Viherpeukalot! Mitä kukkia lasitetulle parvekkeelle?
Aurinko paistaa sille suoraan iltapäivän. Viime kesänä oli tulilatvoja ja ne pärjäsi ihan hyvin, mutta kaipaisin nyt hieman rehevämpää kasvustoa. Pärjääkö pelargoniat ja vaikkapa tähtisilmät. Joku köynnöskin voisi olla kiva.
Muutkin parvekekasvivinkit ja -kokemukset tervetulleita.
Kommentit (13)
Pelargonit ja tähtisilmät pärjäävät oikein hyvin. Myös timanttikukat menestyvät paahteessa. Köynnöksistä mustasilmäsusanna viihtyy paahteessa ja jos se pääsee vahingossa joskus kuivahtamaan, virkoaa kastelun jälkeen ihmeellisesti ennalleen.
Pelargonit pärjää oikein hyvin, ne ovat itselläni menestyneet parhaiten. Monet kasvit vaativat kuumalla parvekkeella paljon vettä. Kannattaa siis miettiä jaksaako kastella kasvit aamuin illoin. Mieti kasvivalinnat myös sen mukaan mistä pidät. Haluatko kukkia, vehreyttä vai satoa?
Toi mansikka oli hyvä idea. Teinikin varmaan kiinnostuu kastelemaan, jos saa palkkioksi sen hedelmiä. Jotain yrttejä vois kans laittaa yhteen purkkiin. Ja muut sit kukkia. Ruukut on jo 4 - 6 eri kasville. ap.
Hankin tänään kaksi mansikkaa. ap.
Vierailija kirjoitti:
Hankin tänään kaksi mansikkaa. ap.
Ensimmäinen mansikka punertaa jo.
Pelargoniat, samettikukat, petuniat, hopeavillakot pärjäävät hyvin kuumalla parvekkeella.
Pelargonia
Petunia
Siniviuhka
Tähtisilmä
Koristeheinät
Hopeaputous
Näitä minulla ollut ruukussa paahteisella portaikolla.
Samettikukkakin muistaakseni sopii.
Vierailija kirjoitti:
Pelargonia
Petunia
Siniviuhka
Tähtisilmä
Koristeheinät
HopeaputousNäitä minulla ollut ruukussa paahteisella portaikolla.
Samettikukkakin muistaakseni sopii.
Lisään vielä laventelin.
Minä olen pistänyt parvekkeelleni amppeliin roikkumaan mansikoita. Vaativat kyllä paljon kastelua, joten niitä ei parane unohtaa paahteeseen, mutta ovat kyllä pärjänneet sinänsä hyvin ja jos pääsevät hieman nuupahtamaan niin virkistyvät nopeasti kun saavat vettä.