Minkälaista vuokraa maksaisit jos tulosi olisivat 2500€?
Jos bruttopalkkasi olisi 2500€, mikä olisi maksimibudjettisi pakollisille menoille eli vuokraan, sähköön, veteen?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkka on 2500 ja maksan 550e. Meilahti, Helsinki.
Miten?? Yksin asut? Joku kaupungin tuurikämppä?
Yksin asun. Yksiö.
En maksaisi vuokrasta vaan ostaisin oman. Noilla tuloilla saa jo lainaa. Ainostaan jos tulot eivät riittäisi lainan saantiin, asuisin vuokralla.
499€/kk maks. Tuosta saa tingattua satasen pois helposti. Vuokralaisen markkinat nääs.
1100 e + vuokra, joka on tällä hetkellä 800.
Eli 1900 € nettona, joka vastaa kutakuinkin 2500 bruttoa.
Kiitos veronmaksajat !
Nettotuloja tämmösissä pitäisi kattoa eikä bruttoa. 2500e jää jotain 1800-1900e/kk nettoa. Mulle jää omasta palkasta (vähän isompi) käteen noin 2200e/kk. Vastike+laina tekee yhteensä noin tonnin eli maksan melkein puolet tuloista pelkkää asumista. Ihanan kallista! Plussana asun viihtyisällä alueella hyvällä sijainnilla ja asuntokin on mieleinen, mulle sopiva. Rahaa on vähemmän kaikkeen muuhun mutta enpä mä pahemmin hummaile taikka reissaa. Säästöön yritän saada edes vähän joka tilistä.
Maksan 500, tienataan puolison kanssa per nenä suuri piirtein tuo, ja tonnin vuokra puoliks on sen. Tuntuu maksimilta, mutta kyllähän sitä yksin asuessaan joutui maksamaan enemmänkin. 700€ olisi varmasti se henkilökohtainen maksimi jos ei oikein ole vaihtoehtoja. Paikka Espoo. Ja mielummin kyllä muuttaisin pohjois-espooseenkin mahdottomien liikenneyhteyksien päähän kuin maksaisin tuota 700€ "paremmalla paikalla".
Yksityiseltähän ei saa välttämättä edes yksiötä toki tuolla 700 eurolla.
Mä olen oikein tyytyväinen täällä Tampereen Pispalassa. Yksiö, josta lyhennän lainaa 250 euroa kuukaudessa ja yhtiövastike 90 euroa. Valitettavasti sähkölämmitteinen, joten talvisin sähköön menee jonkin verran enemmän.