Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilas piti kokonaista koulua puoli vuotta Päijät-Hämeessä kauhun ja terrorin vallassa, opettajat eivät tehneet mitään

Vierailija
16.04.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8cf4656-2997-4848-a818-9eca6f77cbd1

Tätähän se just on. Ei ne opettajat oikeasti puutu mitenkään. Eikä tullut minulle minään yllätyksenä kyllä tämäkään tapaus.

Kommentit (302)

Vierailija
201/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tapaus vuosien takaa.

Yläkoulussa oli valtavankokoinen nuori mies. Nosti yli 100 kg penkistä ja kävi jossain ThaiBoxing treeneissä. ÄO ehkä 65. Väkivaltainen luonne ja teki koulussa mitä melkein mitä vaan. Erotettiin välillä koulusta, tuli takaisin. Taas terrori jatkui.

Ainoa, joka sai sen monsterin kuriin tai käyttäytymään tunneilla suurinpiirtein OK, oli yläkoulun miesliikunnanopettaja, joka nosti penkistä enemmän ja oli joku karateka.

Millä tuollaisen ÄOMonsterin ruotuun saa? Opettajat ei pärjää, muut oppilaat ei pärjää. KiVa-koulu on pelkkää p-kaa kaverille, joka ei vaan välitä.

..

Viimeksi ku kuulin, niin tää ÄOMonster oli jonkinsortin automyyjä.

Ihme sinällään, ettei kiven sisällä.

Vierailija
202/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi media halusi tällä tavalla suojella tuota Sysmää?

Samallahan se suojeli sitä rikollistä öykkäriäkin...

En ymmärrä, alkuunkaan.

Minä ymmärrän että uhri voi kärsiä kun vielä vedetään julkisesti rautalankaa perseestä muun pahan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo hirttosilmukkajuttu edes tapahtunut kouluaikana. Kuten ei Koskelan murhakaan. Lisäksi kiusaamisesta ei kerrottu aikuisille ja uhri jatkoi kaveeraamista tekijän kanssa, kuten koskelassakin. Miettikääpä tätä hetki ennen kuin lynkkaatte opettajia.

Usein vapaaajalla ja kouluajalla ei ole mitään eroa. Sama touhu molemmissa olosuhteissa.   Niitä ei siinä mielessä kokonaiskuvassa voi täysin erottaa toisistaan.

Vierailija
204/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaista räkänokkaa saatu kuriin? Vai oliko suorat housut ja henkselit. Vai kenties näköalaton kunniatohtori?

Tulee mm. mieleen spykopaatti tai kotona/suvussa on asiat todella huonosti.

Vierailija
205/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajan on kerran täysin mahdotonta puuttua asiaan, soittaa poliisille ja vaarallisen yksilön pitää vain saada tulla kouluun, niin eikö olisi kuitenkin vastuu ilmoittaa muiden lasten vanhemmille, että siellä liikkuu vaarallinen oppilas? Kyllä minä haluaisin tietää, jos lastani läsnä on väkivallan uhka koulussa. Hän on siellä vaarassa. Järjestäisin jonkun lakon ja kotikoulutuksen yms yms.

Heh heh. Tilanteesta ei saa tietosuojan vuoksi kertoa edes muille opettajille koulun opettajanhuoneessa. Lastensuojeluilmoituksia koulut tekee liukuhihnalta, mutta koulu ei saa ikinä kuulla, että onko lasu johtanut johonkin, tietosuoja nääs.

Miettikää ensi vaaleissa äänestätte, tähän rikollisten ja häiriköiden ja sikailijoiden paapomiseen on saatava loppu. Päätökset tulee poliitikoilta, opettajilla tai rehtoreilla ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan.

Kyllähän heidän on pakko kertoa, jos jotain sattuu koulupäivän aikana. Tämä on mielestäni ihan verrannollinen siihen. Ja he kertoisivat myös, jos lähellä olisi havaittu liikkuvan joku namusetä tms. Eihän oppilaan nimeä tarvitsekaan kertoa.

Ei muuten kerrota. Olen töissä yläkoulussa, jossa sain nyt sattumalta eri palasista yhdistelemällä oppilaiden / vanhempien / reksin tiedonmurusista, että minulla istuu luokassa oppilas, joka on tämän kouluvuoden aikana mm. tuonut veitsen kouluun, järjestänyt useamman joukkotappelun, uhkaillut, kiristänyt, ryöstänyt toisten vaatteita heidän päältään koulupäivän aikana, harrastanut laajaa nettihäirintää, alistanut kavereitaan ja luvannut sitä snäppiin. yms. yms. Hänestä on tehty useita lastensuojeluilmoituksia, useita rikosilmoituksia, rehtori puhuttelee vähän väliä, kiva -koulupalavereja varmaan kymmeniä, huoltajat kutsuttu koululle useasti jne. Me opettajat toki nähdään joka päivä saman tyypin p*rseilyä, mutta kenelläkään muulla ei ole kokonaiskuvaa kuin reksillä ja oppilashuollolla. Ja nämä tahot eivät vietä aikaa kyseisen henkilön kanssa koskaan.

Tällaisia pikku p*skakasoja on joka koulussa. Heitä ei voi poistaa kouluista mihinkään. Oma ratkaisuni on, että alan etsiä itselleni muita hommia. Kouluarki on nykyään ihan p*rseestä, opettaminen on ihan sivuseikka ja lisäksi tällaisista nettikeskusteluista saa vielä lukea jatkuvaa opevihaa kaiken päälle. HOITAKAA ITSE KAKARANNE!

Ja olen tehnyt tätä työtä rakkaudella ja suurella sydämellä yli 20 vuotta. Viimeisen viiden vuoden aikana olen tajunnut, että entistä opettajantyötä ei enää ole, tilalle on tullut joku käsittämätön psyk.hoitaja / poliisi / terapeutti / vartija / sossu / psykologi / kotouttaja yms. paskaduuni, ilman resursseja, koulutusta ja mitään oikeuksia, tietty. Heippa!

Vierailija
206/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun opettajat eivät saa tietää mitään (muuten kuin vahingossa ja salaa), jos joku oppilas on törttöillyt pahasti. Edes pahoinpitelyistä ei saisi oikeasti kertoa. 90% tavallisista kiusaamiskeisseistä ei tule koskaan opettajien yleiseen tietoon. Aina edes luokanvalvojalle ei kerrota.

Olen ottanut riskin ja kertonut oppilaiden tekemisistä muille opettajille, kun olen katsonut tiedon jakamisen tärkeäksi. Olen saanut siitä tietyn maineen muiden opettajien silmissä.

Vierailija
207/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan aikuinen voi piiloutua jonkun poliisin, sosiaalitoimen tms. taakse paeten omaa vastuutaan asiassa. Koulun tulee turvata lapselle turvallinen ympäristö Tällöin jokainen koulun aikuinen on vastuussa siitä, että tuo turvallisuus taataan.

Minkälaisen mallin aikuinen antaa lapselle niin kiusaajalle kuin kiusatulle, mikäli tietoisesti kääntää katseensa pois, ettei vain itse joutuisi tikun nokkaan tai joutuisi tekemään lisätyötä tai mikä kelläkin on syynä omaan käyttäytymiseen. Me tarvitsemme rohkeita, toimeen tarttuvia aikuisia kouluihin, jotka vievät asioita eteenpäin pelkääämättä oman maineensa puolesta. Meidän aikuisten tehtävä on suojella lapsia.

Käsittämätöntä puolustelua myös tällä sivustolla tekemättömyyden puolesta. Niin ja kyllä olen opettaja ja tiedän mistä puhun. Meillä on välineitä käytettävissä, mikäli niitä haluamme käyttää.

En valitettavasti tiedä minkälainen henkilö siellä kirjoittaa mutta on niitä tapoja nähty.   esimerkkinä. porukan hiljentäminen lyömällä nyrkin alapuolella osatonta oppilasta ylhäältä alas päähän hiljentäen koko porukan karatemaisen hiljaa huudon kera.

Tai uhrin laittaminen asemaan joka tuottaa umpikujan.   Ehkä kiusaajankin pahentaen asioita.   Siinä vaiheessa kun pahasti käy ei tiedetä mitä menetettiin.    Ikävä kyllä nämä järjestyksen pitäjät antavat usein pahimman mallin.

Vierailija
208/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan takana on tilaa!

Voi että tämäkin kullannuppu tulee vielä kalliiksi ellei jälkiaborttia suoriteta nyt.

Vierailija
209/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo ja oppivelvollisuus. Jos lapsi joutuu pahasti kiusatuksi koulussa, itse järjestäisin pikaisesti luvan kotikouluun ja sen jälkeen muutto toiseen paikkaan. Sitä ei voi koulu, kunta eikä lastensuojelu estää! Käyttäkää nyt hyvät ihmiset ne mahdollisuudet jotka nyt toisaalta jo löytyy. Ja jos kaikenlainen yhteistyö on vaikeaa niin palkatkaa lakimies prosessiin mukaan.

Vierailija
210/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sysmäläisiä paikalla? Keitä ne vanhemmat on?

Vierailija
211/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla istuu luokassa oppilas, joka on tämän kouluvuoden aikana mm. tuonut veitsen kouluun, järjestänyt useamman joukkotappelun, uhkaillut, kiristänyt, ryöstänyt toisten vaatteita heidän päältään koulupäivän aikana, harrastanut laajaa nettihäirintää, alistanut kavereitaan ja luvannut sitä snäppiin. yms. yms."

Varsinainen herranterttu...!

Vierailija
212/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Luoja, lapsiraukka hakee epätoivoisesti ihmistä joka laittaisi väkivallalle rajat mutta kukaan ei uskalla. Kaikki kärsii.

Suurin osa kiusaajista ei ole mitään lapsiraukkoja vaan ihan ihmishirviöitä.

Sitten "meitä"on valitettavan paljon.     Ei ihme ettei muuttava kollektiivinen vaikutus ulotu kaikkiin.

Me tarvitsemme sylkykuppimme.

Vierailija
213/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajan on kerran täysin mahdotonta puuttua asiaan, soittaa poliisille ja vaarallisen yksilön pitää vain saada tulla kouluun, niin eikö olisi kuitenkin vastuu ilmoittaa muiden lasten vanhemmille, että siellä liikkuu vaarallinen oppilas? Kyllä minä haluaisin tietää, jos lastani läsnä on väkivallan uhka koulussa. Hän on siellä vaarassa. Järjestäisin jonkun lakon ja kotikoulutuksen yms yms.

Heh heh. Tilanteesta ei saa tietosuojan vuoksi kertoa edes muille opettajille koulun opettajanhuoneessa. Lastensuojeluilmoituksia koulut tekee liukuhihnalta, mutta koulu ei saa ikinä kuulla, että onko lasu johtanut johonkin, tietosuoja nääs.

Miettikää ensi vaaleissa äänestätte, tähän rikollisten ja häiriköiden ja sikailijoiden paapomiseen on saatava loppu. Päätökset tulee poliitikoilta, opettajilla tai rehtoreilla ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan.

Kyllähän heidän on pakko kertoa, jos jotain sattuu koulupäivän aikana. Tämä on mielestäni ihan verrannollinen siihen. Ja he kertoisivat myös, jos lähellä olisi havaittu liikkuvan joku namusetä tms. Eihän oppilaan nimeä tarvitsekaan kertoa.

Ei voi, kun pitää ottaa huomioon tämän pikkuisen raukkaparan tietosuoja. Kun se raukkaparka vaan vähän nyt oireilee kuristelemalla. 

Vierailija
214/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...joku käsittämätön psyk.hoitaja / poliisi / terapeutti / vartija / sossu / psykologi / kotouttaja yms. paskaduuni."

Ymmärrän. Tuo tosiaan on jo liikaa vaadittu yhden alan ammattilaiselta.

Vierailija
215/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on sellaisia, että pehmeät keinot eivät tunnu missään. Ne ovat suoranaisia kehotuksia jatkamaan kiusaamista yms.

Heille pitäisi olla selkeästi kovemmat rangaistukset.

No ei.

Rangaistukset ja kovat vain saavat heidät haastamaan lisää.

Kyseessä on haaste taisteluun.

Kuka on kovin.

Pitäisi saada ajatus tai ohjelma heidän päänsä sisään, koska alituinen hyökkäily on käytöshäiriö rauhan aikana.

He olivat kerran sotureita. Heikäläiset ovat meidän turva, kun alkaa hässäkkä.

Heissä on sitä jotakin, mitä meissä nössömmissä ei löydy.

Mitä jos nuo lähetettäisiin vaikkapa Afganistaniin? Siellä olis varmaan heille juuri sopiva paikka. 

Vierailija
216/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koulussa oli myös yksi tällainen kaveri. Näin itse, kun kuristi toista poikaa ylitse neljännen kerroksen kaiteen ja päästi irti vasta, kun kuristetun naama oli ihan punainen ja näytti todella sairaalta.

En kertonut opettajalle. Kyllä ne opettajat tiesivät mitä tämä poika teki, mutta ei niillä ollut halua tarttua asiaan oikeasti.

Olin koulukiusattu ja minuakin tuo poika kiusasi ja pelkäsi joka ikistä päivää 3-9 luokilla.

Onneksi olin todella isokokoinen, vaikka olinkin tyttö, niin se vähän suojasi pahimmalta fyysiseltä kiusaamiselta, vaikka ei toki henkiseltä kiusaamiselta.

Pahoittelut näkemästäsi, mutta jos tuota ei kerrottu aikuisille, eivätkä nähneet, niin ei voineet tietää. KAIKKI pitäisi kertoa, sitten voi syyttää puuttumattomuudesta. Tarkoitukseni ei ole sinua, joka olit lapsi itsekin, syyllistää, mutta aikuisten silmät eivät ehdi joka paikkaan :(

Vierailija
217/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää tästä kiusaajan perheestä enemmän.

Nähtävästi pelko estää kertomasta?

MItä sinä sillä tiedolla teet?      pidät huolen että mahdollisesti täysin osattomien perheen jäsenten elämä revitään julkisesti hajalle.

Vierailija
218/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HOITAKAA ITSE KAKARANNE!"

Tiedät itsekin, että osa ei varmasti hoida... Missään tilanteessa.

Vierailija
219/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö tuollaista räkänokkaa saatu kuriin?"

Ei!

Paitsi ehkä nyt, kun menee lusimaan kiven sisään. Pian on kyllä takaisin vapaalla jalalla.

Vierailija
220/302 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007915068.html

"Oikeuden mukaan tuomittu kärsii sairaudesta, joka vaikeuttaa hänen kykyään asettua toisen ihmisen asemaan tai ymmärtää toisen ihmisen tunteita. Sairauden takia tuomitulla on myös ongelmia oman käyttäytymisen säätelyssä ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämisessä, tuomiossa sanotaan."

Eihän tuo nuori siis todellakaan koulukuntoinen ollut normaalikouluun.. Onko nykyisen integroinnin pakkomielle erityistarpeisten lasten ja nuortenkaan etu, jos ennen vastaava tapaus olisi pienluokalla selvinnyt tiukan valvonnan alla jotenkuten kunnialla, ja normaaliluokalla on kaikkia pelottava psykopaatti ja aidosti vaarallinen.

Ihmettelen samaa. Miksi koko koulu tai vähintäänkin luokka laitetaan kärsimään?

Koska tällä pikku raukkaparka -vesselillä on OIKEUS. Ja se ajaa yli kaikkien muiden oppilaiden oikeuden. Raukkaparka on "erityinen" ja häntä pitää kaikkien ymmärtää ja palvoa. Koska hän on erityinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi