Kuinka auton jumittuneet renkaat saa helposti irroitettua renkaiden vaihdon yhteydessä?
Kävin tänään vaihtamassa alle kesärenkaat. Irrotin pultit mutta renkaat eivät suostuneetkaan hievahtamaan. Jouduin kurottamaan auton alle ja hakkaamaan pitkään kirveen hamarapuolella teräsvanteita, että sain ne liikkumaan ja renkaan lähtemään irti.
Kommentit (64)
Minulla on metrin pituinen putken pätkä. Laitan sen putken rengasavaimeen lisävarreksi. Ja kun asennan uutta rengasta paikalleen, niin laitan tipan vaseliinia pulttiin. Ei ruostu kiinni. Tätä vaseliinia ei kylläkään virallisesti suositella. Mutta olen tehnyt niin vuodesta 1984 lähtien ja hyvin on pultit pysyneet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kysyit ja itse vastasitkin😉
Mietin onko mitään ainetta tai niksipirkka ratkaisua jolla renkaat saisi helpommin irti. Tuskin ne paikallisissa rengasliikkeissäkään hakkaa kirveellä auton vanteita puolta tuntia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Minulla on metrin pituinen putken pätkä. Laitan sen putken rengasavaimeen lisävarreksi. Ja kun asennan uutta rengasta paikalleen, niin laitan tipan vaseliinia pulttiin. Ei ruostu kiinni. Tätä vaseliinia ei kylläkään virallisesti suositella. Mutta olen tehnyt niin vuodesta 1984 lähtien ja hyvin on pultit pysyneet kiinni.
Pultit kyllä lähtee helposti irti jatkovarren kanssa mutta renkaat jäävät joka vuosi kiinni siihen keskiöön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isolla peniksellä kun mätkäyttää kylkeen niin irtosi ainakin meillä kun mies vaihteli renkaita.
Ohhoh, silläkö se vääntää pultit auki? Minulla on vain keskikokoinen penis, joten siksi käytän ihan tavallista rengasavainta.
Tunkkaa auto ylös ennen renkaanvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pultit kyllä lähtee helposti irti jatkovarren kanssa mutta renkaat jäävät joka vuosi kiinni siihen keskiöön.
Ap
Potku renkaan reunaan, niin kyllä se lähtee. Olen myös laittanut siihen keskiön reunaan rasvaa. Sitä vaseliinia voi laittaa vaikka naapurin eukon anaaliin, mutta ei jarrulevyihin. Ollaan tarkkana siellä.
Vierailija kirjoitti:
Tunkkaa auto ylös ennen renkaanvaihtoa.
Säästä työttömyystukesi kortsuihin ettei maailman tyhmyyden tarvitse lisääntyä.
irtooko autoista renkaat , minä olen mennyt autoliikkeeseen aina kun renkaiden kanssa on ollut ongelmia , jokainen uusi auto on ollut aina uusilla renkailla. vaihdatteko te rattiakin yhtä usein.....vaihteitakaan en ole vaihtanut autokoulun jälkeen.
Mulla on vain pieni penis, joten jouduin kääntymään rengasliikkeen apuun..
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kierteet sitä pyörää pidä kiinni, vaan se kartio siinä pultin tyvessä. Sitä ei kannata rasvata, mutta kierteisiin voi laittaa rasvaa, mielellään kuparitahnaa joka kestää lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyit ja itse vastasitkin😉
Mietin onko mitään ainetta tai niksipirkka ratkaisua jolla renkaat saisi helpommin irti. Tuskin ne paikallisissa rengasliikkeissäkään hakkaa kirveellä auton vanteita puolta tuntia. 😂
Rengasliikkeessä voi vapaasti moukaroida rajumminkin kun auto on kunnolla tuettuna ylhäällä. Kotipihassa kun auto keikkuu huteran tunkin varassa ei viitsi kovin voimakkaita otteita käyttää ettei koko viritys romahda alas. Ei tuohon sen kummempaa niksiä ole. Tietysti jos viitsii laittaa vanteen takaisin kiinni, jättää mutterit aivan hivenen löysälle ja ajaa vähän matkaa. Minusta tuo ei silti tunnu järkevältä, parempi vaan moukaroida.
Jatkossa kannattaa yrittää puhdistaa vanteen keskireikä ja uloke johon se tarrautuu autossa. Ehkä noita voisi vaikka öljytä?
Vierailija kirjoitti:
Isolla peniksellä kun mätkäyttää kylkeen niin irtosi ainakin meillä kun mies vaihteli renkaita.
Mutta ei se mälli voitele tarpeeksi, vaikka kuinka mätkäyttelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun laitan syksyllä talvirenkaat alle, niin sipaisen aavistuksen öljyä ( niin vähän ettei leviä mihinkään) niihin kohtiin vanteessa joka koskettaa ja jumiutuu.
Opin kerrasta kun kerran oli niin lujasti tarttuneet kiinni toisiinsa. Keväällä ei samaa käsittelyä ole tarvinnut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Potku renkaan reunaan, niin kyllä se lähtee. Olen myös laittanut siihen keskiön reunaan rasvaa. Sitä vaseliinia voi laittaa vaikka naapurin eukon anaaliin, mutta ei jarrulevyihin. Ollaan tarkkana siellä.
Kenkiminen auttoi eturenkaisiin kun jonkin aikaa jaksoin pahoinpidellä autoani. Takarenkaisiin jouduin käyttämään lyömäasetta lukuisia kertoja päästäkseni haluamaani lopputulokseen. Ensi kerralla haluaisin käyttää hellempiä keinoja takarenkaisiin kuten silittelyä tai hipsuttelua päästäkseni finaaliin.
Ap
Mun mies - joka on iso ja lihaksikas - kyllä sai autosta renkaat irti normaalisti. Ei oo mikään narukäsi. Naapurin narukäsi "mies" tuli katsomaan viereen ja mies teki muutamat ilmapotkut hyypiön edessä, niin valahti valkoseksi ja lähti kotiinsa.
Minä polttelin vaan tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulta irtoaa kyllä kun miehesi läimii sua munalla kylkeen muttei ne renkaat siitä irronneet.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies - joka on iso ja lihaksikas - kyllä sai autosta renkaat irti normaalisti. Ei oo mikään narukäsi. Naapurin narukäsi "mies" tuli katsomaan viereen ja mies teki muutamat ilmapotkut hyypiön edessä, niin valahti valkoseksi ja lähti kotiinsa.
Minä polttelin vaan tupakkaa.
Kun mäkin saisin tollasen miehen kun sulla. Tää nykyinen istuu vaan alalauteella ja piipittää kun joku lintu puhuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Löysää muttereita pari kierrosta ja ajaa vähän matkaa edestakaisin.
Ennen tätä kannattaa suojata vanteiden navat pölykapseleilla ellei muut vanteet, rapa jumittaa ne pahasti.
Löysää muttereita pari kierrosta ja ajaa vähän matkaa edestakaisin.