Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanna nimeksi?

Vierailija
15.08.2006 |

Mietin näitä " tavisnimiä" . olisi melkein erikoinen tänä päivänä. Sanni on samaa sarjää kuin Helmi ja Aino, mutta Sanna kuulostaa aika kivalle?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikäluokassaan varmaan harvineinen, mitä jotkut täällä pitävät nimen suurimpana etuna.

Itse pidän myös Minnasta.

Vierailija
2/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mietin näitä " tavisnimiä" . olisi melkein erikoinen tänä päivänä. Sanni on samaa sarjää kuin Helmi ja Aino, mutta Sanna kuulostaa aika kivalle?

Ei Sanna nimessä mitään vikaa ole!!Ihan nätti nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv. Sanna

Vierailija
4/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ehkä siitä, että lähipiirissä on paljon Sanna nimisiä, joten se nimi tulee jo korvista ulos.

Vierailija
5/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannoilla, sannalla, sannoille jne.

Vierailija
6/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ulkomaillakaan paljon selitellä:-)

t. Sanna etelästä

Vierailija
7/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. eppuluokkalaisen Sannan äiti :)

Vierailija
8/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannaa voi panna. Näitä kuunnelleena en laittais omalle tytölle

Vierailija
9/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Sannana voin myös todistaa, että se on yleinen nimi minun ikäluokassani. Luokalta löytyi aina vähintään 2 muuta Sannaa itseni lisäksi, mutta nykyisten vauvojen nimenä se on hyvin harvinainen.

Mitä tulee tuohon julma, kamala, mauton ja tylsä, niin kukaan ei vielä tähän ikään ole sanonut että minulla olisi julma, kamala tai mauton nimi. Tylsä ehkä siinä mielessä, että omassa sukupolvessani se on niin yleinen.

Stella tuskin on oikea nimesi, mutta kai sinä silti tiedät, että kaikki Stellat ovat täti-ikäisiä. Tarkoitan tuollaisia päälle 50v, muttei vielä ihan mummoja. Vähän samaa luokkaa kuin joku Sirkka.

stella80:

Sanna on kyllä aika julma ja kamala nimi. Tylsä ja mautonkin.

Johtuu ehkä siitä, että lähipiirissä on paljon Sanna nimisiä, joten se nimi tulee jo korvista ulos.

Vierailija
10/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino ja Helmihän on tosi vanhoja nimiä, jotka on viime aikoina noussut uudestaan pinnalle... Olen luullut että Sanni on paljon tuoreempi tulokas?

Vierailija
11/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin fan!

Vierailija
12/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse Sannana voin myös todistaa, että se on yleinen nimi minun ikäluokassani. Luokalta löytyi aina vähintään 2 muuta Sannaa itseni lisäksi, mutta nykyisten vauvojen nimenä se on hyvin harvinainen.

Mitä tulee tuohon julma, kamala, mauton ja tylsä, niin kukaan ei vielä tähän ikään ole sanonut että minulla olisi julma, kamala tai mauton nimi. Tylsä ehkä siinä mielessä, että omassa sukupolvessani se on niin yleinen.

Stella tuskin on oikea nimesi, mutta kai sinä silti tiedät, että kaikki Stellat ovat täti-ikäisiä. Tarkoitan tuollaisia päälle 50v, muttei vielä ihan mummoja. Vähän samaa luokkaa kuin joku Sirkka.

stella80:

Sanna on kyllä aika julma ja kamala nimi. Tylsä ja mautonkin.

Vierailija
13/13 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aino ja Helmihän on tosi vanhoja nimiä, jotka on viime aikoina noussut uudestaan pinnalle... Olen luullut että Sanni on paljon tuoreempi tulokas?

Helmi-nimisiä alkaa esiintyä sukututkimuksissa tms. n. 1880-/90-luvulta, Sanni-nimisiä on ollut sitä ennenkin.

Ainokin taitaa olla samaa luokkaa Helmin kanssa.

Jos oikein vanhoja nimiä etsii, niitä ovat Liisat ja Pirkot, Annat ja Maijat, Riitat ja Vaput, Kaisat ja Elinat. Sohveja ja Kirstejäkin löytyy, puhumattakaan Kaarinoista ja Marketoista, näin ainakin minun pohjoishämäläisissä esi-äideissäni ennen 1700-lukua.

t. sukututkimuksesta kiinnostunut.