Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri käyttää kaikkiin asioihin ihan jumalattamon kauan aikaa! Ihan kaikkiin asioihin menee kolmin kertainen aika muihin ihmisiin verrattuna.

Vierailija
16.04.2021 |

En viitsi paljastaa ammattiamme tai työtämme. En halua, että tunnistetaan. Kuitenkin tässä pääsee hyvin monipuolisesti tekemään asioita asiakkaiden kanssa.

Työkaveri on ihan uskomattoman hidas.
Esimerkiksi:

Ruuan laitossa, pienissä siivouahommissa, roskapussin viennissä yms.
Kaikissa menee ainakin tuplaika muihin verrattuna.

Jopa vessassa käydessä kuppaa moninkertaisesti. Jos muilla menee n. 3-5min vessa käyntiin. Hänellä menee järjestään reilu 10 min.
Jos menee hakemaan varastosta jtn niin ovi on ammolleen auki eikä tyyppiä vain kuulu tulevan ulos.

Ja eilen työkaveri tuli autolla muutaman asiakkaan kanssa n. 15 min ajomatkalta.

Ymmärrän, että ruuhka vaikuttaa, mutta tiesin heidän lähteneen matkaan klo 15:30.

He saapuivat perille klo 16:05. Ymmärrän ruuhka on vaikuttanut jne.. mutta tuossa ihan pakosti jumituttu kuppaamaan johonkin..

Ongelmaisinta tässä on se, että hän minun työparini miltein jatkuvasti ja esimies on ruvennut huomauttelemaan "meidän" hitaudesta, kun on jäänyt pienempiä hommia hoitamatta.

Tuo ihminen on ihan mukava, mutta on varmastikkin ok ottaa puheeksi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko miettinyt sitä, että jos tämä sun työkaveris tekeekin asioita ihan normaali vauhtia, mutta sinä itse olet se joka tekee kaiken taas liian nopeasti...

olin tulossa sanomaan ihan samaa! olin itse yhdessä työpaikassa se "hidas" josta työkaveri valitti vaikka oikeasti hän oli se hirveä hätähousu. ärsyttää tyypit jotka tekee kaiken hosuen vaikkei ole oikeasti kiire mihinkään... ja osaan kyllä kiirehtiä itsekin tarpeen tullen mutta tämä hosui hetken ja sitten pyöritteli peukaloitaan kun loppui hommat. toisessa työpaikassa yksi tämmöinen halusi hoitaa sulkemishommat niin ttehokkaasti että kaikilta lähti puolen tunnin palkka kun hän hosui ja hääti asiakkaat pois tosi aikaisin ja pomo päätti että ei teille sitten tarvi maksaa niin pitkää siivousaikaa.

Vierailija
22/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten joillain voi kestää niin kauan. Olen itse tiiminvetäjänä, työmme on puoliksi sellaista suunnittelua ja ideointia, siinä on todella hyvä, että on mahdollisimman erilaisia ihmisiä, rauhallisempi tapaus tuo erilaista näkökulmaa tekemiseen.

Puolet työstä on taas mekaanista suorittamista, lähetä dokumentti asiakkaalle, näytä tiedot järjestelmään, jne. Tässä menee välillä ihan hermot, kun yhdellä menee vähintään se tupla-aika tekemiseen ja usein valittaa epärealistisista aikatauluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko miettinyt sitä, että jos tämä sun työkaveris tekeekin asioita ihan normaali vauhtia, mutta sinä itse olet se joka tekee kaiken taas liian nopeasti...

olin tulossa sanomaan ihan samaa! olin itse yhdessä työpaikassa se "hidas" josta työkaveri valitti vaikka oikeasti hän oli se hirveä hätähousu. ärsyttää tyypit jotka tekee kaiken hosuen vaikkei ole oikeasti kiire mihinkään... ja osaan kyllä kiirehtiä itsekin tarpeen tullen mutta tämä hosui hetken ja sitten pyöritteli peukaloitaan kun loppui hommat. toisessa työpaikassa yksi tämmöinen halusi hoitaa sulkemishommat niin ttehokkaasti että kaikilta lähti puolen tunnin palkka kun hän hosui ja hääti asiakkaat pois tosi aikaisin ja pomo päätti että ei teille sitten tarvi maksaa niin pitkää siivousaikaa.

Mieheni työpaikalla kävi samoin, työaikaa nipistettiin loppupäästä ja samat hommat joihin oli ennen varattu tunti piti suorittaa puolessa tunnissa.

