”Uhkapeliriippuvaisten merkitys paikallisten liiketoimintojen mahdollistamisessa on sen verran merkittävä, että emme ole niistä (pelikoneista) luopumassa”
Näin totesi R-kioskien pomo.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/lidlilta-tuli-kova-paatos-nyt-s-ryhma-…
Kommentit (12)
Hyvä kuitenkin, että edes Lidl luopuu näistä. Korona-aikana monet ovat pystyneet irrottautumaan peliautomaateista ja joukossa on ehkä heitäkin, jotka eivät ole edes huomanneet olleensa pahasti addiktoituneita. Nyt jos he haluavat jatkaa pelivapaata elämää, ilman että jokainen kauppareissu sisältää kauhean kamppailun houkutusta vastaan, he voivat käydä Lidlissä tekemässä ruokaostoksensa.
Jossain etelänmaissa ukot kuluttaa aikaansa pelaamalla ulkona jotain lautapelejä.
Tiedättekö, pelaavatko he rahasta?
On aina todella moraalitonta ja törkeää jos bisnes eli raha menee ihmisten hyvinvoinnin edelle. Mutta valitettavasti se on näissä rahapelibisneksissä täysin sallittua. Tämä suututtaa ja ihmetyttää minua kovasti.
perinteistä suomalaista hurskastelua. meillä on paljon isompia ongelmia huumeiden ja alkoholin kanssa mutta aletaan puuttumaan lillukan varsiin eli peli addikteihin. (lisäksi he tuovat paljon verotuloja) kaikki pelikoneet kortilla maksamiseen mitä ne jo melkein onkin ja kortille estot niin siinä se. Zyskowicz juuri hiljattain sanoi mikä kumma siinä on että kaikilta pitää ottaa pois jos muutama ei hallitse elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
On aina todella moraalitonta ja törkeää jos bisnes eli raha menee ihmisten hyvinvoinnin edelle. Mutta valitettavasti se on näissä rahapelibisneksissä täysin sallittua. Tämä suututtaa ja ihmetyttää minua kovasti.
mites tupakka, makeiset, alkoholi? vaikuttavat suoraan terveyteen. tai vaikka pika ruoka? läski tulee anomaa hampurilaista niin onhan se moraalitonta yhtä lailla myydä kuin laittaa pelikone kaupan aulaan.
"Kioskiketju R-kioski ei aio puuttua pelikoneisiin kioskeissaan. R-kioskeille pelikoneet ovat toimitusjohtaja Teemu Rissasen mukaan merkittävä osa kioskien palvelutarjontaa, eikä kioskiketjulla ei ole suunnitelmia pelikoneista luopumiseksi.
”Pelikoneiden merkitys paikallisten liiketoimintojen mahdollistamisessa on sen verran merkittävä, että emme ole niistä luopumassa”, hän sanoo."
Ketjun aloittaja, onko sinulla mitään todisteita siitä että kaikki pelikoneiden käyttäjät ovat uhkapeliriippuvaisia? Itse olen sitä mieltä että heitä on pelaajista vähemmistö.
Menisi moni pieni kauppa ja kiska kiinni ilman veikkauksen tuloja, jopa tuhansia per pelikone.
Tehty rikosilmoitus kunnianloukkauksesta.
Ap, älä lurittele lainauksessa omiasi. Menee uskottavuus.
Vierailija kirjoitti:
Pelikone = uhkapeliriippuvainen?
Tutkimustieto on aika kohorentti sen suhteen, että peliautomaatit ovat kaikkein eniten peliongelmia aiheuttavia uhkapelaamisen muotoja yhteiskunnassa. Myöskin, mikäli ongelmapelaamista halutaan yhteiskunnassa vähentää, tulisi peliautomaatit joko poistaa, tai niiden saatavuutta rajoittaa. Saatavuutta voidaan rajoittaa esim viemällä ne omiin pelisaleihinsa. Nämä eivät ole mielipiteitä.
Holhousta pitää vähentää eikä lisätä. Tämä on mielipide.
Pelikone = uhkapeliriippuvainen?