Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein jäädä uupumus oireiden vuoksi muutamaksi päiväksi kotiin? Työharjoittelu.

Vierailija
15.04.2021 |

Olen ollut erittäin väsynyt nyt viime aikoina. Muutama päivä sitten vain tuntui, että väsymys pahenee, en muista oikein mitään ja tekeminen on ponnistelun takana. Noloa unohdella koko ajan enkä aina edes muista mitä tein minuutti sitten ja keskusteltaessa saatan unohtaa mistä edes puhuimme.
Olen ahkera mutta on työlästä oall taas aivan uudessa paikassa, uusien ihmisten kanssa ja keskittyä uuteena arkeeni, olen myös muuttanut hiljattain uuteen kaupunkiin. Sopeutuminen ottaa aikansa.
Taustalla on myös paljon muutakin kuten ne syyt miksi muutin jne.

Tuli tunne, että nyt on pakko jotenkin yrittää rauhoitella itseään, antaa stressin laueta ihan omissa oloissaan ja sehän purkautuikin itkun merkeissä kotiin päästyäni yksi päivä. Voimat vaan olivat niin loppu, että päätin, että ihan sama miten tässä käy mutta aion nyt ottaa vähän vapaata kunhan saan vähän selvitettyä sumuista olotilaani.
En saa tietenkään palkkaa ja työntekijöitä on tarpeeksi ilman minuakin, joten tavallaan minun ei pitäisi murehtia nyt mitään työpaikan kannalta. Sairaslomaa ei tarvitse ymmärtääkseni hakea satunnaisen poissaolon vuoksi.

Tämä on ominaista minule, että tunnen syyllisyyttä aina jos jään kotiin. Pelkään, että minut tuomitaan tai että minua pidetään laiskana.
Se ei kuitenkaan ole totta ja olen poissa vain silloin kun tuntuu, etten voi tehdä muutakaan oman oloni helpottamiseksi. Mieleni käy sellaista rumbaa nyt läpi, että se tuntuu vaikuttavan koko kehoon.

Tietenkin ollessani töissä esitän reipasta, hoidan hommani ja olen ystävällinen. Minusta pidetään, sillä olen tekevä ja oma-alotteinen. Ei ole mitään ongelmia ollut ja tahdon kyllä kehittyä alalla. Ei tämäkään kuitenkaan helpota oloa, että otan vapaata kun stressaan mitä muut ajattelevat. Alan myös miettimään, että mitä jos en saakaan jatkaa muutaman päivän poissaolon vuoksi vaikka eihän se niinkään voi mennä enkä aio ottaa tätä tavaksi.
En vain keksi miten saisin hermostoni rauhoittumaan. Ehkei tässä kirjoittamisessakaan ole mitään perää mutta tahdon jäsennellä näitä ajatuksia ja tuntemuksia.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla perhettä, ystäviä tai muita läheisiä, joiden kanssa voit keskustella ongelmistasi? Se olisi tärkeää.

Entä jos heilläkin omat sumunsa? 

Vierailija
42/42 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos käyt opiskelijaterveydenhuollossa tai missä terveydenhuoltosi onkaan, puhumassa. Varmaan kirjoittavat sinulle pari päivää lepoa ja tarjoavat muutakin apua. Omailmoituksella tuollainen taas ei ole ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä