Huvittaa nämä yksilapsiset, jotka puhuu koko ajan perheestä
Se on pieni perhe. Aina jos puhutaan vain perheestä, tulee käsitys, että lapsia on vähintään kaksi.
Kommentit (43)
Tämä! Kymmenen vuotta yhdessä ja vihdoin lapsi, sitten alkaakin yhtäkkiä puhe perheestä. Aiemmin on oltu vain pariskunta.
Vain rikkailla on varaa useampaan lapseen.
No siellähän varsinainen ajatusten Tonava virtaa. Perhe voi olla myös kaksi aikuista eikä ainuttakaan lasta.
Minun perheeni on mies, minä ja kaksi kissaa. Revi siitä...
Mistä siis pitäisi mielestäsi puhua ? Lapsen isän kuoleman aiheuttaneen pienen asumisyhteisön yksikkönä ?
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis pitäisi mielestäsi puhua ? Lapsen isän kuoleman aiheuttaneen pienen asumisyhteisön yksikkönä ?
Ja siis onneksi me olemme yhteisö jossa perheeseen kuuluvat myös isovanhemmat ja tädit ja sedät Voi vain kuvitella miten yksin ap. on omassa elämänpiirissään.
Pariskunta muodostaa jo perheen. Puhu itse vaikka suurperheestä senkin taukki.
Nelilapsinen porukka on jo lauma.
No mitä ihmettä.
Oon kolmekymppinen lapseton nainen ja lasken perheekseni vanhempani ja sisareni puolisoineen ja lapsineen.
Vai olenko mä perheetön?
Jos sairaus estää useamman lapsen saamisen? Eikö silloin saa olla perhe? OK me ei perheenä olla koskaan käyty Prismassa koska meillä parempaa tekemistä.
Tuollaisista vääristyneistä käsityksistä voi päästä irti, tsemppiä ap!
Niin, pieni perhe. Mutta perhe kuitenkin.
Perhehän voi olla monia erilaisia asioita. Äiti ja isä ja lapsi/lapset, äiti ja lapset, isä ja lapset. Pariskunta ja lemmikit. Pariskunta ja toisen vanhempi, joka asuu samassa taloudessa. Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaus estää useamman lapsen saamisen? Eikö silloin saa olla perhe? OK me ei perheenä olla koskaan käyty Prismassa koska meillä parempaa tekemistä.
No eiköhän nyt ihan ilman sairauttakin saa olla myös yksilapsinen perhe. Et kai sä nyt selittele oman perheesi kokoa anteeksi pyydellen joltain idiootilta.
Minä tiedän myös monia kahden aikuisen perheitä. Aloittajalla on omituiset käsitykset.
Jos lapsia on yli kolme, voi puhua perheen sijasta "ehkäisykyvyttömien yhdyskunnasta".
Vierailija kirjoitti:
Vain rikkailla on varaa useampaan lapseen.
Ei, vaan työttömäthän niitä tehtailevat ja elävät yhteiskunnan varoilla.
Öö mitä? :D