Mikä on ollut paras kaupunkilomasi Euroopassa?
Mieli halajaa jollekin kaupunkilomalle Eurooppaan, kunhan se on taas turvallista.
Missä kaupungissa koit matkasi onnistuneen ja mistä syystä?
Itse tykkäsin Roomasta, vaikkakin ajankohta oli liian kuuma (heinäkuu). Paljon jäi näkemättä historiallisia kohteita.
Wien oli turvallinen siisti. Lisäksi siellä on Wienin ratsastukoulu.
Kommentit (69)
Wien. Oli ihanan lämmintä, konsertit, hyvä ruoka ja yllättävän hyvä viini, kaunis kaupunki.
Vau!! Joku joka oli käynyt lähes kaikissa Euroopan kaupungeissa! Itsellä ei edes kaikki oman lähialueen kaupungit ehtineet listalle. Trivia kysymys: montakoham kaupunkia Europaassa on?!
Vierailija kirjoitti:
Olen nauttinut suuresti kaikista kaupunkilomistani.
Huippua oli, kun pääsin pienen privaattiryhmämme kanssa tutustumaan Vatikaanissa Sikstuksen kappeliin, kun se oli juuri remontoitu eikä kappeliin päästetty silloin ketään muita.
Pariisi; olen mennyt kihloihin Eiffel-tornin huipulla ja minulle se tulee aina olemaan suuri rakkaus.
Salzburg ja sen oopperafestivaalit, joilla olen ollut monet kerrat VIP-vieraana.
München, olen asunutkin siellä ja rakastan sitä kaupunkia.
Kööpenhamina, lähellä ja kansainvälinen, iloinen meininki Helsinkiin verrattuna.
Berliini, sen oopperat ja revy-esitykset.
Milano, muotia ja upea ooppera.
Krakova, viehättävä ja kaunis kaupunki.
Wien ja sen kulttuurielämä.Ja monta muuta, olen käynyt lähes kaikissa Euroopan kaupungeissa enkä koskaan ole pettynyt matkoihini.
Oletko siis Rouva Eiffel, se kuuluisa objektofiili?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nauttinut suuresti kaikista kaupunkilomistani.
Huippua oli, kun pääsin pienen privaattiryhmämme kanssa tutustumaan Vatikaanissa Sikstuksen kappeliin, kun se oli juuri remontoitu eikä kappeliin päästetty silloin ketään muita.
Pariisi; olen mennyt kihloihin Eiffel-tornin huipulla ja minulle se tulee aina olemaan suuri rakkaus.
Salzburg ja sen oopperafestivaalit, joilla olen ollut monet kerrat VIP-vieraana.
München, olen asunutkin siellä ja rakastan sitä kaupunkia.
Kööpenhamina, lähellä ja kansainvälinen, iloinen meininki Helsinkiin verrattuna.
Berliini, sen oopperat ja revy-esitykset.
Milano, muotia ja upea ooppera.
Krakova, viehättävä ja kaunis kaupunki.
Wien ja sen kulttuurielämä.Ja monta muuta, olen käynyt lähes kaikissa Euroopan kaupungeissa enkä koskaan ole pettynyt matkoihini.
Oletko siis Rouva Eiffel, se kuuluisa objektofiili?
😂
Vierailija kirjoitti:
Vau!! Joku joka oli käynyt lähes kaikissa Euroopan kaupungeissa! Itsellä ei edes kaikki oman lähialueen kaupungit ehtineet listalle. Trivia kysymys: montakoham kaupunkia Europaassa on?!
Ups, tuli lapsus: piti kirjoittamani PÄÄkaupungeissa.
Ja pilkkuvirhe: suuri rakkauteni on Pariisi, ei Eiffeltorni.
On se hyvä, että palstan kielipoliisit päivystävät.
Ateena. Hotelli Plakan tienoilta niin on ravintolat ja nähtävyydet kävelymatkan etäisyydellä. Illallisen jälkeen voi kävellä vanhoilla kujilla tunnelmasta nauttien.
Nizza. Rantaa, kaupunkia, luontoa, yöelämää ja historiallisia kohteita. Sieltä pääsee helposti junalla päiväreissulle esimerkiksi Monacoon. Paikalliset puhuvat hanakammin englantia kuin vaikka Pariisissa.