Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri käyttää kaikkiin asioihin ihan jumalattamon kauan aikaa! Ihan kaikkiin asioihin menee kolmin kertainen aika muihin ihmisiin verrattuna.

Vierailija
16.04.2021 |

En viitsi paljastaa ammattiamme tai työtämme. En halua, että tunnistetaan. Kuitenkin tässä pääsee hyvin monipuolisesti tekemään asioita asiakkaiden kanssa.

Työkaveri on ihan uskomattoman hidas.
Esimerkiksi:

Ruuan laitossa, pienissä siivouahommissa, roskapussin viennissä yms.
Kaikissa menee ainakin tuplaika muihin verrattuna.

Jopa vessassa käydessä kuppaa moninkertaisesti. Jos muilla menee n. 3-5min vessa käyntiin. Hänellä menee järjestään reilu 10 min.
Jos menee hakemaan varastosta jtn niin ovi on ammolleen auki eikä tyyppiä vain kuulu tulevan ulos.

Ja eilen työkaveri tuli autolla muutaman asiakkaan kanssa n. 15 min ajomatkalta.

Ymmärrän, että ruuhka vaikuttaa, mutta tiesin heidän lähteneen matkaan klo 15:30.

He saapuivat perille klo 16:05. Ymmärrän ruuhka on vaikuttanut jne.. mutta tuossa ihan pakosti jumituttu kuppaamaan johonkin..

Ongelmaisinta tässä on se, että hän minun työparini miltein jatkuvasti ja esimies on ruvennut huomauttelemaan "meidän" hitaudesta, kun on jäänyt pienempiä hommia hoitamatta.

Tuo ihminen on ihan mukava, mutta on varmastikkin ok ottaa puheeksi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin kannattaa lähteä opiskelemaan ja hakeutua johonkin valtion virastoon työhön. Tuolla työtahdilla hän on oikein yli-ihminen niissä hommissa.

t. valtiolla virastossa työskentelevä

Vierailija
42/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei pääse enää työkyvyttömyyseläkkeelle, töissä on käytävä, vaikka ei pystyisi nopeaan tahtiin töitä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen kaveri, ei siis työkaveri, vaan ystävä, jolla kaikki tekeminen, oli se mitä tahansa, kesti kaksi kertaa kauemmin kuin muilta ja joskus kolmekin kertaa.

Vuosikausia mietin syitä, että miksi hän on niin hidas, kun kumminkin hosuu ja touhuaa koko ajan.  Ei todellakaan lepäile eikä lorvaile.  Mutta kaikki asiat vei tolkuttoman kauan aikaa.

Käytiin paljon yhdessä matkoilla, kun hän kuitenkin oli mukava ystävä kaikin tavoin muuten ja kivaa seuraa.  Mutta niin kuin tiedetään, ryhmämatkoilla on pysyttävä aikataulussa.  Minä sain sitten monet kerrat kuulla., miten ollaan hitaita eikä pysytä aikataulussa ja muut saa meidän takia aina odottaa.  Lopulta päätin, että en jää odottamaan tätä ystävääni, vaan olen itse ajoissa.  No sehän sitten hiersi meidän kahden välejä.  

Lopulta vain tajusin sen, että hänen kaikki se kiirehtiminen ja hosumisensa oli sellaista, ettei se tuottanut tulosta.  Hän ei osannut ajanhallintaa.  Eli kuului niihin ihmisiin, jotka ei osaa tehdä kahta asiaa yhtä aikaa.   "Vie mennessäs, tuo tullessas"  -sanonta ei pätenyt häneen.  Kärjistetysti voisi sanoa, että ensin haetaan kynä toisesta huoneesta ja sitten haetaan paperi siitä samasta huoneesta ja kun ne on haettu, haetaan vielä pyyhekumi, samasta paikasta.  Kovalla tohinalla.

Mitään ei koskaan katsottu valmiiksi, vaikka olisi ollut kuinka aikaa ennen johonkin lähtöä.  Vasta kun lähtöaika oli jo käsillä, alkoi tavaroiden etsiminen.  Pitää silittää pusero, joten haetaan se pusero narulta.  Sitten haetaan silityslauta, sitä asennellaan oikeaan asentoon monta kertaa, ei se vieläkään, miten se nyt on noin alhaalla, no nyt on sopiva.  SITTEN vasta laitetaan rauta kuumenemaan.  Ei kun tämä onkin se huonompi rauta, haetaan toinen, missäs se nyt olikaan. Jne.  Jos nuo asiat, pusero, silityslauta ja oikea rauta olisi olleet laitettuna  jo valmiiksi esille hyvissä ajoin, olisi kenties vielä voinut ehtiä ajoissa lähtöön.  Mutta ei.  

