Ostat paketin sukkia. Miten nopeasti niihin alkaa ilmestyä reikiä?
Minulle on ilmestynyt aika nopeastikin. Huonoa laatua myydään.
Kommentit (32)
Uusin sukkavarastoni noin puoli vuotta sitten, olen käyttänyt niistä neljää paria ja nyt on alkaneet reikiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viilata varpaankynnet, auttaa paljon.
Kyllä mä kynteni leikkaan jo paljon ennen kuin ne on kasvaneet kantapäähän asti.
Tarkoitettiinko tässä aloituksen aiheessa tavallisia sukkia, kuten tennis yms., silkkisiä, vai niitä nylonisia?
Joka tapauksessa tavalliset sukat kestänevät nykyisin vain pari kuukautta. Sitten alkaa niihin tulla jo reikiä.
Oli silti kyseessä mikä ja mistä tahansa valmistettu vaate, sukka tms., niin ei ne kestä enää sitä, mitä esim. vaatteet keskimäärin kestivät kulutusta, ja pesua 20-30 vuotta sitten. Nykyisin kaikki tehdään sen verran halvoista ja huonolaatuisista materiaaleista, että kuluvat loppuun ja käyttökelvottomiksi hyvin lyhyessä ajassa. Esim. sloggihousut kestivät ennen huomattavasti pidempään. Mutta kappas vaan kehveliä, menivät heikentämään niiden lankojen ja kankaiden kuituja, jotta saavat enemmän kuluttajia ostamaan kyseisiä tuotteita, lisää menekkiä ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viilata varpaankynnet, auttaa paljon.
Pohjiin tulee reikiä. ap
Millaisia pohjallisia käytät kengissä? Ovatko kenkäsi sopivaa kokoa eli istuvat hyvin ja naftisti eivätkä hölsky jalassa kävellessä? Rasvaatko jalat säännöllisesti ennen lenkkeilyä, se estää myös sukkien reikiintymistä?
Mulla on H&M:n sukkapaketteja ja sukat on kestäneet vuosia. En ole useaan vuoteen ostanut uusia, joten en tiedä, onko ne edelleen yhtä kestäviä.
Ostakaa vaelluskäyttöön suunniteltuja trekking-sukkia, ne ovat kulutusta kestävää materiaalia ja myös tosi miellyttävät jalassa. Olen käyttänyt vanhinta sukkapariani jo useamman vuoden eikä ole reiän reikää.
M-26 kirjoitti:
Korkokenkien päällä pidettyinä reikiintyvät turhankin nopeasti. Munassa pidettynä kestävät reiskasti pisempään.
Ootko joskus kuitenkin kokeillut käyttää tavallisimmalla tavalla jaloissa?
5-6 vuodessa. Ostan sukkani aina Stockalta.
Sulla voi olla turkiskuoriaisia. Sukat usein puuvillaa, ne toukat tykkää syödä pyöreitä reikiä luonnonkuituihin. Meinaan mulla kyl kestää vuosia. Vanhimmat sukat tyyliä yli 10 v.
Mulla on 12 vuotta kestäneitä HM sukkia, mutta on myös vain muutaman vuoden kestäneitäkin
Riippuu ihan valmistajasta, materiaalista, ja käyttääkö vain yhtä paria jatkuvasti, vai vaihteleeko monien sukkaparien välillä (oletan, että jälkimmäinen on tavanomaisempaa).
Sukkamestareiden mustat bambusukat ovat minun suosikkini, kestävät käyttöä ainakin minun kokemukseni mukaan.