Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut paras kaupunkilomasi Euroopassa?

Vierailija
15.04.2021 |

Mieli halajaa jollekin kaupunkilomalle Eurooppaan, kunhan se on taas turvallista.
Missä kaupungissa koit matkasi onnistuneen ja mistä syystä?
Itse tykkäsin Roomasta, vaikkakin ajankohta oli liian kuuma (heinäkuu). Paljon jäi näkemättä historiallisia kohteita.
Wien oli turvallinen siisti. Lisäksi siellä on Wienin ratsastukoulu.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut jo etukäteen kielioppivirheistä😄.

Vierailija
2/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomat ovat suosikkejani, mutta kyllä Berliini on ikuinen suosikkini. Aina sieltä löytyy uutta näkemistä, vaikka olen tainut 7 kertaa sielläkin käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublinissa oli hauskaa.

Vierailija
4/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa olen käynyt monet kerrat. Upea kaupunki. Paljon nähtävää, hyvää ruokaa, avarat puistot. Myös Pietari on hieno, ja Praha. Mieltymyksieni taustalla ei ole P-alkuisuus. Esimerkiksi Pieksämäki ei tehnyt minuun vaikutusta.

Vierailija
5/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ollut oikein mahtavia :)

Vierailija
6/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Lissabon. Sopivan kokoinen eikä liikaa turisteja lisäksi vaikuttaa sekin että menimme siellä kihloihin. Tai Sintrassa jos tarkkoja ollaan mutta aivan lähiseutua.

Vierailija
7/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsova. Siellä on joka kerta jotain uutta ja ihmeellistä kun käy. Tosi monipuolinen kaupunki jolla on surullinen ja mutta myös hieno historia ja jota monikaan ei ole löytänyt, koska Krakova kerää turistit kauniilla vanhalla kaupungillaan.

Varsovaan palaan uudelleen ja uudelleen. Oli viimeinen paikka jossa kävin ennen koronapandemiaa (helmikuu 2020) ja luultavasti on myös yksi ekoista jonne menen kun matkustaminen on taas mahdollista.

Vierailija
8/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona, mm. Gaudi-rakennukset, ranta ja lähellä "Dali-kolmio".

Vierailija
9/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edinburgh. Aina ja ikuisesti. Historiaa, tunnelmaa. Pubeja runsaine oluthanoineen. Savuista viskiä. Haggis with neeps and tatties (naurista ja perunaa, turnips ja potates). Linna. Katakombit. Tunnelmalliset closet. Full scottish breakfasts.

Ääää.....

Vierailija
10/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi

Vierailija
11/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mä olisin ehdottanut Wieniä....

Vierailija
12/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en erityisemmin tykännyt Varsovasta. Enkä Pariisistakaan niin paljon että palaisin, vaikka puhun ranskaakin.

Mutta Berliini, Amsterdam, Rooma, Istanbul ja Lontoo on suosikkejani. Edinburgh ja Glasgow myös kivoja. Ja Pietari!

Vierailija
13/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on paras.

Vierailija
14/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomaan, Lontooseen ja Berliiniin menisin heti uudestaan. Rooma etenkin lumosi. Prahasta taas en pitänyt. Käymättä vielä olevista lähtisin oitis Edinburghiin ja Dubliniin.

Vierailija
15/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa Yyteriin

Vierailija
16/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdam on hieno paikka, kaunis keväällä ja kesällä. Mukavia ihmisiä myös. Sen sijaan Brysseli oli jotenkin kolkko vaikka oli sielläkin hienoja vanhoja rakennuksia.

Barcelona on kiva paikka myös, Tel Aviv on ihana kaupunki vaikka se onkin Lähi-idässä, mutta suhteellisen lähellä.

Vierailija
17/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istanbul on ehdoton ykkönen.

Pidän myös Marseillesta, Manchesterista, Cardiffista, 589Torunista, Splitistä, Oradeasta, Torinosta jne. näiden tuttujen lisäksi

Pariisista en pidä vieläkään vaikka olen ollut siellä 5x

Vierailija
18/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisten ihmisten käyttäytyminen vaikuttaa matkakokemukseen. Mukavia ihmisiä on ollut Kreikassa ja Espanjassa, missä ymmärretään turismin tuovan paikallisten elannon. Jostain syystä italialaiset eivät ole olleet niin mukavia. Ranskalaiset ovat mitä ovat ja itä-Eurooppalaisilla on venäläinen ”palveluasenne” painolastinaan.

Vierailija
19/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupunkimatkat ovat olleet onnistuneita. On kaupunkeja, mihin haluan uudelleen ja niitä, missä yksi kerta riittää. Tässä omia suosikkejani:

-Pietari on upea. Edullinen. Kaunis. Paljon nähtävää. Suosittelen.

-Rooma. Se tunnelma, historia ja ruoka tekee siitä upean matkakohteen.

-Barcelonassa on ranta ja kaupunki samassa paketissa. Tykkäsin.

-Praha. Halpa. Kivaa nähtävää. Kaunis kaupunki.

-Venetsia. Pidin kovasti. Olin lokakuussa, ei liikaa turisteja. Ihan ehdoton kohde, mikä pitää kerran elämässä kokea.

-Lontoo. Sinne voi aina palata ja löytää jotain uutta.

-Milano. Shoppailukaupunki. Retket Como-järven ihastuttaviin pikku kyliin tekivät reissusta unohtumattoman. Comolle palaan vielä.

-Napoli. Pizza. Pikku kujat. Pyykkinarut katujen välissä. Tunnelma. Aito italialainen meininki.

Vierailija
20/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Barcelonasta hurjasti mutta Lontoo on ikisuosikkini, tunnelma on ainutlaatuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi