Kummat on paremmat nimikkeet vanhemmille?
Kommentit (38)
Miten muka synnyttäjä ja tunnustaja ovat sukupuolineutraaleja? Kun isä on automaattisesti tunnustaja koska äidin ei tarvitse vatsassaan kasvavaa lasta epäillä jonkun toisen naisen lapseksi.. Ja synnyttäjä viittaa naissukupuoleen koska nainen voi synnyttää? Ihme touhua ja sairasta! Meillä ainakin tulee olemaan äiti ja isä. Piste.
Äiti ja isä. Nämä synnyttäjä ja tunnustaja kuulostavat jotenkin vierailta.. Ei niin läheiseltä mitä äiti ja isä lapselle ovat. Ihan hullua jos tämä idea menee läpi eduskunnassa.
Tässä tulevia muutoksia; Äitienpäivä ja isänpäivä jatkossa synnyttäjänpäivä ja tunnustajanpäivä. Äidinmaidonkorvike = Synnyttäjänkorvike, Äitipuoli = synnyttäjäpuoli
Äitiysloma= synnyttäjänloma
Äidinmaito= synnyttäjänmaito
Mä en meinaa enää kestää ihmisten yksinkertaisuutta.
Te av-mammat ja -papat saatte jatkossakin kutsua itseänne äideiksi ja isiksi. Peppuhedelmiennekään ei tarvitse vaihtaa käyttämiään nimityksiä.
Tuo uudistus koskee lakeja, ei muuta elämää. Jotenkin uskomatonta että tästäkin nousi tällainen haloo kun ihmiset eivät kertakaikkiaan tajua.
Maailma on sekaisin. Älkää lisääntykö.
Taas yksi syy lisää karttaa vähemmistöläisiä kaukaa kun näiden takia tälläisiin sairaisiin muutoksiin on ryhdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Te av-mammat ja -papat saatte jatkossakin kutsua itseänne äideiksi ja isiksi. Peppuhedelmiennekään ei tarvitse vaihtaa käyttämiään nimityksiä.
Tuo uudistus koskee lakeja, ei muuta elämää. Jotenkin uskomatonta että tästäkin nousi tällainen haloo kun ihmiset eivät kertakaikkiaan tajua.
Katsele sinä elämää välillä sateenkaaren tuolta puolen. Tunge bridelippu sinne mistä sinä et lesbona voi tuottaa peppuhedelmiä !!
Tässä tulos koska marin on lesbojen kasvatti. Hänen mielestään isä on vain tunnustaja, ei mitään muuta...
Vierailija kirjoitti:
No jos kotona olen äiti ja mieheni on isä, olenko neuvolassa synnyttäjä ja mieheni tunnustaja? Väännäpä rautalangasta mulle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsele sinä elämää välillä sateenkaaren tuolta puolen. Tunge bridelippu sinne mistä sinä et lesbona voi tuottaa peppuhedelmiä !!
Bridelippu. :D
Et siis ymmärtänyt sanaakaan kommentistani.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isä. Nämä synnyttäjä ja tunnustaja kuulostavat jotenkin vierailta.. Ei niin läheiseltä mitä äiti ja isä lapselle ovat. Ihan hullua jos tämä idea menee läpi eduskunnassa.
Ei kai kukaan ole sanonut, ettei äiti ja isä nimityksiä enää käytettäisi? Nuo synnyttäjä ja tunnustaja nimitykset on vaan byrokratiaa varten. Sitä paitsi nykypäivänä lapsella voi hyvin olla kaksi äitiä, tai ei äitiä ollenkaan. Minusta äiti ja isä sanat eivät liity biologiseen vanhemmuuteen vaan kuvaavat suhdetta lapseen.
Paremmat ois isälle roikkupalli ja äitille lörppäpilde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole sanonut, ettei äiti ja isä nimityksiä enää käytettäisi? Nuo synnyttäjä ja tunnustaja nimitykset on vaan byrokratiaa varten. Sitä paitsi nykypäivänä lapsella voi hyvin olla kaksi äitiä, tai ei äitiä ollenkaan. Minusta äiti ja isä sanat eivät liity biologiseen vanhemmuuteen vaan kuvaavat suhdetta lapseen.
Pyyhin perseeni kaltaisellasi ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kotona olen äiti ja mieheni on isä, olenko neuvolassa synnyttäjä ja mieheni tunnustaja? Väännäpä rautalangasta mulle, kiitos.
Ette ole, voi luoja sentään. Kamalaa ajatella millaiset muusinuijat sitä pääsevätkään lisääntymään.
Äitille tissinkantaja ja isälle kikulinroikottaja
Henkilömaitokorvike pikku lasse-pekalle vaan naamaan ja muistatte sitten pillunkantajanpäivänä askarrella kortit.
Pelkään Sannan psyykeen puolesta, olisi ehkä aika jäädä lomalle.
Äiti ja isä ovat tunnesanoja, kuvaavat vanhemman ja lapsen suhdetta. Äiti ei välttämättä ole sama asia kuin synnyttäjä, eikä synnyttäjästä välttämättä tule äitiä jos antaa lapsensa heti pois. Minusta ihan selkeä uudistus, vähentää sekaannuksia normista poikkeavissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja isä ovat tunnesanoja, kuvaavat vanhemman ja lapsen suhdetta. Äiti ei välttämättä ole sama asia kuin synnyttäjä, eikä synnyttäjästä välttämättä tule äitiä jos antaa lapsensa heti pois. Minusta ihan selkeä uudistus, vähentää sekaannuksia normista poikkeavissa tilanteissa.
Näitä normista poikkeavia tilanteita ei syntyisi jos vähemmistö ottaisi kiltisti mielenterveys pampulansa ja silpoisivat päänsä eikä sukupuoliaan.
ei-tunnustaja ja ei-synnyttäjä kaikkein selkeimmät