Mihin teillä uppoaa eniten rahaa ruokakaupassa? Salakavalasti kohonneet ruokalasku..
Huomasin juuri, että paprikoiden kilohinnat ovat pompanneet roimasti. Meillä sulaa myös mausteisiin ja maito/jogurtti/juomaosastolle hurjasti rahaa, vaikka suositaan edullista. Kuukauden ostoskassi samojen ostosten kanssa saattaa hivuta 50€ kalliimmaksi kuin ihan muutama kuukausi sitten. Oletteko huomanneet, että hintoja on hivutettu sopivan huomaamattomasti ylöspäin? Vaiko ihan oma tulkinta..
Kommentit (486)
Miehellä menee 1000e kk kaljaan ja nikotiinisuihkeeseen. Vituttaa.
Itse käytän paljon juureksia, kalaa ja kanaa, jauhelihaa ruanlaitossa ja teen ruuat itse. Rahkaa alennuksella kun pystyy. Mustikat eivät niin kalliita varsinkin Lidl.
Lohta ja kananmunia tomaatteja kurkkua. En osta makkaroita enkä osta leipää.
Panostan siihen perusruokaan. Ja hyvin on mennyt. Olen yksin elävä eläkeläinen.
Tietysti on eri asia mitä ostetaan kun on kysymyksessä esim lapsiperhe.
Suskis kirjoitti:
Miehellä menee 1000e kk kaljaan ja nikotiinisuihkeeseen. Vituttaa.
Miksi sä katselet tuollaista ukkoa??
Olen ylpeä äidistäni joka jätti isäni 20 vuoden liiton jälkeen. Äijä tienasi ihan kohtuu hyvin, mutta oli peliongelmainen. Tuo pelaaminen vaikutti koko perheeseen.
Eron jälkeen äidin talous koheni ja sai tuntea miltä onnellisuus tuntuu. Äijällä alkoi alamäki ja äidillä ylämäki.
Älä sinäkään tuhlaa elämääsi. Kaikki kallistuu koko ajan. Eli sun/teidän tilanne tulee vaan pahenemaan.
Ole rohkea päätöksessäsi. Tulet pärjäämään huomattavasti paremmin ilman tuota ongelmamöykkyä.
The_Purge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The_Purge kirjoitti:
Lähes kaikki elintarvikkeet ovat kallistuneet viimeiset kaksi vuotta ja katteita on tarkoituksella nostettu mm. ilmastonmuutoksen, koronan, Ukrainan, NATO:n otsikoilla... ei tässä ole mitään muuta takana kuin että voidaan aivan vapaasti nostaa mitä tahansa katteita - aina löytyy hyvä tekosyy... ja kyseessä eivät ole mitkään sesonkituotteet vaan järjestäen mitä tahansa tuotteita... ja kun kaikki muu on kallistunut kahdessa vuodessa = polttoaine, sähkö, kulutusvesi, palvelut yms. on tämä pian rutiköyhä onneton maa...
Näin se on muuallakin, ei vain Suomessa.
Valitettavasti nimenomaan Suomi on nyt maailman kalleimpia maita todistetusti, ja kuten totesin lapsemme tulevat olemaan rutiköyhiä täällä...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/katso-lista-suomi-pitaa-eu-n-karkis…
"Suomi pitää EU:n kärkisijaa polttoaineiden hinnassa"
Bensiini 95
Diesel
Suomi
2,37
2,24
Unkari
1,26
1,42
Tanska
2,32
1,95
Malta
1,34
1,21
Kreikka
2,27
1,87
Slovenia
1,56
1,67
Hollanti
2,23
1,95
Bulgaria
1,58
1,64
Saksa
2,15
2,01
Puola
1,59
1,55
Polttoaineiden hintavertailu ei kerro yhtään mitään. Pitäisi tietää maan tulotaso ja yleinen hintataso eikä se sittenkään todista mitään.
Minusta einekset tulevat usein halvemmiksi. Ostan etenkin tarjouksesta 400g maksa- ja makaronilaatikoita, niistä syön aina 2 kertaa ja annos n. euron. Vaikea olisi saada yhtä halvalla annosta itse valmistetusta ruoasta, etenkin kun lihan hinta on niin kallis.
Leivän päällisistä on helppo tinkiä. Joskus ennen saatoin laittaa leivälle voita/tuorejuustoa, viipalejuustoa ja leikkelettä, ehkä vielä kurkkuakin päälle. Nyt laitan vain joko leikkelettä tai juustoa ja tuorejuuston kanssa ei tule muuta päällistä.
Lopetin jäsenmaksut eri järjestöistä eli erosin niistä säästöä 68€/vuosi.