Aion katkaista välit ystävääni
On tehnyt niin hirveitä asioita sekä yleisesti että minulle.
Pitääkö välien poikkaisu mielestänne kertoa hänelle tai selittää, vai onko ok vain lopettaa kaikki yhteydenpito?
Kommentit (7)
Ei tarvitse kertoa. Ellet itse halua sanoa hänelle jotain, mutta hän saattaa sanoa takaisin.
Riippuu tilanteesta. Jos ystävä on siis tehnyt jotain niin hirveää että itsekin tietää, miten on kohdellut muita huonosti, niin enpä jäisi selittelemään. Mutta jos ystävä kuvittelee, että kaikki on hyvin eikä tiedä, että olet hänelle suuttunut, saattaisin laittaa viestin että tämä tilanne näiden ja näiden asioiden jälkeen on sellainen, etten enää voi olla kanssasi tekemisissä. Siitä voi seurata kakkamyrsky, mutta niin voi seurata yhtäkkisestä radiohiljaisuudestakin, kun ystävä tajuaa, mitä teet. Hyvin tapauskohtaista siis, millaisesta käytöksestä on kyse.
Mä kerroin, että tietää mikä oli syynä.
Takaisin tuli sanomista mutta mitäpä siitä välittämään, se on ihan normaalia tuollaisen jälkeen. Ja oikeastaan se reagointi vaan vahvisti ratkaisuani.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerroin, että tietää mikä oli syynä.
Takaisin tuli sanomista mutta mitäpä siitä välittämään, se on ihan normaalia tuollaisen jälkeen. Ja oikeastaan se reagointi vaan vahvisti ratkaisuani.
Näinhän se usein menee. Sama parisuhteissa. Tulee draamaa, kun selittelee ratkaisujaan. Lopputulosta ei muuta. Paitsi että tulee ohimenevä ärtymys.
Mä katkaisin välit ja kerroin reilusti syyn, joka oli ystävän liiallinen alkoholinkäyttö ja lääkkeiden väärinkäyttö. Hän suuttui aivan hirmuisesti.
Kahden kuukauden päästä tästä hän soitti, pyysi anteeksi raivoamistaan puhelimessa ja kertoi menneensä AA-ryhmään ja hakevansa apua myös lääkeriippuvuuteen. Parin vuoden kuluttua tästä välimme olivat taas kunnossa.
Mitä mieltä olette?