Tuskastuttavaa, mutta toisinaan huvittavaa.  Kuvaavaa oli, että kaikki me hänen lukuisat ystävämme tunnistimme tuon.  Ja silti maailman kiltein ja ystävällisin ihminen, jonka kanssa olisi ollut aina mukavaa, ellei tämä ihme hitailu olisi pilannut monta seikkaa.

Vierailija
44/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADD? Adhd? Liittyiskö tollaseen?

Eikös ADHD:ssa asioita tehdä nopeasti ja hetken mielijohteesta?

Ei välttämättä. Minä olen aika hidas tekemään kaikkea koska normaalilla vauhdilla tai kiirehtiessä tulee aina virheitä ja ylimääräistä sotkua. Ärsyttävää noissa kiirehtiöissä on se että sitten kun kiristät omaa tahtiasi nämä alkavat valittaa niistä mokistasi.

Vierailija
45/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä ajateltuna voisi luulla ettei asioden tekemiseen mene kauempaa kuin fyysisesti niiden tekemiseen menee mutta asia ei olekaan näin. Rationaalinen osa aivoista palvelee sisempää eläimellisempää aivojen osaa. Vitkastelu ja välttely vie aikaa eikä siis ole tahdonalaista.

Vierailija
46/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmulaiskurit!

Vierailija
47/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD? Itselläni kyseinen aiheuttaa välillä jumittumista, kun tuntuu että asiat pitää tehdä monta kertaa, niin kauan että tuntuu ”oikealta”.

Vierailija
48/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan on sellaisia todella rauhallisia kaikissa tekemisissään, ellei sitten ole kyse tahallaan hidastelusta.

Eivät osaa olla ripeitä edes tarvittaessa. Samalla hitaudella mennään.

Vierailija
49/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta esimiehellesi ja pyydä, että saisit työparin, jolla on samanlainen (normaali) työtahti kuin sinulla. Nyt sinäkin joudut kärsimään siitä, että parisi on niin hidas, se on todella epäreilua.

Vierailija
50/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitsu kirjoitti:

Mulla on tuollainen työkaveri eikä se minua haittaa. Hän on muuten aivan ihanan empaattinen ja pitää asiakkaat rauhallisina. Annan hänen tehdä omaa osuuttaan ja täydennän hänen tekemisiään. En esim. kuormita häntä työaikana millään pikkuasioilla, jotta ei tule hänen työskentelyään sekoittavia sivujuonteita. Työt ovat joka tapauksessa yhteiset, vaikka tiettyjä vastuualueita onkin henkilöillä, joten tiimin tulos on tärkein, ei yksittäinen työpanos.

näin se pitää käyttäytyä juuri ja henkisesti kypsä aikuinen työkaveri tekee näin. Ap:llä sen sijaan lienee jotain pahasti pielessä kun kellottaa toisten vessakäyntejä ja autoreissuja. Mitä ihmettä se sulla ap kiinnostaa mitä muut tekee silloin kun eivät ole töissä. Voivat harrastaakkin vaikka mitä eikä kaikki halua kertoa omia yksityisasioita ja tekemisiä töissä. Et voi tietää

Vierailija
51/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex töissä eräs hokia "palkka juoksee, minä en".

Vierailija
52/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin paikoissa, joissa on taulukkopalkka, ei vaikuta palkkaa oletko maailman paras vai huonoin työntekijä.

Meillä osa käy veskissä pari-kolme kertaa ja istuu aina jotain 45 minuuttia, eivätkä laske noita edes tauoiksi.

Vierailija
53/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa junnaa varmaan selaamaan kännykkää

Vierailija
54/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla pitää olla se yksi hitain, jota voi sitten päivitellä ja haukkua muiden kesken. Ei kaikki voi olla nopeita. Tee vain työsi niin hyvin kuin osaat, ei se ole sinulta pois. 

Vierailija
55/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. Olen viime aikoina havahtunut monta kertaa kesken työtehtävän, että kuinkakohan kauan olen tätä ruokalappua käärinyt auki tai laittanut tätä samaa roskapussia ämpäriin. Unohdun ajattelemaan ihan muuta kesken kaiken. En ole varma, kestääkö tekemisessäni oikeasti kauan vai tuntuuko minusta vain, että yhtäkkiä herään ikiunesta todellisuuteen, mutta olen kyllä odottanut milloin joku huomauttaa. Pitäisiköhän tästä huolestua.

