa seuraa, tuttu ja turvallinen. Mutta ei kuitenkaan ihastunut sinuun. Lähtisin ite menee, tuossa käy vielä huonosti. Ite ihastut enemmän ja mies löytää lopen jonkun toisen jonka kaa tunteet syvenee
No tämä juttu lopetettiin jo.
Jos mies sanoo jo heti kättelyssä, että on hidas lämpenemään, niin ei ole kiinnostunut sinusta, eikä etsi parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies vain halusi seksisuhdetta kanssasi. Olen kyllä nainen, mutta itse en tuollaisia selityksiä usko alkuunkaan. Tunteita on alusta asti tai sitten niitä ei ole.
Tottakai tunteita voi syntyä myös myöhemmin, ja vaikea kai on alusta asti olla tunteita, kun ei edes vielä tunne toista.
Sanoinkin olevani nainen, joten en osaa sanoa hitaasti lämpenevien miesten puolesta. Olen aloittanut suhteen vain molemminpuolisista voimakkaista tunteista käsin ja mielestäni olen saanut sitä kautta aika vahvan naisellisen itsetunnon, kun ei ole tarvinnut odotella ja ihmetellä onko toisella tunteita vai ei. Se on sanottu ja sen myös huomaa.
Minusta siis naisen kannattaa varoa tuollaista odottelua. Seksi on miehelle tärkeää ja hyvä yhdessäolo, voi naisellekin olla, mutta rakkaus on kokonaan eri asia. Siinä helposti rikkoo itsensä, jos alkaa odottelemaan tuleeko tästä mitään vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo jo heti kättelyssä, että on hidas lämpenemään, niin ei ole kiinnostunut sinusta, eikä etsi parisuhdetta.
Ei sanonut heti kättelyssä, vasta silloin kun otin tunteeni esiin.
Olen mies ja minäkin olen aina ollut sellainen, että se roihu syttyy heti tai ei ollenkaan. Olen yrittänyt odottaa sitä joskus, jos on ollut hyvää juttuseuraa ja sillä tavalla esimerkiksi älyllinen yhteys naisen kanssa, mutta ei se lopulta muutu intohimoiseksi jos ei se ole sitä ollut alusta saakka. Tarvitseeko sen olla intohimoista? Ehkä ei kaikille, mutta minulle ainakin. Järkipohjalta en lähde parisuhteeseen, se tuntuu tyytymiseltä jonkun tavoitteen saavuttamiseksi, enkä ole niin seurankipeä että se riittäisi.
Minun on hyvin vaikea ymmärtää näitä hitaasti lämpeneviä ihmisiä. Voiko se olla edes todellista, vai onko se vaan sitä, että fyysisesti tuo ihminen ei sytytä, mutta onhan se mukava kun tarkemmin ja pidempään pohdiskelen, joten ollaan sitten? No, hekään eivät varmaan ymmärrä minunlaisiani.
Mulle kävi niin, että fyysinen vetovoima oli molemminpuolin todella vahva. Mies sanoi, että on sitoutumiskammoinen ja hitaasti lämpenevä.
Kuitenkin ihastuttiin kumpikin, oltiin paljon yhdessä ja seksiä oli paljon. Mietin monta kertaa, perustuuko suhde lähinnä siihen. Minun osaltani ehkä enemmän, mies todella vaikutti kiintyvän vähitellen enemmän ja pelkäsi sitä.
Itse olin alusta asti todella ihastunut ja rakastunutkin, mutta tunteet viilenivät, kun mies ei kuitenkaan vastannut niihin edes ajan mittaan ja oli muita ongelmia. Tai oikeastaan en vain jaksanut odottaa, koin olevani varalla. Siihen oli kyllä syytä.
Lopetin suhteen, kun en enää jaksanut. Mies tunnusti jälkeenpäin rakkautensa, ettei vain ollut myöntänyt sitä itselleen eikä muille.
Meni miten meni, oli raskas ja hajottava kokemus, tuntuu pahalta vielä paljon myöhemmin. Hän kohteli minua väärin ja meni paljon rakkautta hukkaan, jäi vain pettymys. Pitää ajatella, ettei vain sovittu yhteen. Yritin liikaa ja kärsin siitä vielä.
Mitä jos yrittäisit ymmärtää kulloinkin sitä ihmisyksilöä, jonka kanssa olet tekemisessä. Tuollaisella asenteella, että "yrität ymmärtää miehiä" ikään kuin miehet olisivat toistensa kopioita, joilla ei ole omia ajatuksia ja tunteita, et tule ymmärtämään ketään.
Kemiaa ei oo miehen puolelta ollut koko aikana. Kun otit asian esille, hän myönsi sen. Tästä miehelle pisteet. Itse en usko mitään hitaasti lämpenemis juttuja. Toisen kans on hyvä olla tai sitten ei. Jos on hyvä olla, sen tietää aikalailla heti.
Vierailija kirjoitti:
Kemiaa ei oo miehen puolelta ollut koko aikana. Kun otit asian esille, hän myönsi sen. Tästä miehelle pisteet. Itse en usko mitään hitaasti lämpenemis juttuja. Toisen kans on hyvä olla tai sitten ei. Jos on hyvä olla, sen tietää aikalailla heti.
Eihän hän tiennyt sitä entisen tyttöystävänsäkkään kanssa heti. Kuulemma ongelmat alkoivat samaan aikaan kun minun kanssani, hänen kanssaan hän pääsi vain kriisistä yli toisinkuin minun ja hän oli THE girl, enkä minä.
Niin tämä the Girl oli liian hyvä menetettäväksi. Sinä et. Turha näitä on pohtia loputtomiin, et olisi voinut tehdä mitään toisin. Aina nää jutut ei mee niinku toivos. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin olevani nainen, joten en osaa sanoa hitaasti lämpenevien miesten puolesta. Olen aloittanut suhteen vain molemminpuolisista voimakkaista tunteista käsin ja mielestäni olen saanut sitä kautta aika vahvan naisellisen itsetunnon, kun ei ole tarvinnut odotella ja ihmetellä onko toisella tunteita vai ei. Se on sanottu ja sen myös huomaa.
Minusta siis naisen kannattaa varoa tuollaista odottelua. Seksi on miehelle tärkeää ja hyvä yhdessäolo, voi naisellekin olla, mutta rakkaus on kokonaan eri asia. Siinä helposti rikkoo itsensä, jos alkaa odottelemaan tuleeko tästä mitään vai ei.
Ja mitähän se rakkaus on? Varsin häilyvä tunne sanoisin.
Siis jos mies sanoi olevansa hitaasti lämpiävä vasta siinä vaiheessa kun totesi ettei niitä syvempiä tunteita tullut niin mies tarinoi ollakseen satuttamatta sinua enempää. Varmaan oli alkuun kiinnostunut, mutta sitten tunteet lerpahtivat eikä viitsinyt sanoa suoraan, että tunteet vaan kuoli eikä nyt napannut. Tai ei edes etsinyt parisuhdetta oikeasti. Yleensä hitaasti lämpiävät sanovat alussa jo, että tunteiden kehittymiseen voi mennä pitkä aika ja tarvitsevat tilaa ja aikaa suhteen kehittymiselle.