Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli kun oma lapseni komentaa minua että "Mene töihin!"

Vierailija
16.04.2021 |

Sai jo esiteininä päähänsä että äiti on epänormaali tai outo kun ei käy töissä, liekö kavereiltaan koulussa saanut kuulla jotain ilkkumista. On sen jälkeen jopa itkenyt että miksen ole töissä ja välillä raivoaakin että mene itse töihin jos yritän jotain komentaa. Nimenomaan mies halusi että jään kotiäidiksi eikä nyt enää kun on jo yli 15 vuotta ollut kotona niin en enää työelämään sopeutuisikaan. Kukaan vaan ei varoittanut että oma lapsesi voi vihata sinua vain siksi koska et käy töissä...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me nyt vaan eletään työkeskeisessä eikä perhekeskeisessä yhteiskunnassa, ja tasa-arvon nimissä naisetkin käyvät töissä ja tuovat leipää pöytään. Jos jää kotiäidiksi niin on odotettavissakin että sinua ei arvosteta eikä kunnioiteta pätkän vertaa.

Minä kun luulin että eletään individualistisessa maailmassa, jossa jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään.

Ja äitejä nyt ei arvosteta koskaan. Työssäkäyvä äiti laiminlyö lapsensa, jotka joutuvat tekemään itselleen välipalan koulun jälkeen. Jos äiti tekee oikein uraa, niin hän on itsekäs eikä pysty luomaan kunnollista suhdetta lasten kanssa. Jos äiti on kotona, hän on laiska yhteiskunnan elätti, josta ei ole mitään arvoa muuta kuin se lasten hoito. Kaikki lapsen ongelmat ovat äidin syytä, lasta on hemmoteltu liikaa tai ollaan liian ankaria. Ja niin edelleen. 

Totta. Tämä on syy miksi en aio ikinä, ainakaan Suomessa ryhtyä äidiksi. En ole niin kiinnostunut lisääntymisestä että olisin valmis menettämään ihmisarvoni sen vuoksi. 

Joissakin maissa on täysin normaalia kohdata 70v. "kotiäiti", eivätkä lapset tätä häpeä. Lapsilla on omat juttunsa ja äidillä omansa. Tinderissä saattaa tulla vastaan housewifen hakijoita, ala selaamaan perinteisten maiden Tinderiä.

Vierailija
42/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt rasittaa ettei teini saa koskaan olla omassa rauhassaan. Ymmärrettävää.

Kai sillä teinillä on oma huone, missä äiti ei istu ja nuku vieressä? :D Kai se äiti muutakin tekee ja käy pihalla, syventyy omiin asioihinsa. Ai niin, ei niinkään saa tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos vaikka menisit sinne töihin? Tai vaikka opiskelemaan. Viimeistään kun lapset lentää pesästä niin elämäsi tulee olemaan aika tyhjää. 

Onko sinun elämäsisisältö niin tyhjää, että lasten kotoalento romahduttaa sinut? Otan osaa. Niin voi käydä, kun ei ole koskaan läsnä lapsille ja keskittyy uraansa. Ei silloin aivokapasiteetti riitä mihinkään muuhun, mitä maailma voi pitää sisällään.

Vierailija
44/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on , että työssäkäyvä äiti on lapselle hyvä esimerkki.

Tuntemani kotiäitien lapset ovat menestyneitä urallaan, mutta myös ihania empaattisia ihmisiä. Äitinsä mahdollisti sen, että kestävät elämässä monenlaisia vasstoinkäymisiä ja stressiä. Eivätkä tietenkään halua tehdä samoin kuin äiti. Uratykkien lapset usein haluavat olla mahdollisimman pitkään itse kotona ja läsnä...

Vierailija
45/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera liisa kirjoitti:

Miten niitä töitä saa jos on yli 50 vee? Ei ole tuottanut tulosta vaikka yli vuoden joka viikko lähettelee hakemuksia . Mikä tahansa työ kelpaa.

En tiedä mitä ajat takaa, mutta kukaan oikeasti vastaavassa tilanteessa oleva ei täällä keskustelisi noin. Olet täällä kiusaamassa ja pilkkaamassa kaunaisesti.

Vierailija
46/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkään kotona, tein jotain töitä vähän kotoa käsin, mutta aina siis paikalla. Nyt kun käyn töissä 3-5 päivänä viikossa, saan silti kuulla tuota ”mene töihin” niinä viikkoina, kun teen vain sen 3 tai 4 päivää. Teinit nyt vaan on.

Vierailija
47/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoihan täällä ykski tutustaan joka oli 20 vuotta kotona ennen kuin päätyi lastenhoitajaksi. Lastenhoitaja pystyy helposti erikoistumaan lastentarhaopeksi/nuoriso-ohjaajaksi.

Vierailija
48/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit häpeää vanhempiaan, vaikka olis itse presidentti. Antaa kuule hävetä! Niin minäkin tein nuorena. Aikuisena olen ollut kiitollinen äitini lahjoista ja ”uhrauksista”.

Vierailija
49/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mikä koti_äiti_ on 15-vuotiaan äiti? Eihän toi nyt enää ole mitään muuta kuin töiden välttelyä, siis elämäntapatyötön.

Vierailija
50/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan normisti töissä käyvä äiti. Joskus kun teini ei keksi muuten äksyillä mulle, niin tokasee " mee töihin". Aattelin, että on vaan sellainen angstinen teinikommentti ;)

Vierailija
51/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei ole mikään vapaalippu lusmuiluun. Ennen äitien piti tehdä kolmeakin eri työtä, että saavat lapsensa elätettyä. Nykyään on niin suuret tuet, että voivat jäädä kotiin makaamaan. Ap, en arvosta elämäntapaasi.

Vierailija
52/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla teini-iässä oli huonot välit kotiäitiini, koska hän ei tehnyt mitään mitä olisin voinut kunnioittaa tai edes kiinnostua.

Hänellä ei ollut yhtään harrastusta, ei ystäviä, ei älyllisen kiinnostuksen kohteita, hän teki kaiken kotiäitiyteenkin liittyvän huonosti, ja emotionaalisesti hän oli kylmä ja katkera.

Ei ihmisen elämän sisällöksi voi mitenkään riittää, että tekee yhden epäravitsevan aterian päivässä ja katsoo telkkaria lopun aikaa. Välillä äitini oli pätkätöissä ja oikein puhkesi kukkaan kun oli muutakin tekemistä kuin naapurien kyttääminen.

Vau! Kotiäityydenkin pitäisi olla suorittamista sun mukaan?

Osahan on semmoisia temppuliisoja, että hiukset lähtee päästä.

Kyllähän lapsen kunnioituksen pitää kummuta jostain muusta kuin kotitöiden tekemisistä. Tunnut olevan aivan äitisi tytär, kylmä ja katkera.

Vierailija
53/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta mikä koti_äiti_ on 15-vuotiaan äiti? Eihän toi nyt enää ole mitään muuta kuin töiden välttelyä, siis elämäntapatyötön.

Että nuorempia sisaruksia ei voi olla? :D

Ja vaikka ei olisikaan, niin kotiäiti voi hyvinkin olla. Kyllä sitä kodissa duunia riittää, kun on perhettä. Ei muiden tarvii sitten osallistua.

Vierailija
54/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta on , että työssäkäyvä äiti on lapselle hyvä esimerkki.

Tuntemani kotiäitien lapset ovat menestyneitä urallaan, mutta myös ihania empaattisia ihmisiä. Äitinsä mahdollisti sen, että kestävät elämässä monenlaisia vasstoinkäymisiä ja stressiä. Eivätkä tietenkään halua tehdä samoin kuin äiti. Uratykkien lapset usein haluavat olla mahdollisimman pitkään itse kotona ja läsnä...

Tämä on munkin kokemus. Toki aina poikkeuksia on, mutta niitä on todella harvassa.

Vierailija
55/55 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotonaaina kotitöitä riittää. Töissä käydessä harmittaa, kun koti on vähän sinnepäin. Aina olisi siivottavaa ja tiskattavaa. Ihmiset roskaavat pelkällä läsnäolollaan, tuovat kengissä hiekkaa lattioille, päästä lähtee hiuksua, leivistä muruja, vaatteista nukkahippuja. Villakoirat pyörivät nurkisaa. Pyykkejä on rästissä jatkuvasti. Kylpyhuoneessa riittää pyyhittävää, keittiön kaappien putsaus, uunin putsaus, verhojen vaihdot, mattojen ravistelut, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihdot. Kasvien hoito ja mullan vaihto. Jos on piha, niin ulkotyöt. Jos laittaa ruoan itse, niin siihenkin voi kulua päivässä muutama tunti, jos tekee kunnolla. Ja niin edelleen.

Tuohon kaikkeen on ollut aikaa yleensä vain vuorotteluvapaalla.