Vierailija
56/59 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulla on kans tällainen työkaveri. Hitauden takia asiat jäävät niin viime tinkaan, että usein me muut joudutaan sitten häntä auttamaan, jotta tilaus kerkeää ajoissa. Tämä tietty sit sotkee muiden aikataulut. Vessassa kans jumittaa useita kertoja päivässä ja pitkään, luultavasti puhelinta selaa. Pomo on onneksi huomannut tämän, eikä sitä toivottavasti enää kauaa tarvi katsoa ja stressata. Stressiä siitä nimittäin aina tulee, ku pitää hieman seurata kerkeääkö se vai ei...Ja ei, sen työnjälki ole mitään priimaa.

Vierailija
57/59 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin ärsyyntynyt sun puolesta mutta kun luin kommentteja, niin täällä olikin ihan hyviä vasta-argumentteja. Varsinkin tuo palkkaesimerkki.

Kuitenkin jos pomo on maininnut hitaudesta, antaisin kyllä tiedoksi mistä kiikastaa, enkä alkaisi ottamaan omalle kontolleni muiden virheitä/puutteita (enää). Menisin vaikka kahden kesken juttelemaan/mainitsemaan pomolle asiasta. Ehkä pyytäisin toista paria.

Mullakin on ollut laiskuri työparina joka käytti paljon mielikuvista lusmuiluun ja ärsyttihän se kun työt jakautui pahimmillaan 70/30. Lähdin pois sieltä paikasta kun puhuminen ei tehonnut (minun eikä pomon). 

Vierailija
58/59 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitsu kirjoitti:

Mulla on tuollainen työkaveri eikä se minua haittaa. Hän on muuten aivan ihanan empaattinen ja pitää asiakkaat rauhallisina. Annan hänen tehdä omaa osuuttaan ja täydennän hänen tekemisiään. En esim. kuormita häntä työaikana millään pikkuasioilla, jotta ei tule hänen työskentelyään sekoittavia sivujuonteita. Työt ovat joka tapauksessa yhteiset, vaikka tiettyjä vastuualueita onkin henkilöillä, joten tiimin tulos on tärkein, ei yksittäinen työpanos.

näin se pitää käyttäytyä juuri ja henkisesti kypsä aikuinen työkaveri tekee näin. Ap:llä sen sijaan lienee jotain pahasti pielessä kun kellottaa toisten vessakäyntejä ja autoreissuja. Mitä ihmettä se sulla ap kiinnostaa mitä muut tekee silloin kun eivät ole töissä. Voivat harrastaakkin vaikka mitä eikä kaikki halua kertoa omia yksityisasioita ja tekemisiä töissä. Et voi tiet

Ei päde kaikkiin paikkoihin. Ei voi alkaa ymmärtämään ja paapomaan esimerkiksi silloin kun työt alkaa klo xx.xx, olette töissä kahdestaan kuten aina, tilauksia on ihan normaali nn-määrä tai jopa enemmän ja kuorma lähtee maailmalle tasan klo xx.xx. silloin pitää olla valmista ja jos ei meinaa olla niin suurin osa työstä kaatuu sen toisen, nopeamman niskaan. Sama palkka kummallakin.

Ja jos olet vaikka ruokalassa töissä, asiakkaat tulevat ovelle klo 10.30 eikä auta selittelyt miksi vasta puolen tunnin päästä on ruoka valmista kun heillä klo 11.00 se tauko jo päättyy.

Mitä sanotaan ostajalle, entä asiakkaalle jos kuorma ja vaikka se ruoka myöhästyy usein? Kohta voikin laittaa lapun luukulle. 

Mutta ei-aikarajallisessa työssä toki eri asia. Mutta näitä aikarajallisia on myös hyvin paljon. 

Olen tuo joka ylempänä kertoi työkaverin lusmuilusta.

Vierailija
59/59 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat luonteeltaan hitaita ja toiset nopeita. Tämä tekemisen hitaus ei missään nimessä ole älykkyyteen liittyvä juttu. Koska monet hitaat, ehkä jopa hajamielisetkin ovat suorastaan neroja. Nerot eivät välttämättä ole kovin" hyviä "näissä kotiaskareissa.Niitä ei kiinnosta ne niin kuin taviksia. Sanonta" viisas pääsee vähemmällä "on ihan paikkansa pitävä.

Itse sain nuorena esim. kaupan hyllyttämisessä jatkuvasti huomautteluja siitä, miten pitäisi olla jo valmista, kuinka on mennyt jo aika kauan, ja selän takana puhuttiin kuinka hidas olen. 

Paha mielihän noista kommenteista silloin nuorena tuli, se on selvä. Mutta sittemmin huomasin, että pärjään paremmin tarkkuutta vaativassa työssä, kuin ripeyttä vaativassa. Onneksi on eri aloja, jotka vaativat erilaisia taitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän