Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilas piti kokonaista koulua puoli vuotta Päijät-Hämeessä kauhun ja terrorin vallassa, opettajat eivät tehneet mitään

Vierailija
16.04.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8cf4656-2997-4848-a818-9eca6f77cbd1

Tätähän se just on. Ei ne opettajat oikeasti puutu mitenkään. Eikä tullut minulle minään yllätyksenä kyllä tämäkään tapaus.

Kommentit (302)

Vierailija
41/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei se paljoa salapoliisityötä vaatinut. 

Kunta on Sysmä ja pojalla siellä vaikutusvaltaiset vanhemmat. 

Yllättyneitä olivat? 

Vierailija
42/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaista räkänokkaa saatu kuriin? Vai oliko suorat housut ja henkselit. Vai kenties näköalaton kunniatohtori?

sulle rasisti tiedoksi. Ei ollut romani. Ottaako päähän? Mätisäkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi missään ei sanota kunnan nimeä?!

Kärkölä? Hämeenkoski? Heinola? Sysmä? Orimattila? Hollola?????

Todella outoa. Yleensä aina näissä uutisissa on jopa koulu mainuttu, kuten Vantaalla tapahtuneissa jutuissa. Mutta tämän uutisen yhteydessä missään ei mainita. Onko kiusaaja sitten jonkun "tärkeän" henkilön lapsi? 

Sysmä. YLE:n jutussa lukee paikkakunta ja ihmisiäkin on haastateltu. Muut lehdet eivät kerro paikkakuntaa aluepoliiittisista syistä ja luultavasti juuri siksi mitä itse epäilet. 

Vierailija
44/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Älkää tuomitko. Tuo on kansainvälisyyttä, jota ovat kaipailleet Maija Vilkkumaa, Paula Vesala ja Krista Kosonen. Nyt on maailma kylässä.

Mitä sinä valas sekoilet. Kiusaaja on ihan KANTASUOMALAINEN

Vierailija
45/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa. Yleensä aina näissä uutisissa on jopa koulu mainuttu, kuten Vantaalla tapahtuneissa jutuissa. Mutta tämän uutisen yhteydessä missään ei mainita. Onko kiusaaja sitten jonkun "tärkeän" henkilön lapsi? 

Sysmä. YLE:n jutussa lukee paikkakunta ja ihmisiäkin on haastateltu. Muut lehdet eivät kerro paikkakuntaa aluepoliiittisista syistä ja luultavasti juuri siksi mitä itse epäilet. 

Selvitin jo itse mikä kunta, ja selvisi tuokin että olin epäilyjeni kanssa oikeassa. 

En vain ymmärrä, mitä sellaista vahinkoa tänä päivänä voidaan uhrien perheille aiheuttaa, että tällaisesta väkivaltaisesta lapsesta ei ole ilmoitettu mihinkään? 

Vierailija
46/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä joku täällä väittää että poliisin soittaminen on esimiehen vastuulla? Ei ole, se joka on paikalla soittaa, tietysti. Tällaisia tilanteita varten on tietenkin toimintasuunnitelma, jonka kaikki koulun henkilökunnan jäsenet tietää ja toimii sen mukaan? Vai onko?

Tuossa koulussa rehtori on ilmoittanut, että viattomasta leikistä on tehty mediassa rikos, jota ei ole mitään syytä suurennella. Hänen koulussaan ei ole kiusaamista eikä sieltä opettajat soittele oppilaan takia poliisille.

Lisäksi on todettu vanhemmille, että asiaa käsitellään koulusssa, kodeissa siitä ei vaitiolovelvollisuuden vuoksi ole tarpeen puhua.

Rehtorit aina systemaattisesti vähättelee näitä tapauksia.

Vierailija
47/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jonkun paikallisen silmäätekevän lapsi ja nuo opettajatkin pelkää sen takia.

Vierailija
48/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ei se paljoa salapoliisityötä vaatinut. 

Kunta on Sysmä ja pojalla siellä vaikutusvaltaiset vanhemmat. 

Yllättyneitä olivat? 

Tähän mennessä ylänuolten perusteella 4 yllättynyttä näköjään. :D

Vierailija
49/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitin jo itse mikä kunta, ja selvisi tuokin että olin epäilyjeni kanssa oikeassa. 

En vain ymmärrä, mitä sellaista vahinkoa tänä päivänä voidaan uhrien perheille aiheuttaa, että tällaisesta väkivaltaisesta lapsesta ei ole ilmoitettu mihinkään? 

Luultavasti pojan vanhemmat ovat niin vaikutusvaltaisia että koko Sysmän korttitalo romahtaa, tämä tuomio  kostetaan antamalla ihmisille potkuja, lainoja aletaan periä takaisin, virkamiehiä aletaan kiristää. Ihan kuin ei olisi  nyt jo kiristetty.... Kaikki kuin jossain Twin Peaksissa paitsi että tämä on Suomessa 2021

Vierailija
50/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sysmähän tämä on. Jostain syystä en ole lainkaan yllättynyt. nimim. itsekin aikoinaan "oman kylän poikii"...

Vierailija
51/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Älkää tuomitko. Tuo on kansainvälisyyttä, jota ovat kaipailleet Maija Vilkkumaa, Paula Vesala ja Krista Kosonen. Nyt on maailma kylässä.

Juu, ihan niin kuin Koskelankin tyypit olivat ei-suomalaisia. Eiku.. 

Vierailija
52/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluille pitäisi saada vartijat. He tekisivät muit hommia, mutta tarvittaessa hoitaisivat noita tapauksia.

Muut hommat olisi vaikka koulunkäyntiavustajan hommia.

Vierailija
53/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä rehtoriahan ei kiusaamistapaukset muutenkaan kiinnosta. Tapahtumien aikaan Sysmä oli uutisissa koska rehtori puhui "hutsahtavasti pukeutuvista lapsista" joita onkin ihan luonnollista kiusata.

Naurettavaa että täällä väännetään juttua ei-kant4suomalaisten syyksi. Ottakaa nyt jumalauta vähän selvää asioista. :D Tää on samantyylinen keissi kuin Koskela, ei vaan ehditty ihan sinne asti. Kyllä ihan vauvafoorumilaisten omat kultanuppusetkin osaavat.

Vierailija
54/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pojan vanhemmat ovat niin vaikutusvaltaisia että koko Sysmän korttitalo romahtaa, tämä tuomio  kostetaan antamalla ihmisille potkuja, lainoja aletaan periä takaisin, virkamiehiä aletaan kiristää. Ihan kuin ei olisi  nyt jo kiristetty.... Kaikki kuin jossain Twin Peaksissa paitsi että tämä on Suomessa 2021

Mikä taho valvoo kuntien toimintaa? Sinne vaan ilmoitusta toisen perään että tällaista täällä/tuolla.

Ja nyt kuntavaalien aikaan kaikille sysmäläisille tiedoksi, että nyt on se hetki kun vallan on pakko vaihtua.

Vierailija
55/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas riehuu nämä paremmin osaavat. Teillä ei ole mitään tietoa siitä, mitä koulussa on tehty. Koulu on vaitiolovelvollinen. Joo, helppo on sivusta huudella. 

Kerropa sitten kun kerta tiedät, vai onko vain helppo huudella tällaisia. :)

Vierailija
56/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaista räkänokkaa saatu kuriin? Vai oliko suorat housut ja henkselit. Vai kenties näköalaton kunniatohtori?

sulle rasisti tiedoksi. Ei ollut romani. Ottaako päähän? Mätisäkki.

Kielenkäyttösi on rumaa.

Vierailija
57/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa varastettiin vuonna 2010 rahaa koulussa. Muutenkin siis oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa koko peruskoulun ajan, mutta vasta raha-asiasta pääsin rehtorin juttusille. Meinasi ilmoittaa poliisille, mutta ei ilmeisesti koskaan ilmoittanut. Sellasta.

Vierailija
58/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuommoisia mamman mussukoita oli jo 2000-luvun alussa kun itse kävin koulua.

Kaikki tietää ketkä kiusaavat ja ketä kiusataan mutta kukaan ei uskalla tehdä mitään.

Yksi säälittävä kultsipuppeli on erityisesti jäänyt mieleen: Kiusas muita lapsia ja aikuisia, ajeli mopoautolla keskellä kaistoja, niin ettei koulubussit päässyt ohitse, nimitteli muita läskeiksi vaikka itse oli kunnon tankki. Kerran opettajalla meni hermo ja tarrasi tyypin kaulukseen, kun tämä oli taas kerran lällätellyt tunnilla jotain. Pojulta tuli poru ja tutisevan leukansa välistä sopersi, että "mun isi on XX XX ja ammatiltaan ZZ. Kerron sille!! "

Vierailija
59/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taho valvoo kuntien toimintaa? Sinne vaan ilmoitusta toisen perään että tällaista täällä/tuolla.

Ja nyt kuntavaalien aikaan kaikille sysmäläisille tiedoksi, että nyt on se hetki kun vallan on pakko vaihtua.

Aluehallintovirastossa on kuntien koulutointa valvova osasto.

Vierailija
60/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jonkun paikallisen silmäätekevän lapsi ja nuo opettajatkin pelkää sen takia.

Tästä tapauksesta on kirjoitettu aikaisemmin. Tuo pikku kullannuppu sai käräjäoikeudesta 2 vuotta ja 7 kuukautta ehdotonta, joka on kova tuomio tuonikäiselle. Katsoo nyt, onko hovioikeudella kanttia passittaa tuo Keravalle istumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi