Kimmo Vehviläinen vaatii kumppaniltaan tunnin hiljaisuutta töiden jälkeen
"Avopuolisoni vielä totuttelee. Jos sanon hänelle, että nyt en puhu tuntiin mitään, niin hän on, että selvä, ilman muuta. Noin neljänkymmenen sekunnin kuluttua kuuluu, että Kimmo, pitäisikö meidän vaihtaa nuo verhot?"
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007920667.html
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mä olisin kyllä hiljaa sen tunnin. Sitten en sen jälkeenkään puhuisi mitään. Sitten hommaisin oman asunnon. Näin, jos multa joku tuollaista pyytäisi. Sillähän saa ulkoistettua itsensä tosi näppärästi lasten syöttämiseltä ja hoitamiselta ja muulta härdelliltä.
Parisuhteessa saa olla jotain omaakin. Rintarinnan kumpikin vuorotellen joustaen.
Toki. Lapsiperheessä ei kuitenkaan toimi se, että toinen tunniksi heti kotiintultuaan ulkoistaa itsensä kaikesta vastuusta lapsista, tämä toistuisi jokainen työpäivä vuodessa. Lapsiperheestähän mä alunperinkin puhuin.
Onnistuu mitä helpoiten. Esimerkiksi näin; isä tulee kotiin klo 17 ja menee välittömästi tunniksi omaan rauhaan vaikkapa aikuisten makuuhuoneeseen. Äiti on sen aikaa lasten kanssa. Sitten perhe syö yhdessä ja isä viettää lopun iltaa perheensä parissa. Siinä ehtii äitikin vielä ottaa tunnin tai vaikka kaksikin omaa aikaa. Ei nämä ole kiinni muusta kuin tahdosta saada asiat järjestymään.
Töiden jälkeen tunnin tai parin hiljaisuus on ihan ok. sanoisimpa välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mä olisin kyllä hiljaa sen tunnin. Sitten en sen jälkeenkään puhuisi mitään. Sitten hommaisin oman asunnon. Näin, jos multa joku tuollaista pyytäisi. Sillähän saa ulkoistettua itsensä tosi näppärästi lasten syöttämiseltä ja hoitamiselta ja muulta härdelliltä.
Parisuhteessa saa olla jotain omaakin. Rintarinnan kumpikin vuorotellen joustaen.
Toki. Lapsiperheessä ei kuitenkaan toimi se, että toinen tunniksi heti kotiintultuaan ulkoistaa itsensä kaikesta vastuusta lapsista, tämä toistuisi jokainen työpäivä vuodessa. Lapsiperheestähän mä alunperinkin puhuin.
Kyllä se toimii, kun sen laittaa toimimaan. Säälittävää oman egon nostattamista jälkeen kerran kuinka minä uhraan kaiken lapsemme eteen.
Mitä kommentoit kun et mitään lapsiperhearjesta tiedä. Se ei ole mitään egon nostattamista, että vaatii puolisoltakin joskus jotain, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvin toimii. Ei lasten hoitamiseen kahta tarvitse. Oman ajan kanssa voi vuorotella niin että kumpikin on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kimmo vois radiossa istumisen jälkeen viettää tunnin hiljaa lenkillä metsässä. Täällä akat peukuttaa kun mies on ”ihana”. Ei kuulosta mukavalta vaan mulkulta.
Naisen tulisi saada miehen kaikki aika itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se toimii, kun sen laittaa toimimaan. Säälittävää oman egon nostattamista jälkeen kerran kuinka minä uhraan kaiken lapsemme eteen.
Mitä kommentoit kun et mitään lapsiperhearjesta tiedä. Se ei ole mitään egon nostattamista, että vaatii puolisoltakin joskus jotain, päinvastoin.
Sinä julistat nyt tota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia edes lukematta mitä aiemmin on sanottu.
Kimmo on hyvä ja siirtyy sellaiseen paikkaan, missä saa olla hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pakko on tulla viereen olemaan hiljaa
Mitä ihmettä? Minusta on ihanaa olla hiljaa toisen kainalossa ja ihan yhtä mieluisaa se miehellekin on pitää minua kainalossaan ja olla vaan..
Ei hiljaisuutta pidä pelätä. Itseasiassa ainakin mulla on ihan ehdoton edellytyskin, että miehen seurassa ja lähellä on helppo viihtyä hiljaakin. Sen sijaan mitään mykkäkouluja en harrasta enkä voi sietää.
Eikö Raamatussakin naisia kehoteta hillitsemään sitä pulisemistaan?
Kimmo on Jumalan asialla nyt. Hyvä!
Kimmo itse siis voi pulista vapaasti sen tunnin ajan, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä siinä on ongelma, että puhetyötä tekevä puoliso on sen tunnin palautumassa töistään ja sen jälkeen loput illan tunnit lasten kanssa?
t. puhetyöläisen vaimo
Ihan ymmärrettävää, kun työkseen puhuu. On normaalia kaivata tunti päivässä hiljaisuutta sen jälkeen. Kun lapsetkin ovat jo täysi-ikäisiä, ei pitäisi olla ongelma kenellekään.
Mä taas toivoisin Vehviläiseltä loppuelämän kestävää (radio)hiljaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on radiossa sellainen nappi, mistä voi vaihtaa kanavaa ja toinen nappi mistä voi pistää kokonaan kiinni. Suosittelen sinullekin niin tarvitse Vehviläisestä ahdistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on radiossa sellainen nappi, mistä voi vaihtaa kanavaa ja toinen nappi mistä voi pistää kokonaan kiinni. Suosittelen sinullekin niin tarvitse Vehviläisestä ahdistua.
Joka päivähän hänen kuvastavan joutuu ahdistumaan kun lehtiä lukee. Ja puheista käy selväksi että radiojuontajien koulutus on todella yhden vuoden mittainen.
Minua tuollainen tunnin oman rauhan vaatiminen kyllä loukkaa ja suoraan sanoen veetuttaa. Ei niin, että en osaisi olla hiljaa, mutta kun tässä on minusta sellainen herran ja hidalgon asenne, että kun MINÄ olen tehnyt niin intensiivisesti töitä, niin MINÄ olen väsynyt ja MINÄ tarvitsen tunnin hiljaisutta. Että ole sinä akka hiljaa, sun jonnin joutavia jorinoita voin kuunnella sitten tunnin päästä, kun MINÄ olen saanut maadottaa itseni parisuhde- ja perhe-elämään.
Kuten täällä niin moni on ehdottanut, niin voisiko sen tunnin hiljaisuuden toteuttaa vaikka työmatkalla tai lenkkipolulla, eikä kotona missä sen toisen osapuolen pitää olla hipi hiljaa, ettei isäntä rasitu!
Minulla on entinen ystävä ja todellakin entinen syystä, joka oli aamuisin kuin persiiseen ammuttu karhu. Tai tuo on liian lievä ilmaisu, oli todella v***umIainen ja naama norsun veellä aina aamuisin, tosin oli sitä usein 24/7, mutta eteenkin aamuisin ja siitä sitten sanoikin, että hänelle ei saa puhua mitään aamulla. Oltiin yhteisellä 2 viikon reissulla, voitte vaan kuvitella kuinka kivaa oli. No enhän minä tästä oppinut vaan piti vielä parin vuoden kuluttua lähteä uudestaan viikon reissulle. Se ystävyys päättyi sitten siihen.
Itsellä ei IKINÄ tulisi mieleenkään pyytää keneltäkään mitään v****n hiljaisutta, ei sen paremmin tyttö- kuin poikaystävältäkään. Jos sitä hiljaisuutta tarvitsen toteutan sen itsekseni, enkä vaatimalla sitä muilta.
Me olemme ihan lapsiperhe ja rintarinnan joustamalla olemme kumpikin onnistuneet ottamaan sen ajan jolloin ulkoistamme itsemme itsemme.