Vierailija
24/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat luonteeltaan hitaita ja toiset nopeita. Tämä tekemisen hitaus ei missään nimessä ole älykkyyteen liittyvä juttu. Koska monet hitaat, ehkä jopa hajamielisetkin ovat suorastaan neroja. Nerot eivät välttämättä ole kovin" hyviä "näissä kotiaskareissa.Niitä ei kiinnosta ne niin kuin taviksia. Sanonta" viisas pääsee vähemmällä "on ihan paikkansa pitävä.

Olen todella älykäs (ainakin lukion k.a. 9.9 perusteella) ja mulla kestää aina alkuun tosi kauan askareissa koska yritän samalla miettiä miten optimoisin työn laadun. Sitten kun rutiini on löytynyt niin olenkin yhtäkkiä tosi tehokas ja ripeä. Joskus vaan uudet tuttavuudet saattaa kuvitella että oon ihan imbesilli kun kestää joku lattian luuttuaminen kauan. Jälki onkin tosin sitten priimaa, en kestä tehdä asioita hutiloiden.

Vierailija
25/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko vaativalla alalla asiantuntijoina?

En voi kertoa tarkemmin koska joku voi tunnistaa minut.

Vierailija
26/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta esimiehellesi ja jos hän ei usko, pyydä välillä jotain muuta työparia. 

Vierailija
27/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esimieskin on asiasta huomauttanut, tuskin on ihan noin. 

Vierailija
28/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän saa sen verran vähän palkkaa ja arvostusta, ettei enempää viitsi elämästään homman eteen uhrata.

Vierailija
29/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen, joka ei kestä tehdä mitään hutiloiden. Tätä tuntuu olevan monien suurpiirteisempien ihmisten vaikea ymmärtää. Ja harrastan myös tuota työvaiheiden ja prosessin optimointia. Lopputulos on priimaa aina kun rutiini on syntynyt.

Vierailija
30/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teen nykyään töitä yksin. Ei en jaksaisi kuunnella napinaa siitä, kuka tekee minkäkin homman niin ja niin hitaasti.

Vierailija
31/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen työtehtäviin kuulumaton jumittaminen ei paranna työn laatua yhtään. Sama suoritus, mutta vaan hitaammin.

Vierailija
32/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpari kirjoittaa kaikki ylös paperille. Ja sitten tekee.

Mulla on sankaluurit päässä, teen työn samalla, kun se tulee esille.

Myyntini on n 5 x suurempi, kuin hänen.

Meille kuuluu yhden raportin tekeminen kuukausittain ja siihen tieto pitää kerätä.

Meillä on tiistait aina hiljaisia päiviä, tiistaisin aina kerään edellusviikon ti - ma myynntit ja viikon päästä uudestaan.

Joka viikko joku tieto puuttuu, joku on väärin ja tällöin on aikaa kerätä ja korjata tiedot.

Joka kuun toka ti meillä on palaveri, johon tämä pitää toimittaa. Itse toimitan raportin viim 2 pv, kollega alkaa tekemään omaansa vasta siinä vaiheessa.

Minä voin tehdä omani työn ohella, kollega on aina poissa linjoilta edellisen päivän ja läheskään aina se ei edes riitä.

Pari krt hän on ollut jopa ko päivänä poissa. On laittanut minulle viestin voitko hoitaa loppuun aamulla, kun klo 15 pitää olla valmiina.

Työ on mahdotonta saada valmiiksi ko aikana yksin.

Innolla odotan taas kesälomaa, kun saan tehdä kollegan selvitykset.

Vierailija
33/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temperamenttiero..

Just näin ja niiiin raivostuttavaa kun itse on nopea ja ahkera ja toinen löntystää ja puuhastelee. Hoputuksellakaan ei saa toiseen lisää vauhtia kun se ei vaan osaa nopeammin tehdä. Itse sitten joutuu tekemään ne mitä kaveri ei ehdi tai saa tehtyä. Sanoisin tuosta ehdottomasti esimiehelle. Oletettavasti sama palkka ja jos työtahti eroaa huimasti niin epäreilua. Sympatiat ap:lle täältä, saman kokeneelta.

Vierailija
34/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen, joka ei kestä tehdä mitään hutiloiden. Tätä tuntuu olevan monien suurpiirteisempien ihmisten vaikea ymmärtää. Ja harrastan myös tuota työvaiheiden ja prosessin optimointia. Lopputulos on priimaa aina kun rutiini on syntynyt.

No ei se sitä tarkoita että jos tekee hitaasti, tekee priimaa :) Itse olen nopea ja teen todella hyvin työni. Toiset vain osaa tehdä asioita nopeammin.  Ajatus kulkee nopeammin ja käden ja silmän yhteistyö pelaa nopeammin.

Vierailija
35/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temperamenttiero..

Just näin ja niiiin raivostuttavaa kun itse on nopea ja ahkera ja toinen löntystää ja puuhastelee. Hoputuksellakaan ei saa toiseen lisää vauhtia kun se ei vaan osaa nopeammin tehdä. Itse sitten joutuu tekemään ne mitä kaveri ei ehdi tai saa tehtyä. Sanoisin tuosta ehdottomasti esimiehelle. Oletettavasti sama palkka ja jos työtahti eroaa huimasti niin epäreilua. Sympatiat ap:lle täältä, saman kokeneelta.

Entä minkälainen työn lopputulos teillä on?

Vierailija
36/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temperamenttiero..

Vahvempi kantaa heikompaa. Vahvuudessamme katsomme heikompia alaspäin ja odotamme heiltä samaa elämän suoriutumista.

Vierailija
37/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda paria. Sano työantajalle ettei työparisi aikatauluista saa syyttää sinua, ja jos syytetään haluat toisen pariksi. Ja se työtoveri ei voi asialle mitään, jotkut ovat hitaampia, ehkä on liian kireä aikataulutus. Usein wc-tilassa ollaan kauemmin se on normaalia tai varastossa. 

Vierailija
38/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon tajunnut että on tuntipalkka.

Vierailija
39/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitsu kirjoitti:

Mulla on tuollainen työkaveri eikä se minua haittaa. Hän on muuten aivan ihanan empaattinen ja pitää asiakkaat rauhallisina. Annan hänen tehdä omaa osuuttaan ja täydennän hänen tekemisiään. En esim. kuormita häntä työaikana millään pikkuasioilla, jotta ei tule hänen työskentelyään sekoittavia sivujuonteita. Työt ovat joka tapauksessa yhteiset, vaikka tiettyjä vastuualueita onkin henkilöillä, joten tiimin tulos on tärkein, ei yksittäinen työpanos.

Lähtöni hoitoalalta alkaa varmistua kun lukee tällaista.. Ihanaa, teen toistenkin työt ja tiimissä toinen tekee tuplat kun joku ei selvitä töistään, jeeeee!

Opiskelija tai osatyökykyinen tai aloittelija on eri asia, koska hän vasta harjoittelee ja tarvitsee neuvoja, mutta itseäni ei kyllä kiinnosta jättää omia taukoja väliiin jonkun muun takia jos työtahti on kiivas. Työpaikka jossa töitä on vähän on eri asia.

Vierailija
40/59 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat luonteeltaan hitaita ja toiset nopeita. Tämä tekemisen hitaus ei missään nimessä ole älykkyyteen liittyvä juttu. Koska monet hitaat, ehkä jopa hajamielisetkin ovat suorastaan neroja. Nerot eivät välttämättä ole kovin" hyviä "näissä kotiaskareissa.Niitä ei kiinnosta ne niin kuin taviksia. Sanonta" viisas pääsee vähemmällä "on ihan paikkansa pitävä.

Olen todella älykäs (ainakin lukion k.a. 9.9 perusteella) ja mulla kestää aina alkuun tosi kauan askareissa koska yritän samalla miettiä miten optimoisin työn laadun. Sitten kun rutiini on löytynyt niin olenkin yhtäkkiä tosi tehokas ja ripeä. Joskus vaan uudet tuttavuudet saattaa kuvitella että oon ihan imbesilli kun kestää joku lattian luuttuaminen kauan. Jälki onkin tosin sitten priimaa, en kestä tehdä asioita hutiloiden.

Minulla ihan sama! Haluan tietää asioiden taustat ja niihin vaikuttavat asiat, eikä vain paahtaa menemään. Lisäksi en ole mitenkään erityisen näppärä vaan enemminkin ajatustyöläinen. Sitten kun homma on selvillä olen tehokkaampi ja parempi kuin moni muu. Mutta nykyään työskentelen alalla jossa pitää olla ns. näpsäkkä ja jossa kyselemistä ja selvittämistä pidetään huonona asiana. Arvaa harmittaako:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi