Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Marraskuisten keskiviikko***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viikkoa raudan popsimista takana, eikä hemot olet nousseet yhtään. Olen siis edelleen lukemissa 106 =( Lääkäri sanoi, että ollaan tyytyväisiä ettei alle sadan ole laskenut.

Muuten vointi hyvä. Painonnousu vielä kohtuuden rajoissa ja verenpaineet kunnossa.

Laitan tänään KELAlle paperit menemään ja alan odottelemaan äitiyspakkausta =D Mitenköhän kauan lie kestää?

Kouluikäisille lapsilleni lupasin tehdä vikkokukan keittiön seinälle, kunhan 30 viikkoa tulee täyteen. Sellaisen aamukampa-tyyppisen, josta nyppästään terälehti pois aina kun yksi viikko on täynnä. Siitä lasten on jännä seurailla terälehtien vähenemistä ja vauvan syntymän lahenemistä. Odottavat niin kovasti jo nyt!

Saaga rv27 (+kolme muuta mukulaa ja ukko)

Vierailija
22/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuota on odotettukin, yön aikana satanut niin että maa on ihan märkä. jes!!!

Täällä vointi sama kuin ennenkin, välillä kipuilee ihan hulluna ja välillä halpottaa et pystyy sentäs oleen.

Mun ei ole tarvinnut rautaa syödä ollenkaan koko raskauden ajan hb oli 124 viimeksikin. Painon nousustakin jotain puhetta ollut, niin kolme kiloa on nyt tullut yhteensä.

Ootteko te muut saaneet mitään painoarvioo vauvasta?

Meillä 1,3kg rv 27+6

Noista kivuista niin tiedoksi teille joilla on noita kohdunkannatin ym kipuja niin mulle lääkäri sanoi et nyt näillä viikoilla ja tuonne viikolle 31 kohdun kasvu on suurimmillaan et sit viik 31 jälkeen pitäs vähä helpottaa....no mulla oli näitä edellisessäkin raskaudessa, eikä ne kyllä kadonnu, tai sit kipu vaan vaihtoi paikkaa...vihloi häpyluuta ym. et kun yks lähti niin tuli pari uutta juttua lisää :)

Mites teillä toi kääntyminen kyljeltä toiselle sängyssä? Heräättekö siihen? Mä herään joka kerta ja se on kyllä niin ärsyttävää ja millon on mikäkin paikka puuduksissa :(

Nyt herätteleen neitokaista, poika täytyy viedä eskariin, on muuten tykännyt kovasti olla siellä, ruokakin kuulemma hyvää :))

Tuuli rv 28+1 (jee pian 30)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli keskiviikkoa nyt sitten tänään!

aamulla herättiin meidän esikoisen synttäripäivään ja heti aamulla annettiin lahjoja. 4v poika tilasi syntääriherkuksi jäätelöä ja keksejä- tänään juhlitaan omalla porukalla. ja kolmen päivän päästä on sitten toisen synttärit. sunnuntaina pidetään isommat juhlat joihin tulee vieraita.

eilen vauva sitten virkistyi monen päivän hiljaiselon jälkeen. ihan kunnon jötkylä sen tuntuu olevan. eilen tuli illalla kivuttomia supistuksia 20min välein.

eilen piti katsoa se vitostarinakin. hieman kaunistellultahan tuo tuntui (tunnen noita keskostarinoita suvun kautta), mutta oli kiva katsoa tarina jossa vauvat voivat suurimmaksi osaksi ok.

uusi iso murhe tuli eilen myös: joudun koepaloihin ja yliopistolliseen sairaalaan ihoni kanssa. nyt on kaikki tutkittu mitä ihottautilääkäri voi ja jäljellä enää pari vaihtoehtoa mitä tuo läiskä jalassa voi olla. toinen vaihtoehdoista on t-solu lymfooma. syövän esiasteita nuorena tyttönä sairastaneena olen aika paniikissa. lääkäri lupasi ottaa mut ylimääräsenä potilaana perjantaina ja pistää lähetteen.. mä en ymmärrä miten meitä nyt näin koetellaan. mutta ei auta itku markkinoilla...

mom rv27+5

Vierailija
24/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään ihmeitä ole tapahtunut. Muksut koulussa, mies töissä ja kotona rauha maassa :-)

Jos saisin edes vähän järjesteltyä paikkoja. Vähän kerrallaan hyvä tulee. Nuttua kudon vauvalle ja se on ihan hyvä ajanviete.

Momentille toivon jaksamista: sinua nyt todellakin koko ajan koetellaan. On järkyttävän epäreilua, että vaikeudet kasaantuvat aina samaan ajanjaksoon ja yhdelle ihmiselle/perheelle. Toivotaan, ettei ihottuma olisi sitä mitä pelkäät. Tätä nyt varmaan viimeksi odotit enää lisästressiä aiheuttamaan...

Katsoin myös sen eilisen 4D dokumentin. Aihe kosketti läheltä, sillä kaverini niin ikään synnytti noilla viikoilla keskosen (700g), tosin ihan vain yhden ja sitä rumbaa sivusta seuranneena voin sanoa, että ei ole helppoa...En tiedä, miten kestäisin tuollaista elämää. Kaipa sitä sitten pakon edessä ihminen kestää mitä vain.

Kanelisokeri 26+4

Vierailija
25/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista sulle ja perheellesi kovasti! Ei kyllä ole reilua että noin kovasti koetellaan!!

Niin ja onnittelut teidän synttärisankarille :)

Vierailija
26/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voikin olla näin onnellinen sateesta ja alle 20 asteen lämpötilasta! Kaikenkaikkiaan tuo nukkuminen on mulle tällä hetkellä todella vaikeaa, en vain saa nukuttua, on kuuma, jalat levottomat... turhat asiat pyörii päässä. Viime yönä en kahteen mennessä ollu nukkunut vielä yhtään. Niinpä siis kaikki tekemäni liikkeet herättävät minut. No viime yönä tosin vauvakin oli todella vilkas, osansa kai silläkin valvomiseen.

Voi hiki! Se on todellakin ollu mun riesana. Ei ekaa odottaessa ollu tämmöstä. Sillon se hiki yllätti vasta sen synnytyksen jälkeen siellä laitoksella... mitähän siitäkin vielä tulee!

Saaga, se viikkokukka kuulostaa tosi ihanalta idealta! Varmasti helpottaa isompien lapsien odotusta ja tuo asian " käsinkosketeltavaksi" .

Tuuli81_ kyselit painoarviosta. Mä sain rv 25+4 painoarvioksi ultrassa 780g. Se vastas just viikkoja.

Masussa tosiaan oli eilen illalla ja yöllä ihan mahdoton temmellys menossa. Mihin asentoon lie kääntynyt. Esikoinen aikoinaan hikkas, mutta mielestäni tämä ei. Jotain todella suuria tärähdyksiä tai säpsähdyksiä tapahtui eilen kun pitkän hiljaisuuden jälkeen koko vatsa heilahti yhtäkkiä tosi kovasti. Tais olla vaan vähän isompi potku.

Momentille tosi paljon voimia. Et varmasti tarvitsisi nyt yhtään lisästressin aihetta. Ilmoittelehan sitten mitä lääkärissä sanottiin.

Sarafan rv26+6

Vierailija
27/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä onkin ahdistava ja painostava ilma! Enpäs olis uskonu, että viikkojen odottelun jälkeen sade voikin tehdä tälläsen olon... Tuntuu että yön aikana mulla on yhtäkkiä pamahtanu turvotusta aivan älyttömästi käsiin ja jalkoihin :( Ja lisäksi siihen, olen nukkunut tytön sängyssä (kun tyttö kömpi meidän sänkyä valloittamaan) suht ohuella patjalla, niin olo on kun pahasti hakattu... Lonkka kipeä, jalat ja kädet kun puupökkelöt ja pistelee kauheasti, tuskan hiki, ahdistaa, jne. Olisikohan tuo eilinen ukkonen tosiaan saanut jotenkin mun elimistön ihan sekaisin? Sitähän sanotaan, että esim. ukkosella on paljon synnytyksiä, koska se voi vaikuttaa jotenkin lapsivesien menoon... No, tiedä sitten sitä.

Mutta eipäs nämäkään vaivat ole tosiaan mitään verrattuna MOMENTIN tuskaan :( En voi edes kuvitella miten yhdelle ja samalle ihmiselle voikaan sattua näin paljon samaan aikaan... En voi kun lähettää paljon voimia ja jaksamista teidän perheelle! Toivottavasti kaikki menee lopulta hyvin!!!

Mutta huomenna taas neuvola ja PUNTARI! Ei auta, paino nousee (nyt tullut n. 11-12 kiloa oman puntarin mukaan) ja joudun sitten sokeritestiin... Mutta eiköhän tuosta selvitä :) En varmaan ole ainut siellä käyvä...

Iltatähti rv 29+3 (ei enää pitkä matka kolmeenkymppiiiiiiiiiiin :))

Vierailija
28/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi momentin koettelemusta! Onneksi pääset pian lääkäriin ja saat lähetteen eteenpäin. Kai tieto on aina epätietoisuutta parempi.

Joku kyseli hikoilusta: Kyllä meilläkin on joutunut vaihtamaan lakanoita aika tiuhaan. Hikoilen lähinnä öisin ja rintojen väli on märkä. Ällöttävää! Tavallisesti en juurikaan hikoile, esikoisen kanssa hikoilu iski vasta synnytyksen jälkeisen hormonimyrskyn myötä ja helpotti noin viikossa.

Vauvan painoarviosta taisi kysellä Tuuli. Ultrassa 27+2 kokoarvio oli 1250g - kuulemma vähän yli keskikäyrän. Lääkäri arveli tulokkaan oleva suurempi kuin esikoinen (3700g viikolla 38+5) AUTS! Pitänee alkaa jännittää ponnistusvaihetta vasta lähempänä laskettua aikaa.

Pesänrakennusvietti alkaa jyllätä. Tuli eilen pakottava tarve alkaa muuttaa makuuhuoneemme järjestystä. Mies rassu joutuu tietysti tänäänkin muutostöihin, vaikka sen teenkin itse, mitä jaksan/uskallan. Harmittelen, kun makuuhuone ja työhuone ovat se ja sama... olisipa varaa vielä yhteen tai kahteen huoneeseen... Mieli tekisi myös pestä vauvalle vaatteita. Uudet hankinnat olen jo pessyt. On tainnut livahtaa yli 10 pikkuasua kaappiin, vaikkei ollut tarkoitus juuri mitään hankkia, koska esikoisen tarvikkeet ovat oikein hyväkuntoisia.

Ingefära 28+1

Vierailija
29/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

muistatteko kun maanantaina hämmästelin viikonlopun aikana ilmestyneitä supistuksia. Päätin sitten ottaa neuvoistanne vaarin ja soitin neuvolaan. Neuvolasta laittoivat ajan lääkärille heti seuraavaksi aamuksi, terveydenhoitaja ei voinut tajuta etten ollut soittanut jo aikaisemmin.. Lääkäri määräsikin sitten viikoksi sairaslomalle. Kohdunsuu oli kuitenkin vielä tiukasti kiinni, että sen puoleen kaikki ok. Ihan hyvää tuo sairasloma varmaan tekeekin, vaikken millään olisi halunnut jäädä töistä pois. Eilinen päivä meni taas ihan sängynpohjalla kärvistellessä supistusten kanssa, mutta nyt kun olen maannut noin 20 tuntia putkeen on olokin jo huomattavasti parempi eikä liikkuminen supista enää. Otan nyt kuitenkin vielä sen lääkärinmääräämän viikon ihan rauhallisesti, mies saa hoitaa kotityöt.

Momentti: voimia sulle, todellakin sulle/koko perheelle koitunut kauheasti koettelemuksia.

Muuten ei kummallista, vauva liikkuu hiljakseen mutta varmasti. Ehkä saan kahden vilkkaan lapsen jälkeen rauhallisen lapsen...

Onna 28+4

Vierailija
30/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas momentilla ajateltavaa :( Toivotaan, että molempien asioiden suhteen kävisi parhain päin, vauva saisi lisää päiviä ja viikkoja kohdussa ja koepalassa ei selviäisi mitään ikävää!

Itsellä nämä muiden vaivoihin verrattuna mitättömät selkäkivut jatkuu, ja tavoite olla töissä elokuun loppuun alkaa uhkaavasti näyttää tuhoon tuomitulta. No, ensi viikolla neuvolaan. Ja nyt tiedän jopa sen, miltä ne liitoskivut tuntuu... On se vaan kiva oppia uutta ;) Esikoiselta ei moisia ollut, mutta nyt on sitten niitäkin. Ja selkäkipu minullakin alkanut aina välillä säteillä vasempaan jalkaan vieden sen lähes alta pois. Mutta ei onneksi siis koko ajan, vaan muutamia kertoja päivässä! Vauhti sen kun hiljenee...

Eipäs tässä kai muuta... Toivottavasti tänään sataisi yhtä paljon kuin eilen! Oli oikein ihanaa katsoa ikkunasta kaatosadetta. Minä ainakin (ja jotenkin tuntuu että kaikki te muutkin muruset...) odotan syksyä ja räntäsateita ihan eri innolla kuin vaikkapa viime vuonna ;)

Marrastoive rv 29+3

Vierailija
31/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sisuunnuin niin että marssin sitten yksityiselle lääkärille joka muuten toimii lääkärinä tays:ssa- jonne olisin sen lähetteen saanut. Oma ihotautilääkärini oli tehnyt jonkinlaisen mokan ja ei ollut tunnistanut tätä tautia. eli mulla on harvinainen mutta täysin vaaraton ihomuutos! Lääkäri jolla kävin sanoi että nämä ovat niin harvinaisia että virheitä tulee usein kun lääkärit eivät ole näitä nähneet ja usein sekoitetaan iholymfoomaan.

otti koepalan kuitenkin varuilta, mutta sanoi että hän on näitä nähnyt ennenkin ja voin olla ihan huoletta.

Elämä on ihanaa, vaikka kyllä säikäytti. Ja vaikka tämä keikka lääkärissä maksoi satasen paremman puolen niin kyllä on tämä olotilan sen arvoinen. ihan hirvittää ajatella että olisin joutunut vielä viikkoja odottelemaan taysin kutsun kanssa jne...

Vauvakin on virkeämpi- taitaa äidin ylikierrokset tehdä hänetkin energiseksi. lääkärireissulla supisteli ikävästi, mutta nyt tiukkaa makaamista vain.

No niin. toivottavasti nyt vihdoin loppuu tämä älytön draama eikä uusia tule. meikäläinen makaa kuin lehmä ojassa eikä ota kierroksia enää mistään.

Ja IHANAA jaaritella niistä tavallisista raskausvaivoista. Pistäkääs tulittaen iskiasta ja liitoskipuja niin palailen tähän todellisuuteen

:-DDDDD

(kiitokset tuesta)

Vierailija
32/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että tällainen olo tällä kertaa...

Momentti: onneksi asia selvisi parhain päin!

Itsellä siis tällainen masennuspäivä - mikään ei maita. Ompelin kyllä aamulla tyttöjen mekot (tahtoivat prinsessamekon, mutta en raaskinut valmiita ostaa - nyt tuli hintaa ~4 euroa/2kpl) valmiiksi, mut muutoin on niin masentava olla... Tiedossa miehen 8 päivän työputki, onneksi tytöt välillä päiväkodissakin, mut sit sen päälle viel ens pe lähtee isukki varpajaisiin... Tuntuu ettei itellä ole mitään elämää kodin ulkopuolella... Miehelle yksinäisyydestäni valittaessani, totesi vain ettei ole riitakaveria, kun hän töissä pitkän putken (arvatkaa naurattiko)... tää varmaan menee ohi, kunhan syksy pääsee käyntiin ja kerhot, joissa voi tavata toisia äitejä.. Siis jos saikku jatkuu, niin päästään heti alusta asti mukaan - painon tunne kyllä siihen tahtiin lisääntyy, et tohdin epäillä omaa jaksamistani 8h/pvä - 5pvä/vko, kun nyt jo rasittuu niin helposti... Tosin terkkarikin eilen epäili miun kuntoa työhön...

Joskohan tää masennusvalitus loppuis ;)

Nyt yrittää lähtee tekemään jotain piristävää.... *miettii kuumeisesti, mitä se voi olla*

--Mirpa ja muksiva masukki--

Vierailija
33/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momentti: Ihana kuulla, että ihomuutos luultavasti onkin hyvänlaatuinen. Nyt vaan vaaville rutkasti päiviä/viikkoja siellä masussa. Koitahan lepäillä rauhassa, ehtii sitä vauvan syntymän jälkeen hosua mielin määrin. :)

Oma vointi ollut aivan mahtava. Olen siis ollut saikulla nyt viime parjantaista asti ja olin varmaan levon tarpeessa. Ei kivuliaita supistuksia, ei selkäkipua, uni maittaa ja jaksaa olla hereillä ilman päikkäreitä. Mikä siis ei olis onnistunu viikko sitten. Sairaslomaa on nyt 28.8 asti ja silloin lääkäritarkastus. Toivottavasti päästävät minut takaisin töihin muutamaksi viikoksi.

Onko kellään kokemuksia hobby hallin brio-pinnasängystä? Ajattelin tilata sellaisen. 119¿ Mielipiteitä kaivataan...

Mukavia vointeja marrasmasuille!

Rusina rv 25+6

Vierailija
34/34 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vointi ennallaan tai ehkä olen pikkuisen pirteämpi kuin eilen. Auton osta on jo melko lähellä, ihanaa!

Rusina26: Me ostettiin pari vuotta sitten Brio basic-pinnasänky Hobby hallista ja olen ollut tyytyväinen. Tosin toimitusaika venyi pariin kuukauteen, mutta onneksi tilasin ajoissa.

Nyt ei tule tekstiä millään.. huomiseen!

marrasnasu