Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kk vauvan liikkumisesta

Vierailija
15.08.2006 |

Varaa jaloilleen, jos huvittaa. Etenee lattialla navan ympäri pyörien, työntää käsillä itseään taaksepäin ja vetää eteenpäin. Kurkottelee käsin ylöspäin huonekalujen reunasta. Ei siis ryömi oikeaoppisesti/ konttaa. Terkka huolestui, minä en. Mikä voisi olla vialla, terkalta en saanut vastausta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontaamisen oppiminen on tärkeää aivojen puoliskojen yhteistoiminnan kehityksen kannalta. Ja sillä on vaikutusta motoriikan kehitykseen jatkossa ja jopa lukemaan oppimiseen...

Vierailija
2/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunnen henkkoht montakin lasta, jotka eivät konttaa vielä 11kk. moni lähteekin siitä suoraan kävelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutte yöuniaan menettää. Eli siinä määrin huolestua - eikä vaan todeta, että olipas tyhmä terkkari, kun taulukoihinsa tuijottaa. On totta, että jotkut lapset oppivat myöhemmin - mutta joskus tarvitaan ihan oikeati fysioterapiaa tai muuta apua ja niiden saamiseksi tarvittaessa kannattaa olla valppaana ja itse aktiivinen näinä säästäaikoina.

Vierailija
4/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytti vaan kun ei osannut vastata minulle. Jumpparille ollaan menossa. -ap-

Vierailija
5/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneltä saat varmasti vastauksia.

Vierailija
6/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry kärkevä viestini. Usein kun tällä palstalla mammat pitävät terkkoja tyhminä ja ovat aina sitä mieltä, ettei omissa lapsissa voi olla pienintäkään vikaa. Ja sääliksi käy ne lapset, jotka eivät saa tarvitsemiaan apuja. Mutta teillä kuulostaakin olevan toisin :-)

HYvää jatkoa !

Vierailija
7/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja hyvää jatkoa myös sinulle! -ap-

Vierailija
8/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku haluaisi kommentoida :)? -ap-

Vierailija
9/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi siis etene edes ryömimällä? Nouseeko itse seisomaan?

Meillä on poika 10kk nyt ja on kävellyt jo kuukauden. 5kk alkoi konttaamaan ja 7kk käveli jo tukea vasten vauhdilla!!

Edellinen poika lähes samoin.

Eli kyllä tuossa asiassa täytyy jo tutkimuksia tehdä. Mielestäni olisi pitänyt jo aikaisemmin huolestua. Vie ihmeessä jatkotutkimuksiin, sillähän se asia selviää. Ehkä kyse vain viivästymästä, mutta on aina mahdollista, että takana on jotain vakavampaakin. Ehdottomasti oikein, että terkkari suhtautuu asiaan vakavasti ja laittaa jatkotutkimuksiin! Niin kuuluukin tehdä, vaikka mielestäni terkka on jo vähän myöhässä. Itse olisin laittanut jatkotutkimuksiin jo aikaisemmin.

Hyvää jatkoa teille ja toivottavasti ei lapsella ole mitään vakavampaa. Tutkimuksilla selviää, ei kannata vielä liikaa huolehtia!

Vierailija
10/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö lukenut aloitusta? Vauva vetää käsillä eteenpäin ja työntää taaksepäin, etenee pyörimällä navan ympäri, vetää itseään ylöspäin esim. sohvan reunasta kiinnipitäen. Jalkojen käyttö on laiskaa. En ole huolestunut koska voimaa tytössä on kuin pienessä kylässä ja on kovin eläväinen ja reipas muuten. Vaikuttaa ennemminkin " laiskalta" . -ap-

Vierailija
11/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät todellakaan ole mitään keskiarvolukemia, keskiverto 5kk ei konttaa eikä 9kk kävele. Älä siis puhu niistä kuin ne olisivat joku normisuoritus, kiitos!

Vierailija
12/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kävelee? -ap-

Vierailija
13/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemään ennen 1v ja ryömimään 5kk. minusta tuntuu, etä lapsesi kehittyy ihan normaalisti. mutta ihan hyvä, että ammatti-ihminen arvioi tämän viime kädessä.

älä kuitenkaan usko niitä, jotka kauhistelevat ja sanovat, että lapsesi on kehityksestä jäljessä, koska he eivät tunne/ole nähneet lastasi, eivätkä ole ammattilaisia, vaikka omia lapsia omaavatkin.

Tsemppiä ja halauksia!

Vierailija
14/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten yhtenä päivänä, vähän vajaa 6kk lähti sitten ryömimään ja heti perään konttaamaan. 6kk päivänään nousi seisomaan ja lähti kävelemään tukia pitkin. Nyt vajaa 10kk iässä kävelee ite jotain askelia...

Kerroin tämän sen takia, koska naapurissa sitten taas asuu pari vauvaa, jotka silloin mun lapsen ollessa sen puoli vuotta, olivat 9kk ikäisiä, eivätkä kontanneet, juuri ja juuri ryömivät.

Ja sitten taas yhden kaverin 1v4kk oppi kävelemään -ei vaan ollut aiemmin uskaltanut päästää tuista irti.

Luulen, että jokanen tekee omalla tavallaan, itsekin lähdin 9kk ikäisenä kävelemään. Toisilla vain ei ole turha kiire... :)

Koita kannustaa lasta liikkeelle (leluja kauemmas, ei ihan naaman eteen ;)), joten olisi pakko liikkua... :) Kyllä se siitä! :)

Vierailija
15/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mennä porhaltaa kontaten ja kävelee tukia pitkin. Terkka vertaa heitä koko ajan keskenään vaikka itse viimeiseen asti vältän vertailua. Yksilöistä kuitenkin kyse. Käski mennä molempien kanssa jumpparille, koska " kaksosia katsotaan yhtenä pakettina" ?!? Mutta pianhan tosiaan saamme lisäinfoa, onko jotain vialla. -ap-

Vierailija
16/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut itse kommentoida. Muutaman kerran on sanonut äiti ja isi ja koiramme nimen. Enemmän pidän niitä vahinkoina vielä tässä vaiheessa. Tytön veli ei ole sanonut mitaan " selkeää" . -ap-

Vierailija
17/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ap:n tapauksessa fysioterapian riittävän.. Hyvä että asioihin puututaan! Ja siitä ei missään tapauksessa pidä loukkaantua;)

Vierailija
18/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin puhe tulee hitaammin ja jos keskittyy enemmän jutteluun, niin sitten liikkuminen on hitaampaa...? :)

Meillä tuo pieni ei siis sano mitään selkeetä, pääpääpää on kyllä ihan hyvää puhetta omasta mielestään... :D

/22

Vierailija
19/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu en toki ole loukkaantunut mistään. Hiukan närkästynyt vain, kun th ei osannut vastata kysymyksiini. Lisäksi tuo kaksosten niputtaminen ärsyttää, mutta se ei taas liity aiheeseen. Toivotaan, että " jumppari" osaa asiansa :). -ap-

Vierailija
20/35 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu enpä ole kuullut. Mutta selkeästi huomaa, että tyttö on käden motoriikassa ja puheen kehityksessä edellä veljeään. -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä