Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teillä uppoaa eniten rahaa ruokakaupassa? Salakavalasti kohonneet ruokalasku..

Vierailija
15.04.2021 |

Huomasin juuri, että paprikoiden kilohinnat ovat pompanneet roimasti. Meillä sulaa myös mausteisiin ja maito/jogurtti/juomaosastolle hurjasti rahaa, vaikka suositaan edullista. Kuukauden ostoskassi samojen ostosten kanssa saattaa hivuta 50€ kalliimmaksi kuin ihan muutama kuukausi sitten. Oletteko huomanneet, että hintoja on hivutettu sopivan huomaamattomasti ylöspäin? Vaiko ihan oma tulkinta..

Kommentit (486)

Vierailija
441/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidukasta löytyy aina kivoja työkaluja ja muita vempaimia !

Vierailija
442/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidukasta löytyy aina kivoja työkaluja ja muita vempaimia !

Niitä työkalujahan voihan sitten syödä. Ruoka on muutenkin suhteessa liian kallista verrattuna esim elektroniikkaan. Ottaen vielä huomioon, että ruokaa tulee koko ajan lisää, mutta useimmat komponenttien raaka aineet ehtyvät pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan hinta kavunnut järjettömyyksiin. Myös joku tavis broilerin fileesuikalepaketti 2,49 € --> 2,99 €. Eipä tosin pelkkä ruoka ole kallistunut, näet yksi reppu piti ostaa ja kun viivyttelin pari päivää niin hinta pomppasi 109 € --> 129 €. Sama monessa muussa tuotteessa.

Vierailija
444/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loheen, kalaruokiin, valmisruokiin. Täällä oli se pitkä keskustelu juhlien rohmusyöjistä ja olen pari viikkoa vetänyt lohikeittoa, graavilohta, lohta lohta.. ja äsken vedin annoksen fetapastaa :D

Vierailija
445/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakio kauppalista, jonka tilaan kerran kuussa Prismasta. Kauppalistan hinta oli lähes sama kuin ennenkin, paitsi 2 kahvipakettia maksoi lähes 14 euroa. (PehmeäMocca)

Tosin en syö punaista lihaa enkä maitotuotteita. Käytän kaurajuomaa.

Vierailija
446/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuniin menee melkein 20% viikon ruokalaskusta. Ennen meni n. 30% vähemmän. Muuten ei ole kauppalasku paljoa kasvanut.

Vierailija
447/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulosotossa oleva, pätkätöitä tekevä, yksinelävä 62-vuotias nainen. Rahat eivät riitä juuri mihinkään. En käytä alkoholia, enkä tupakoi. Teen ruuat pitkälti itse. Rahojen vähyydestä johtuen osaan elintarvikkeiden hinnat ulkoa. On järkyttävää miten lähes kaikkiin  elintarvikkeisiin on viimeisten kuukausien aikana tullut salakavalasti 35-50snt korotus. Erikseen ovat todella paljon nousseet: kahvi, juusto,kirjolohi ja lohi, liha, kananmunat, jne. Ennakoidakseni syksyä ja yhä uusia hinnankorotuksia olen lopettanut juuston syönnin, harkitsen aloittavani leivän leipomisen itse, kalaa en enää pysty syömään ollenkaan. Tuntuu pahalta lukea lehdistä juttuja missä kehoitetaan syömään kalaa, varsinkin lohta, kaksi kertaa viikossa. Jakaudumme pian ruuan suhteen kahvia juoviin, lohta syöviin ja sitten niihin muihin: niihin, jotka keräävät korvikeaineksia ja toivovat, että lähipiiristä löytyisi joku, joka kalastaisi meillekin särkiä särpimiksi.

Vierailija
448/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläläinen84 kirjoitti:

Kilpailutin kaikki kuukausittaiset palvelut keväällä ja vaikka säästöjä tuli niin silti ei meinaa rahat riittää ruokaan. Sähkön hinta, bensa ja lasten loppumaton nältä ja harrastukset imee kyllä tilin kuiviin. Lainaakaan ei tekisi mieli ottaa. Jotain hyödyllisiä vinkkejä kauppareissuihin löysin täältä: https://www.taloustaituriksi.com/ostokayttaytyminen , vaikka kaippa tällaisten pitäisi olla itsestäänselvyys aikuiselle. kusessa ollaan

mainos tai ei niin kyllä minä ainakin ihan hyviä vinkkejä sain tältä sivulta. 

Vierailija
449/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omega rasvahappoja kaipailee kalasta niitä saa myös pellavansiemenrouheesta joka on paljon edullisempaa kuin kala.

Vierailija
450/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakavalasti meni herkkuihin.Nyt ne on helppo jättää pois niin säästyy kymppejä per käynti.Ja kilot saa kuriin.

Vierailija
451/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salakavalasti meni herkkuihin.Nyt ne on helppo jättää pois niin säästyy kymppejä per käynti.Ja kilot saa kuriin.

Joo, täytyy etsiä myönteistä ikävästä asiasta, nyt ei ole täälläkään enää varaa herkkuihin ja linjat pysyy .

Vierailija
452/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaste mustikka, pakaste luomu mansikka, pakaste viinimarja ja pakaste vadelma.

Kaikki muut hedelmät, paitsi banaani on edullista vielä.

Vihreä salaatti on ylivoimaisen kallista. Kefiiri on kallista. Parapähkinät ovat kalliita.

453/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia hyvä kalaöljy/kapselivalmiste niin saa omega 3 ja epaa, tietääkseni kassikalassa ei ole näitä hyviä öljyjä koska niihin vaaditaan kasvaminen syvällä meressä, näin olen ymmärtänyt?

Vierailija
454/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en voi syödä pellavansiemenöljyä sen ominaisuuksien takia

Vierailija
455/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että kala on niin kallista. Harva syö sitä tarpeeksi vaan valitsee teollisen lihatuotteen sen sijaan. nytkin porisee itsellä makaronit kattilassa ja nakit paistuu ja ketsuppia päälle siihen. gourmeeta tosiaan.

Näin Suomessa 2022

Vierailija
456/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulosotossa oleva, pätkätöitä tekevä, yksinelävä 62-vuotias nainen. Rahat eivät riitä juuri mihinkään. En käytä alkoholia, enkä tupakoi. Teen ruuat pitkälti itse. Rahojen vähyydestä johtuen osaan elintarvikkeiden hinnat ulkoa. On järkyttävää miten lähes kaikkiin  elintarvikkeisiin on viimeisten kuukausien aikana tullut salakavalasti 35-50snt korotus. Erikseen ovat todella paljon nousseet: kahvi, juusto,kirjolohi ja lohi, liha, kananmunat, jne. Ennakoidakseni syksyä ja yhä uusia hinnankorotuksia olen lopettanut juuston syönnin, harkitsen aloittavani leivän leipomisen itse, kalaa en enää pysty syömään ollenkaan. Tuntuu pahalta lukea lehdistä juttuja missä kehoitetaan syömään kalaa, varsinkin lohta, kaksi kertaa viikossa. Jakaudumme pian ruuan suhteen kahvia juoviin, lohta syöviin ja sitten niihin muihin: niihin, jotka keräävät korvikeaineksia ja toivovat, että lähipiiristä löytyisi joku, joka kalastaisi meillekin särkiä särpimiksi.

Itse olen harkinnut kalastamisen aloittamista. Mato-ongella saa kalastaa käsittääkseni ilman kalastuslupaa. Sillä saa helposti paljon särkiä ja ahvenia, joskus jopa hauki saattaa jäädä kiinni mikäli haavi on mukana. Niitä voi keittää ja syödä, myös kalanpäät ovat herkullisia. Talvella voisi opetella pilkkimään.

Vinkkinä: kaupoissa myydään edullisesti lohen ruotoja ja kalojen päitä. Lohenruodoissa on runsaasti lihaa ja niistä tulee keitettäessä samalla maukas kalaliemi. Ruodot voi keittää ihan suolavedessä sipulin kera ja syödä sitten lihat ja vaikka juoda sen liemen tai käyttää muussa ruuanlaitossa. Kalanpää on ihan syötävä osa kalaa, eikä mikään perkuujäte. Ison kalan päästä irtoaa yllättävän paljon maukasta lihaa.

Vierailija
457/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkääpä vaan kestää tää on sitä intohimoista globaalista ilmastonmuutosta josta pitää suomalaisten vain kestää ja maksaa ja mehän lapatossut maksetaan koska Sanna on niiiin ihana ahkera ja kaunis:3

Vierailija
458/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore kala, marjat, juustot.

Hinnat nousseet, perus jogurteissa huomaa että per purkki tullut 20-30 senttiä lisää hintaa!

Vierailija
459/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eineksiin.

Maksavat kymppejä viikossa. Itse tehtynä selviäisi vähemmällä.

Vierailija
460/486 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään hinnat ole järkyttävästi nousseet, vaan myös salakavalasti monet pakkaukset ovat pienentyneet. Siis se ihan klassinen hernemaissipaprikakin on nykyisin oudossa minipussissa. Kaupan valmislohisalaatin pakkaus oli vaivihkaa pienentynyt. Juhla-mokkaa mainostetaan ihan telkkarissakin kätsynä minipakettina. Tonnikalapurnukat on nykyisin "pullonkorkin kokoisia". Tietysti hinta on ennallaan tai jopa noussut.

Noh ainakin kilot karisee pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi