Tuntuuko teistä, että Hesarin kuolinilmoitusten määrä on viimeaikoina lisääntynyt?
Kommentit (20)
Samalla tasolla nuo on ollut hesarissa, Aamulehdessä ja Ilkassa. ei muutosta.
Ei tunnu.
Ehkä pääsi sisällä on paha koronamyrsky.
2020 oli vähemmän kuolinilmoituksia. Joku voisi tehdä vertailua.
Joo, viime aikoina on ollut noin 3 aukeamaa per lehti. En tiedä mikä juttu.
Vähentynyt on huomattavasti. Nykyään monet eivät laita ilmoituksia kuolemasta, se on niin kallista ja ihan joutavaa.
Vanhuksia kuolee syksyllä ja keväällä tilastollisesti eniten, oli syy mikä tahansa.
Ne ilmoitukset maksaa niin paljon. Johtuisiko siitä?
Voi olla. Itse olen huomannut, että kasteilmoitukset ovat rajusti vähentyneet viimeisen 10 vuoden aikana, niin sekin voi vaikuttaa. Kun kasteilmoituksia on vähemmän, niin vaikuttaa, että kuolinilmoituksia on enemmän. Ennen kasteilmoituksiakin oli sivullinen tai kaksi, nykyään taitaa olla kourallinen.
Ainakin se on kallista puuhaa. Hesarissa ei julkaista pelkästään uusimaalaisten kuolinilmoituksia.
Jaha. Rokotukset ovat alkaneet kaataa ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vähentynyt on huomattavasti. Nykyään monet eivät laita ilmoituksia kuolemasta, se on niin kallista ja ihan joutavaa.
Toisaalta ehkä nyt laitetaan ilmoitus kun ei voi järjestää hautajaisia kuin ihan lähimpien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Joo, viime aikoina on ollut noin 3 aukeamaa per lehti. En tiedä mikä juttu.
Taidat lukea vain sunnuntain Hesaria.
Ruotsissa oli muuutama kk sitten 2 ja puoli aukiota täynnä kuolin ilmoituksia. Eli sivuissa 5 .
Kun minun tuttava menehtyi luin sen yhteydessä että iso määrä uurnia kuukausikaupalla makaa odottamassa hakijaa / omaista. Merkillistä. Eivät saa siirtää uurnaa ennenkuin joku kysyy perään. Joskushan on haudattava.
Hesarista en tiedä, kun en sitä lue, mutta meidän paikallislehdessä on mun mielestä ollut kuolleita normaalia enemmän jostain helmikuulta lähtien. Nimenomaan vanhuksia. Alkoi lisääntyä rokotusten myötä, onkohan järkevää rokottaa hoivakotivanhuksia? Tai muuten monisairaita vanhuksia. Seurataankohan mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se on kallista puuhaa. Hesarissa ei julkaista pelkästään uusimaalaisten kuolinilmoituksia.
Isäni kuolinilmoitus pienen paikkakunnan lehdessä maksoi järkyttävän summan. Voin kuvitella mitä se maksaa hesarissa.
Vainajan varoista eli kuolinpesästä tuo normaalisti maksetaan. Voi olla, että koronan vuoksi ilmoituksia laitetaan, kun ei voida hautajaisia järjestää eli ”peijaisista” säästyneitä varoja käytetään kuolinilmoitukseen.
2-palstainen ilmoitus sunnuntain Hesarissa maksaa helposti yli tuhat euroa. Sama ilmoitus samalla kielellä sunnuntain Hufvudstadsbladetissa selvästi alle tuhat euroa. Meillä näin: HS 1200 euroa, HBL 800 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni kuolinilmoitus pienen paikkakunnan lehdessä maksoi järkyttävän summan. Voin kuvitella mitä se maksaa hesarissa.
Osanottoni isäsi poismenon johdosta.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä maksoi?
Meillä oli tuo HS 1200, HBL 800.
Kyllä tuntuu