Ylipaino naisella on sama kuin rahattomuus miehellä= turn off?
Olin aiemmin alipainoinen, sitten lihoin ylipainoiseksi. Nyt olen laihduttanut ja huomannut miten ihmiset suhtautuu eri tavalla minuun. Miehet katsoo niin eri tavalla. Mielestäni nainen ei ole kaunis liian laihana.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielestäni nainen ei ole kaunis liian laihana."
Eikö tämä ole itsestäänselvää? Naisilla tuntuu olevan joku ihme harhaluulo, että miehet kuolaa jotain luusäkkejä. Niitä sellasia vessassa oksentelevia supermalleja, jotka kompastelee catwalkeilla hassuissa asuissa. Ei, kyllä se normaalipaino on paras. Ei liian laiha,ei liian lihava, normaali. Tämä "miehet tykkää laihoista" on joku naisten itsensä keksimä päähänpinttymä.
toinen syy on se, että naiset alkaa pitää normaalipainon standardina bmi 24.9 ja kaikki sen alle on laihoja.
Ei vaan kyllä sen tuolla ulkona liikkuessa näkee ihan omilla silmillään. Mulla on yksi ERITTÄIN hoikka kaveri, painaa reilusti alle 50 kg. Jos minä BMI 22 liikun yksikseni, en saa yhtään katseita, en vaikka olisi punainen kesämekko tms. päällä. Jos olen tuon kaverini seurassa, tajuan että käytännössä kaikki katsovat häntä ja hyvin suuri osa miehistä katsoo sillä silmällä.
Häntä tullaan myös iskemään viikottain, vaikkapa kahvilassa, bussissa tai työpaikalla. Jos lähdemme baariin, häntä isketään ensin joukkoliikenteessä, sitten jonossa, sitten baaritiskillä, sitten pöydässä... Tajuatte jo.
Hän on perusilmeeltään nyrpeä eikä etsi miesseuraa, eli mikään hymyilevä ilme tai katsekontakti ei tätä selitä. Viimeksi ennen koronaa kun olimme ulkona, hän meni pöydän perimmäiseen nurkkaan. Illan aikana kaksi miestä tuli tekemään itseään tykö, ignooraten meidät kolme muuta (normaalipainoista, yhtä nättiä) täysin. Siis tulivat keskeyttämään keskustelumme houkutellakseen tätä laihaa ystävääni pois naisseurastaan, vaikka minkäänlaista signaalia ystäväni ei heille anna.
Olen tätä seurannut useamman vuoden kun liikumme yhdessä, eli ei ole kuvitelmaa tai hänen omaa liioitteluaan. Ja miksi siis? Hän on äärimmäisen laiha. That's it. Hänen rinnallaan minua normaalipainoista pidetään pullukkana.
"yhtä nättiä" eli olette vähänkuin muuten täysiä klooneja, paitsi vain paino eri? Eiköhän siinä ole muitakin juttuja kuin se pelkkä paino. Ja kauneus on aina katsojan silmässä, ei voi sanoa ketään "yhtä nätiksi" ellei sitten ole joku kaksonen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole itsestäänselvää? Naisilla tuntuu olevan joku ihme harhaluulo, että miehet kuolaa jotain luusäkkejä. Niitä sellasia vessassa oksentelevia supermalleja, jotka kompastelee catwalkeilla hassuissa asuissa. Ei, kyllä se normaalipaino on paras. Ei liian laiha,ei liian lihava, normaali. Tämä "miehet tykkää laihoista" on joku naisten itsensä keksimä päähänpinttymä.
Miehet tykkää laihoista, sanoo ylipainoinen, tai yli bmi22 nainen.
Miehet tykkää eniten bmi 19,5-20,5 monen tutkimuksen mukaan, ja tätä edustavat mm lähes kaikki playboy mallit 60-luvulta lähtien. Toisissa tutkimuksissa anneetaan vähän leveämpi skaala, 17-21, jossa alapää on jo alipainon puolella, mutta silloin on yleensä käytetty siluettia tms piirrosta kyselyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toinen syy on se, että naiset alkaa pitää normaalipainon standardina bmi 24.9 ja kaikki sen alle on laihoja.
Ei vaan kyllä sen tuolla ulkona liikkuessa näkee ihan omilla silmillään. Mulla on yksi ERITTÄIN hoikka kaveri, painaa reilusti alle 50 kg. Jos minä BMI 22 liikun yksikseni, en saa yhtään katseita, en vaikka olisi punainen kesämekko tms. päällä. Jos olen tuon kaverini seurassa, tajuan että käytännössä kaikki katsovat häntä ja hyvin suuri osa miehistä katsoo sillä silmällä.
Häntä tullaan myös iskemään viikottain, vaikkapa kahvilassa, bussissa tai työpaikalla. Jos lähdemme baariin, häntä isketään ensin joukkoliikenteessä, sitten jonossa, sitten baaritiskillä, sitten pöydässä... Tajuatte jo.
Hän on perusilmeeltään nyrpeä eikä etsi miesseuraa, eli mikään hymyilevä ilme tai katsekontakti ei tätä selitä. Viimeksi ennen koronaa kun olimme ulkona, hän meni pöydän perimmäiseen nurkkaan. Illan aikana kaksi miestä tuli tekemään itseään tykö, ignooraten meidät kolme muuta (normaalipainoista, yhtä nättiä) täysin. Siis tulivat keskeyttämään keskustelumme houkutellakseen tätä laihaa ystävääni pois naisseurastaan, vaikka minkäänlaista signaalia ystäväni ei heille anna.
Olen tätä seurannut useamman vuoden kun liikumme yhdessä, eli ei ole kuvitelmaa tai hänen omaa liioitteluaan. Ja miksi siis? Hän on äärimmäisen laiha. That's it. Hänen rinnallaan minua normaalipainoista pidetään pullukkana.
"yhtä nättiä" eli olette vähänkuin muuten täysiä klooneja, paitsi vain paino eri? Eiköhän siinä ole muitakin juttuja kuin se pelkkä paino. Ja kauneus on aina katsojan silmässä, ei voi sanoa ketään "yhtä nätiksi" ellei sitten ole joku kaksonen.
Olen samaa mieltä, mutta silti pakko lisätä, että kaksosistakin voi samantien sanoa, kumpi on viehättävämpi. Ainakin minä voin.
Vierailija kirjoitti:
Nauratti eräs yhdysvaltalaismedian otsikko: "Plus size women are not attracted to overweight men". Maailma ja sukupuolittunut todellisuus missä elämme. :D
Niin, gynocentrinen kulttuuri, missä elämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut valtaosan elämästäni ylipainoinen (sairaanloisen ylipainoinen) ja nyt muutaman vuoden aikana olen laihtunut kymmeniä kiloja. Oli jotenkin hämmentävää ja surullista huomata, miten näkymättömästä tuli näkyvä. Jotenkin pistää vihaksi, miten saan nyt ihan eri tavalla huomiota kuin ennen....vaikka olen ihan sama ihminen kuin ennen. Minulle on ihan turha kenenkään tulla sanomaan, että ulkonäöllä ei ole väliä missään asiassa, vain sisin ratkaiseen. 100%:sti paskapuhetta.
SAIRAANLOISEN???
Nyt oikeesti, jumalauta!
Nyt oikeesti mitä? Mikä on ongelma?
-eri
Painolla on väliä, olen huomannut. Olen keski-ikäinen akka joka laihtui normaalipainon sisällä 10 kg. Yhtäkkiä miehet alkoivat kyylätä, ihastua, iskeä jne. En omasta mielestäni muuttunut niin radikaalisti, mutta totta se on.
Enpä tiedä. Itse olin koko nuoruuteni pitkälle aikuisuuteen lihava ja sain paljon huomiota miehiltä, enkä kokenut muuttuneeni näkymättömästä näkyväksi laihduttuani.
Sanoisin että se on ihan itsetuntokysymys. Epävarmat ihmiset ovat näkymättömiä, oli kyseessä laiha, lihava, rikas, köyhä, pitkä, lyhyt. Itsekin olen ihastunut ja deittaillut monenlaisia miehiä. Ainoa yhdistävä tekijä mitä keksin on ollut se, että ei ainakaan olla surkuteltu puutteitaan että emmää kelpaa ku oon nii lyhyt tai köyhä tai kaljamahainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ylipaino on sama kuin miehen ylipaino...
Ei tuota voi verrata mihinkään muuhun.
Hoikalle miehelle hoikka nainen. Lihavalle lihava.
Paitsi että lihavat naiset eivät tyydy lihaviin miehiin
No harmi. Se ei kuitenkaan ole meille hoikille/normaalipainoisille naisille mikään syy alkaa seurustella lihavien miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ylipaino on sama kuin miehen ylipaino...
Ei tuota voi verrata mihinkään muuhun.
Hoikalle miehelle hoikka nainen. Lihavalle lihava.
Kertoisitko, mihin tuo sääntösi perustuu. Eikö ihan jokainen ihminen, ainakin meillä Suomessa, ole täysin vapaa itse joko kiinnostumaan jostakin ihmisestä tai olemaan kiinnostumatta.
Minä olen ollut sekä hoikka että lihava. Ei miesmakuni silti miksikään ole muuttunut, se on ollut aina samanlainen. Ja vaikka olisin ollut yli satakiloinen, en olisi kiinnostunut muunlaisista miehistä kuin niistä, joita aiemminkin olen pitänyt puoleensavetävinä (raamikas, normaalipainoinen tai hieman tanakka, leveät hartiat ja kapea lantio).
Niillä miehillä puolestaan on ollut aina, ihan aina, itsellään sama valinnanvapaus sen suhteen, millaisista naisista kiinnostuvat.
Ei voi toiselta vaatia enempää kuin mitä itse on. Jos sinua lihavan ällöttää koskea lihavaan eikä lihavat kiinnosta niin ymmärrät, että olet ihan yhtä ällöttävä sille toiselle eikä hänen tarvitse sinua hyväksyä. Jos joku omaa jonkin fetishin lihaviin tai sille on ulkonäkö täysin sama, niin sellainen tietysti voi hyväksyä toisen laiskan ulkomuodon.
Enhän minä voi vaatia keneltäkään yhtään mitään. Paitsi työroolissani esimiehenä (-naisena), mutta sitä et varmaan tarkoittanut. Miten minä voisin esimerkiksi sinulta vaatia jotakin? Tai joltain muulta palstalaiselta? Tai joltain ihmiseltä jonka näen kadulla tai tapaan netissä. Koko tuo vaatimis-lause on aivan älytön!
Ja minähän juuri kirjoitin, että minulla on oikeus haluta juuri sellaista miestä, jonka minä koen puoleensavetäväksi. Ja sillä miehellä on sama oikeus. Eli miksi vedit esiin jonkin vaatimisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alkaa hiuksia halkomaan, toki jokaisella on mielipiteensä kaikkien ulkonäöistä. Tajuat varmaan, että tarkoitin että olemme ns. saman tasoisia - kenelläkään ei ole silmiinpistäviä kauneusvirheitä (tai siis piirteitä joita meidän kulttuurissamme virheinä pidetään). Olemme kasvoista sieviä, suurisilmäisiä, pitkähiuksisia, naisellisia, muodokkaita. Pukeudumme suht saman tyylisesti, ulos lähtiessä voi olla talvella vaikkapa neulemekko, sukkahousut ja nilkkurit tai kesällä lyhyt kesäinen kukkamekko ja sandaalit. Tarkoitan siis että kukaan ei edusta esim. vaihtoehtotyyliä tai alkulttuuria. Ei ole tatuointeja, vihreitä hiuksia, lävistyksiä. Olemme perusnättejä ja kaikin puolin viehättäviä. Vain laihaa isketään, jatkuvasti. Jos me neljä kaverusta kävelemme sisälle jonnekin, vain laiha (alipainoinen) ystävämme huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Itse olin koko nuoruuteni pitkälle aikuisuuteen lihava ja sain paljon huomiota miehiltä, enkä kokenut muuttuneeni näkymättömästä näkyväksi laihduttuani.
Sanoisin että se on ihan itsetuntokysymys. Epävarmat ihmiset ovat näkymättömiä, oli kyseessä laiha, lihava, rikas, köyhä, pitkä, lyhyt. Itsekin olen ihastunut ja deittaillut monenlaisia miehiä. Ainoa yhdistävä tekijä mitä keksin on ollut se, että ei ainakaan olla surkuteltu puutteitaan että emmää kelpaa ku oon nii lyhyt tai köyhä tai kaljamahainen.
Itsetunto ei valitettavasti lopulta auta. Olen aina ollut itsevarma, tyytyväinen itseeni enkä ole pyydellyt olemassaoloani anteeksi. Mukava, hauska, sosiaalinen. Lihavana huomion taso oli 0. Laihduttuani - vaikka oloni oli edelleen sama - muutuin yhtäkkiä näkyväksi ihmiseksi joka otettiin vakavasti myös mahdollisena romanttisena kumppanina.
En usko, että sillä on niin suurta merkitystä. Katseita hoikka voi toki saada enemmän, mutta mihin se sitten riittää parisuhdetta etsiessä? Ei yhtään mihinkään. Mieheni liikunnallisesta ja normaalipainoisesta kaveriporukasta on yksi toisensa jälkeen rakastunut tässä vuosien varrella ja aikamoinen skaala siellä on erikokoisia naisia. Jokainen näistä miehistä on ihastunut persoonaan sekä älykkyyteen ja on esitellyt naisen kaikella ylpeydellä meille muille, vaikka nainen olisi ollut minkä kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkää laihoista, sanoo ylipainoinen, tai yli bmi22 nainen.
Miehet tykkää eniten bmi 19,5-20,5 monen tutkimuksen mukaan, ja tätä edustavat mm lähes kaikki playboy mallit 60-luvulta lähtien. Toisissa tutkimuksissa anneetaan vähän leveämpi skaala, 17-21, jossa alapää on jo alipainon puolella, mutta silloin on yleensä käytetty siluettia tms piirrosta kyselyissä.
Mun kaveri asuu ulkomailla ja kertoi lähestulkoon jokaisella olevan tuhti muija. Osa on jopa hakenut varta vasten isokoisen naisen jostain toisesta maasta. Hoikat tuntuu olevan enempi suomalaisten kehittämä fiksaatio sekä noiden ketkä asuu Etelä-Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alkaa hiuksia halkomaan, toki jokaisella on mielipiteensä kaikkien ulkonäöistä. Tajuat varmaan, että tarkoitin että olemme ns. saman tasoisia - kenelläkään ei ole silmiinpistäviä kauneusvirheitä (tai siis piirteitä joita meidän kulttuurissamme virheinä pidetään). Olemme kasvoista sieviä, suurisilmäisiä, pitkähiuksisia, naisellisia, muodokkaita. Pukeudumme suht saman tyylisesti, ulos lähtiessä voi olla talvella vaikkapa neulemekko, sukkahousut ja nilkkurit tai kesällä lyhyt kesäinen kukkamekko ja sandaalit. Tarkoitan siis että kukaan ei edusta esim. vaihtoehtotyyliä tai alkulttuuria. Ei ole tatuointeja, vihreitä hiuksia, lävistyksiä. Olemme perusnättejä ja kaikin puolin viehättäviä. Vain laihaa isketään, jatkuvasti. Jos me neljä kaverusta kävelemme sisälle jonnekin, vain laiha (alipainoinen) ystävämme huomataan.
Sanoisin, että omaa realistista tasoa verrattuna johonkin toiseen voi olla vaikea nähdä. Joskus se kaunein ei ole se haluttavin, vaan yleinen olemus, eleet, ilmeet, tapa hymyillä, vitsailla ja kaikkien näiden kombinaatio voi tehdä jostakin melko tavallisen näköisestä tosi viehättävän. Sama pätee miehiin.
Olen ollut sekä hoikka että ylipainoinen, onneksi olen naimisissa ja kelpaan miehelleni kumpanakin.
Ja yhteen kommenttiin tiedoksi, että Hesburger myy myös salaatteja ja syön yleensä sellaisen, jos siellä käydään.
Nuorempana pysyy helpommin hoikkana, vanhempana aineenvaihdunta hidastuu.
Perheellisellä on myös koko ilta lasten vahtimista ja kotitöitä, kun puoliso vuorotyössä. Lapseton voi rentoutua ja huilata ja käydä kuntosalilla. Olin minäkin ennen lapsia hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen helppoa; älä syö niin paljon.
Kun taas miehelle rahan tekeminen on vaikeaa.
Naisilla on siis hyvin paljon helpompaa kuin miehillä
Naisetko ei tee rahaa? Mulla on omaisuutta usean sadan tuhannen euron edestä ja myös ylikiloja. Rahan tekeminen on helpompaa kuin kiloista pääseminen.
Perheellisellä on yleensä myös stressiä enemmän kuin niillä, joilla ei ole lapsia ja vaikeampaa laihtua. Itse en syö sokeria ollenkaan, mutta tyttäreni on alipainoinen ja hänelle ostan joka viikonloppu karkkia ja muita herkkuja sekä myös toiselle lapselle. Varmaan joku kuvittelee kaupassa, että minä syön ne, jos lapset ei ole mukana. Kovasta stressistä kärsin ja nukun vain 4 tuntia yö, paino ei putoa niin helposti.
Kuvittelet vain. Totuus on, että itsetuntosi ja -luottamuksesi on noussut. Olet ihana juuri sellaisena kuin olet!