Naapurin bassojytinä
Muutin 4 kuukautta sitten nykyiseen asuntoon ja kadun tätä yli kaiken. Naapurini harrastaa aamusta iltaan musiikin kuuntelua jykevän basson sävyttämänä.
Vein parin ekan viikon jälkeen hänelle lapun, jossa ystävälliseen sävyyn kerroin, että basso jytisee rakenteiden kautta ja tekee huonoa oloa. Itse musiikki ei häiritse, mutta ehdotin vähän pienempää bassovolaa. Naapuri ilmeisesti suuttui tästä ja meteli vain paheni.
Olin isännöitsijään yhteydessä ja hänen kantansa on se, että meidän pitää selvittää asia naapurin kanssa keskenään. Päiväsaikaiseen meteliin ei isännöiktsijä voi puuttua.
Jouduin töissä vaatimaan erityisluvan käydä toimistolla töissä, sillä etätyöt eivät onnistu kotoa käsin. Saan tuosta metelistä sydämentykytystä ja pahoinvointia. Tilanne on nyt se, että etsin vuokra-asuntoa ja harkitsen tämän myyntiä.
Ennen asunnon myyntiä kaipaan vinkkejä, onko mitään tehtävissä? Naapuri ei ilmeisesti käy töissä (juominen, kännissä parvekkeella puhelimeen huuto ja jatkuva metelöinti indikoivat tätä) eikä ole juurikaan pois kotoa, joten hiljaisia hetkiä on harvassa. Itsellä ei mielenterveys kestä jatkuvaa meteliä ja pelkään, että stressi käy vielä pumpun päälle.
Onko tosiaan niin, että päivällä saa bassot pauhata vaikka kuinka? Itse musiikki ja sen äänet ei häiritsisi, vastamelukuulokkeet auttavat, mutta tuo jytke tuntuu koko kropassa.
Kommentit (46)
Voihan sinne tilata melumittaukset.
Siihen on ihan tarkat toimenpiderajat:
Ne on nää nykyajan isännöitsijätkin varsinaisia pullamössöjä, välttelevät töidensä tekoa kaikin tavoin ja jopa niin ettei sääntöjä tarvitse noudattaa kun häiriköiden kanssahan joutuu pian vaikka jotain tehdä. Paljon kivempaa vaan olla ja palkka juoksee.
Soita poliisille tai anna kunnon turpasauna. 95% tapauksissa ystävällinen huomauttaminen ei auta, koska ihmiset ovat kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon!
Ap on varmaan reilussa neljässä vuodessa jo ehtinyt muuttaa muualle tai saanut uuden naapurin...
Päivällä saa kuunnella musiikkia kotona. Paras vaihtoehto on muuttaa pois tai viettää vähemmän aikaa kotona.